וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות יאשר: חיסון מחלימי קורונה במנה אחת אחרי 3 חודשים

18.2.2021 / 21:30

בוועדת התעדוף דנו האם לבצע בדיקה סרולוגית לכל המחלימים כדי לבחון את רמת הנוגדים אצלם, אך לבסוף החליטו כי אחרי שלושה חודשי החלמה הסכנה לתופעות לוואי מהחיסון יורדת משמעותית. לפי נתוני משרד הבריאות, 400 אלף בני אדם מתוך 600 אלף מחלימים יקבלו את מנת החיסון

בווידאו: אדלשטיין מבהיר שעובדים במקומות עם קהל יצטרכו להתחסן או להיבדק כל יומיים/צילום: לע"מ

הצוות לטיפול במגיפות המליץ הערב (חמישי) למשרד הבריאות לחסן את מחלימי הקורונה במנה אחת, שלושה חודשים אחרי ההחלמה מהנגיף. בוועדת התעדוף דנו האם לבצע בדיקה סרולוגית לכל המחלימים כדי לבחון את רמת הנוגדים שנמצאת בגופם, אך לבסוף החליטו כי אחרי שלושה חודשי החלמה הסכנה לתופעות לוואי מהחיסון יורדת משמעותית.

לפי נתוני משרד הבריאות, כיום ישנם יותר מ-600 אלף מחלימים ברחבי הארץ, ומדובר ככל הנראה על כ-400 אלף בני אדם שיצטרכו לקבל את מנת החיסון הנוספת בעקבות ההחלטה.

מתחם חיסונים לקורונה של קופת חולים כללית בראש העין, 16 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים לקורונה של קופת חולים כללית בראש העין/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר מצא מחקר חדש כי מנת חיסון אחד נגד קורונה של חברת פייזר, מספיקה כדי לעורר תגובה חיסונית חזקה בקרב מחלימים מהנגיף. במשרד הבריאות התייחסו למחקר שערך פרופ' מיכאל אדלשטיין, אפידימיולוג מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל בזהירות, והחליטו אז לא לחסן מחלימים, ולתעדף באופן ברור מתן חיסונים לכאלה שלא נדבקו עדיין.

המחקר בחן כיצד משפיעה מנה אחת של חיסון חברת פייזר נגד קורונה על מחלימים מהנגיף. הוא נערך בבית החולים זיו בצפת ופורסם בכתב העת הרפואי Eurosurveillance. המשתתפים במחקר היו עובדים במרכז הרפואי זיו.

המחקר נערך בקרב קבוצה של 514 עובדי צוות רפואי בין הגילים 77-19. מדובר בקבוצה מעורבת של יהודים, דרוזים וערבים, שרמות הנוגדנים שלהם לאחר החיסון הראשון נמדדו במשך 21 יום. 17 מתוכם אובחנו כחיוביים לקורונה בעבר, כחודש עד עשרה חודשים לפני שקיבלו את מנת החיסון הראשונה.

רמת הנוגדנים של כל חברי הקבוצה נבדקו לפני החיסון, ואז מצאו שאותם 17 שחלו בעבר בקורונה, הגיבו בצורה טובה לחיסון. המערכת החיסונית פעלה בצורה מובהקת ובאופן אחיד אצל כל אלה שנדבקו בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully