וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק שגיבש משרד הבריאות: פרטי מתחסנים יועברו לרשויות המקומיות ולמשרד החינוך

לפי תזכיר החוק, משרד החינוך יקבל מידע על מורים ותלמידים שטרם התחסנו, בכדי לעודד אותם לעשות כן. בתזכיר מצוין כי לא יתאפשר לעשות פעולות שיימינג לאלו הבוחרים שלא להתחסן, וכי ייקבע איסור לעשות שימוש במידע לתכליות אחרות

בווידאו: הורים וילדים מפגינים על הפתיחה החלקית של מערכת החינוך/צילום: רוני כנפו

משרד הבריאות הפיץ היום (שלישי) תזכיר חוק ממשלתי המסמיך אותו להעביר מידע לרשויות המקומיות ולמשרד החינוך על אזרחים שהתחסנו, כמו גם כאלו שלא התחסנו או שנמצאים במהלך ההליך וקיבלו רק את המנה הראשונה של החיסון.

על פי התזכיר, משרד הבריאות יוכל להעביר למשרד החינוך מידע על מורים ותלמידים שטרם התחסנו, כדי לעודד אותם לעשות כן. במשרד המשפטים אמרו הבוקר לוואלה!NEWS כי במצב המשפטי הקיים ניתן להעביר מידע כזה רק במקרה של זיהוי חולה קורונה מאומת במוסד חינוכי, וזאת כדי לעדכן את המורים והתלמידים שנחשפו לחולה האם מותר להם לשהות במוסד החינוכי עד להשלמת החקירה האפידמיולוגית. תזכיר החוק נועד לאפשר העברת מידע גם כדי לעודד התחסנות.

"חוק העברת נתוני המתחסנים" קובע כי משרד הבריאות יוכל לדרוש מגופים ציבוריים מידע מזוהה על אנשים, כולל פרטי קשר, כשלפי המשרד מדובר בצעד שיעזור לקדם את מבצע החיסונים ולעודד התחסנות. במשרד הבהירו כי השימוש במידע יעשה בכפוף להנחיות משרד הבריאות בנושא אופן העברתו, והשימושים שמותר לעשות במידע.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
התזכיר קובע כי משרד הבריאות יוכל לדרוש מגופים מידע מזוהה על אנשים. מתחם חיסונים של כללית, אתמול/ראובן קסטרו

בתזכיר החוק מצוין כי לא יתאפשר לעשות פעולות שיימינג לאלו הבוחרים שלא להתחסן. בנוסף מצוין כי ייקבע איסור לעשות שימוש במידע לתכליות אחרות, ושיקבעו הוראות בנושא הרשאות הגישה למידע, שמירת הסודיות שלו, ומחיקתו בתום הצורך בו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר לאחר פרסום תזכיר החוק כי "להתחסן זו חובה מוסרית. זו חלק מהערבות ההדדית. 4,000,000 כבר התחסנו. זה מצוין אבל לא מספיק. החוק יאפשר לכולנו לפעול יחד לעודד כמה שיותר אנשים להתחסן. צעד קטן לאדם, צעד גדול למדינה".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) הודיעה שהסיעה תתנגד לחוק בתצורתו הנוכחית. "אין שום סיבה להעביר פרטים של לא-מתחסנים ולהפר חסיון רפואי, בוודאי לפני שמוצו דרכים אחרות לעידוד התחסנות", אמרה זנדברג, "משרד הבריאות יכול וצריך לעודד חיסונים בדרכים חיוביות ומחזקות, לפני שהוא פונה למחטף של פגיעה בפרטיות. תומכת בחיסונים ובעידודם, אבל הפצת מידע רפואי לכל עבר, מחוץ למקום הטבעי בו, בקופות החולים, הוא מדרון חלקלק, שעלול להוביל לשימוש חורג במידע שגם כך יש לו דרישה רבה היום".

חזרה ללימודים לאחר הסגר השלישי, בי"ס "היובל" בתל אביב, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
משרד החינוך דרש לקבל פרטים של תלמידים ועובדי ההוראה שחוסנו נגד קורונה. בית ספר "היובל" בתל אביב, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום נודע כי משרד החינוך דרש להעביר לידיו את פרטיהם של תלמידים ועובדי ההוראה שחוסנו נגד קורונה. במשרד הבריאות אישרו עקרונית את הדרישה, אך טרם העבירו את הרשימות.

דרישת המשרד עלתה בניסיון לפתוח כמה שיותר מוסדות חינוך גם ביישובים אדומים בהם שיעור המחוסנים בקרב עובדי ההוראה קרוב ל-100%, וכן להאיץ את קצב ההתחסנות בקרב צוותי החינוך. כעת, בין המשרדים מתנהלים דיונים הנוגעים לאילו פרטים יועברו - רשימה שמית עם תעודות זהות, או שיעור המחוסנים בכל עיר ללא פרטים מזהים.

במשרד המשפטים סבורים שככלל אין מניעה משפטית להעביר מידע כזה ככל שהוא מותמם - כלומר שאינו מכיל פרטים מזהים וכן שאין אפשרות להסיק ממנו מידע מזוהה, לדוגמה בדרך של הצלבה עם מידע אחר.

לדברי גורמים משפטיים, סוכם כי המידע ישמר במטה משרד החינוך בלבד בדרך שתצמצם את הפגיעה בפרטיות כתוצאה מהעברתו, ותבטיח שמירה על סודיותו ושימוש בו רק לתכלית שלשמה הועבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully