וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי החטיבות הלכו ללמוד בקניונים במחאה: "הם נפתחים ואנחנו בבית"

תלמידי כיתות ז'-י', שצפויים לחזור לבתי הספר רק ב-7 במרץ לכל המוקדם, התייצבו במרכזי הקניות כדי למחות על האישור שניתן לחנויות לחזור לפעילות, בעוד הם נדרשים להמשיך וללמוד דרך הזום, מהבית. "זה לא הגיוני, החינוך יותר חשוב"

בווידאו: במחאה על אי חזרתם לבית הספר תלמידי כיתות ז'-י' לומדים בקניון/צילום: רוני כנפו

עשרות תלמידים בחטיבות ביניים ברחבי הארץ התייצבו הבוקר (ראשון) ללמוד בקניונים, במחאה על כך שהמשק החל לחזור לפעילות בעוד הם נדרשים להמשיך וללמוד דרך הזום, מהבית.

במסגרת ההקלות הצטרפו תלמידי כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א'-ד' ששבו ללימודים בשבוע שעבר, וחזרו מהבוקר לספסל הלימודים ביישובים בהם מותרת למידה פרונטלית. נכון להיום, תלמידי כיתות ז'-י', שחלקם לא שהו בבית הספר חודשים ארוכים, צפויים לשוב לבתי הספר רק בפעימה הבאה של ההקלות, המתוכננת ל-7 במרץ.

תחת הסיסמה "לא שקופים לא שותקים" הפגינו עשרות תלמידי כיתות ז'-י' מבית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב במודיעין, על כך שאינם יכולים לחזור ללמוד כמו שאר התלמידים. התלמידים קיימו שיעור בקניון עזריאלי בעיר, במהלכו דרשו להבין מדוע מאפשרים פתיחת קניונים למאות אנשים, בעוד הכיתות נשארות סגורות. לפי דברי המארגנים, שיקול דעת זה, שמשאיר את התלמידים אחרונים בתור, "עוד יגבה מחיר חברתי ואישי גבוה, אותו הנהגת המדינה לא לוקחת ברצינות הראויה".

עשרות תלמידי כיתה י' מתיכון רמת הנגב הגיעו  לגרנד קניון בבאר שבע למחות נגד פתיחת המסחר לפני החזרתם ללימודים. דוברות רמת הנגב, אתר רשמי
תלמידות מתיכון רמת הנגב בגרנד קניון בבאר שבע/אתר רשמי, דוברות רמת הנגב

כך, כ-50 תלמידי חטיבת הביניים "היובל" במבשרת ציון התייצבו בקניון הראל, עם שלטים שעליהם כתוב "שכחו אותי בבית", והתחברו משם לשיעור בזום. מאיר אדרי, יושב ראש ועד ההורים בחטיבה ואחד מיוזמי המחאה, הסביר כי הצעד נבע כתוצאה מאותה "החלטה הזויה של הממשלה, שהקניונים נפתחים היום ותלמידי חטיבות הביניים נשכחו בבית עם הזום. כבר שנה שלמה שלא ביקרו בבית הספר והפערים והקשיים החברתיים והפסיכולוגיים יהיו קשים מאוד לגישור".

גם עשרות תלמידי כיתה י' מתיכון רמת הנגב הגיעו הבוקר לגרנד קניון בבאר שבע, למחות נגד פתיחת המסחר לפני חזרתם ללימודים. "אני חושב שזה לא בסדר שמחזירים את ילדי כיתות ד' ו-ו' לפני כיתות ז'-י' בגלל שיש לנו בגרויות ואנחנו לומדים בזום", אמר אחד התלמידים בתיכון. "מחזירים את כיתות ד'-ו' רק בגלל שהם לא יכולים להישאר בבית - אבל אנחנו לא מצליחים להתרכז כי אנחנו בטלפון כל היום, בגלל שאין לנו שום דבר שיעצור אותנו. אנחנו לא באמת לומדים כלום וזה יותר מפריע מאשר עוזר".

תלמידי חט"ב היובל לומדים בקניון הראל במבשרת ציון, 21 בפברואר 2021. רוני כנפו
"קודם כל חינוך". תלמידי חטיבת היובל בקניון "מבשרת"/רוני כנפו

"קשה לנו להישאר בבית וחשבנו שבגלל שזה לא הגיוני שמחזירים את הקניות - זה משהו שהוא לכיף וזה נחמד, אבל החינוך זה יותר חשוב", אמרה נערה אחרת. "למה זה יותר חשוב שאנשים יצאו לעשות כיף מאשר שאנחנו נלמד? קשה לנו ללמוד בזום בבית". הנערים הזכירו גם תחושות בדידות ללא מפגש עם החברים לכיתה.

ראש המועצה האזורית רמת נגב ערן דורון תקף את התנהלות הממשלה ואמר "בוקר טוב לממשלת ישראל, הצלצול של הבוקר היה לפני כחצי שעה, אבל כיתות ז'-י' לא יכנסו לבית הספר. אולי הם יכולים לקנות חולצה בזארה או בפוקס אבל ברור שהם לא צריכים את זה. מה שהם צריכים זה לחזור לבית הספר, לפגוש את החברים, לדבר עם המורים, להפסיק עם המסכים השחורים והמלבנים בהם כל אחד הלך לאיבוד".

דורון התייחס בדבריו לפגיעה הנפשית איתה מתמודדים חלק מהתלמידים. "אנחנו רואים עלייה בבעיות הרגשיות. בממשלה צריכים לשנות את ההחלטה לאלתר ביישובים הירוקים והצהובים. אנחנו, ראשי הרשות נפתח את בתי הספר, אנחנו יודעים איך לעשות את זה. תנו לנו את הסמכויות והאחריות אנחנו נפתח את זה ולא תהיה עלייה בתחלואה, אבל יהיה שיפור משמעותי בבריאות הנפשית של אותם תלמידים שכבר שנה יושבים בבית ומצפים לחזור לבית הספר. בואו נתקן את הטעות הזו, אפשר לעשות את זה".

עשרות תלמידי כיתה י' מתיכון רמת הנגב הגיעו  לגרנד קניון בבאר שבע למחות נגד פתיחת המסחר לפני החזרתם ללימודים. דוברות רמת הנגב, אתר רשמי
תלמידי תיכון רמת הנגב בגרנד קניון בבאר שבע, היום/אתר רשמי, דוברות רמת הנגב

במסגרת המחאה, תערוך ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שיעור אזרחות לבני נוער בדיזנגוף סנטר בתל אביב. "הממשלה החליטה להפקיר את כיתות ז'-י' בצורה חסרת תקדים. מאות אלפי תלמידים נמצאים ללא שגרה כבר שנה שלמה, שנה שבה ניתן היה למצוא דרכים יצירתיות כדי לתת להם מענה חינוכי הולם. פתיחת המשק לא צריכה לבוא על חשבון דור העתיד. אם ילדינו נמצאים בתחתית סדר העדיפויות של הממשלה - סימן שמשהו כאן רקוב".

תלמידי חט"ב היובל לומדים בקניון הראל במבשרת ציון, 21 בפברואר 2021. מאיר אדרי, תמונות גולשים
"שכחו אותי בבית". קניון הראל, הבוקר/תמונות גולשים, מאיר אדרי

ההקלות לכלל הציבור

  • קניונים ושווקים
  • הכניסה תוגבל לאדם אחד לכל 15 מ"ר
  • יוצבו 5-2 סדרנים ובעליהם יפעלו למניעת התקהלויות
  • תיאסר אכילת מבקרים בשטחי הקניונים
  • תיאסר הצבת דוכני מזון והקמת ירידים
  • חנויות רחוב
  • הכניסה לחנויות שגודלן עד 150 מ"ר- מספר האנשים לא יעלה על יחס של אדם לכל שבעה מ"ר או עשרה
  • הכניסה לחנויות שגודלן מעל 150 מ"ר- מספר האנשים לא יעלה על יחס של אדם לכל 15 מ"ר
  • ספורט מקצועי
  • כניסה למקום המשמש עבור אימון ספורטאי מקצועי או תחרותי, בהתאם להגדרות בתקנות
  • ספריות ומוזיאונים
  • תותר כניסה לספריות ולמוזיאונים, תוך הזמנת מקום מראש והגבלת סיורים
  • תותר הפעלת גני חיות, הספארי ואטרקציות תיירותיות בשטח פתוח ללא מתקנים

חזרת הלימודים מתבצעת במקביל למבצע החיסונים, שאינו כולל ילדים מתחת לגיל 16. לפיכך מי שיכולים להתחסן הם רק תלמידי י"א-י"ב ועובדי ההוראה. על פי נתוני משרד הבריאות, במערכת החינוך ישנם 348,551 עובדים, מתוכם התחסנו עד כה במנה הראשונה רק 60.7% - ובמנה שנייה רק 45%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully