וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מתווה להחזרת כיתות ז'-י' ב-1 במרץ ללימודים

עודכן לאחרונה: 22.2.2021 / 21:15

השלטון המקומי ונציגי הממשלה דנים בתכנית להשבת התלמידים, ברקע הכרזת פורום 15 הערים הגדולות כי יפתחו בניגוד להנחיות. הקבינט צפוי לדון בפרטי המתווה מחר. נתניהו: "קורא לכל ראשי הערים לא לפרוק עול". אדלשטיין: אסור להקדים

בווידאו: במחאה על אי חזרתם לבית הספר תלמידי כיתות ז'-י' לומדים בקניון/צילום: רוני כנפו

השלטון המקומי והממשלה דנים הערב (שני) על פרטי המתווה לחזרת חטיבות הביניים בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות, כשהכיוון המסתמן הוא פתיחת הלימודים ב-1 במרץ, שישה ימים לפני המועד המתוכנן. הדיונים באים ברקע הכרזת פורום 15 הערים הגדולות כי יפתחו את הלימודים כבר ברביעי בניגוד להנחיות, אותה כינה ראש הממשלה בנימין נתניהו "פריקת עול".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הכחיש את ההתקדמות בדיונים. "השמועות על הסכמה לכאורה להקדמת השלב הבא בפתיחת מערכת החינוך, של כיתות ז'-י', אינה נכונה", נמסר מלשכתו. "משרד הבריאות והשר אדלשטיין עומדים על דעתם שאסור לטעות ולהקדים את השלב הבא בפתיחת המשק לפני שיחלפו שבועיים מהפתיחה האחרונה". הוא הוסיף כי מדד הרמזור יתעדכן באופן חד-פעמי כבר מחר, במקום ברביעי, כדי לאפשר הגעה ללימודים לפני חופשת פורים.

אמש, לאחר פרסום הודעת פורום ה-15, מרכז השלטון המקומי הודיע כי פועל יחד עם משרד הבריאות ומשרד החינוך להחזרתה המלאה של כל מערכת החינוך בישראל. "אנחנו אנשי חוק ונפעל רק על פי חוק ובשיתוף פעולה עם הממשלה לטובת כלל תלמידי ישראל", אמר יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס.

חטיבת השרון רעננה 6 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
חטיבת ביניים ברעננה/ראובן קסטרו

ארגוני מורים התנערו מהכרזת ראשי הערים. יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה אמש כי הגוף שיקבע אם תלמידי כיתות ז'-י' חוזרים ברביעי הקרוב הוא משרד החינוך בלבד ולא ראשי הערים. הבוקר, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הציג עמדה נחרצת הרבה יותר וקרא להחלטה לפתוח את מוסדות החינוך "חוסר אחריות משווע".

רוב ראשי הערים שהתראיינו אתמול בנושא הציגו חזית אחידה ואמרו כי יגבו את המורים והמנהלים שיגיעו ללמד, אך מאז החלו להופיע סדקים פנימיים. תחילה, הסתייג ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי מההחלטה, ואמר שהחזרה ללימודים בכיתות ז'-י' תתבצע רק בהתאם להחלטת קבינט הקורונה.

"עלינו לפעול בהתאם לתקנות המדינה והנחיות משרד הבריאות. אני מאמין ביצירת שיח מקצועי ומכבד, במסגרתו משרד החינוך, ארגוני המורים, קבינט הקורונה וראשי הרשויות ייקחו חלק במטרה להשיב ללימודים את תלמידי כיתות ז'-י' בצורה בטוחה ואחראית. בעת משבר, עלינו להתאחד וליצור אמון מצד התושבים בהחלטותינו", כתב בהודעתו.

לאחר מכן, הצטרף גם תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון שמשתתפת בפורום ה-15 כמשקיפה, והודיע כי הוא תומך בהחזרת תלמידי חטיבות הביניים לספסל הלימודים אך ורק בהתאם להנחיות משרד הבריאות והחינוך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במלון רויאל ביץ' באילת, 21 בפברואר 2021. דוד בכר, אתר רשמי
תקף את ראשי הערים. נתניהו/אתר רשמי, דוד בכר

לעומתם, בארגוני המנהלים תמכו במהלך, אלא שהמנהלים עצמם כנראה לא ימהרו לעבור על החוק. "יש בלגן בשטח. יש לנו הנחיות מהרשויות והנחיות הפוכות בדיוק ממשרד החינוך", אמר אחד ממנהלי בתי הספר הנמצאים בפורום ה-15. "לא ברור מה פתאום החליטו להחזיר את הלימודים דווקא ביום של פורים. למה לא ביום שני, אחרי החזרה מהחופשה? אי אפשר להיערך לזה בתוך יומיים ובכלל, זה מרגיש מאוד לא נוח כשמבקשים ממך להפר חוק".

עיכוב בממשלה, גינוי מנתניהו

בישיבת הממשלה בנושא, נתניהו העביר ביקורת חריפה על הצעד. "שמעתי שיש ראשי ערים המתכננים לפתוח את החינוך בעריהם, בכיתות שעדיין לא אושרו. אבל שמעתי גם בסיפוק שכמה וכמה מראשי הערים שנכללו ברשימת 15 הערים הודיעו שלא ינהגו כך ובצדק. משום שהמגיפה עדיין פה וכפי שאמרתי המוטציה הבריטית מכה בצעירים", אמר.

"לכן, אני קורא לכל ראשי הערים לא לפרוק עול, לא לעשות דין לעצמם ולפעול על פי הנחיות משרד הבריאות ששומרות על תיעדוף נכון של שמירה על החיים והבריאות של הבוגרים והילדים כאחד".

בדיון הממשלה ביום חמישי הוחלט שבשלב זה לא משנים דבר, מכיוון שהמוטציה הבריטית מדבקת יותר בקרב ילדים ואלה אינם מחוסנים, אך הלחץ ככל הנראה יצליח להשפיע. במשרד החינוך לא הוציאו עמדה רשמית בנושא משום שלא האמינו שהמהלך יצא לפועל. שר החינוך יואב גלנט אמר אמש כי פתיחת מערכת החינוך בניגוד להנחיות הממשלה שווה ערך לעבירה על החוק, ושאינו מאמין כי ראשי הערים יעשו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully