וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוחתים בנתב"ג קיבלו את הצמיד האלקטרוני: "עדיף על בידוד במלונית"

1.3.2021 / 21:19

מאה נוסעים שנחתו בנתב"ג מפרנקפורט קיבלו את הצמידים במסגרת הפיילוט של משרד הבריאות, שיאפשר לשהות בבידוד ביתי כחלופה לשהייה במלונית. אחת הנוסעות שקיבלו את הצמיד אמרה כי לא היססה לבחור בו: "לא חוששת לפרטיות שלי"

בווידאו: נוסעים נחתו בנתב"ג וחוברו לצמיד אלקטרוני/צילום: ניב אהרונסון ורויטרס

משרד הבריאות החל היום (שני) בפיילוט חלוקת הצמידים האלקטרוניים בנתב"ג, כאשר מאה נוסעים שנחתו היום מפרנקפורט היו הראשונים לקבלם. הצמידים יאפשר לשהות בבידוד ביתי כחלופה לשהייה במלוניות קורונה.

הנוסעים נחתו מפרנקפורט בטיסה IZ232 של ארקיע. מאה הנוסעים התבקשו להשאיר פיקדון בסך 2000-1500 שקלים שהקנה להם ערכה, הכוללת את צמיד המעקב שיאפשר לוודא כי הם שוהים בבידוד ביתי.

גבי גלזמן, שליחת הסוכנות היהודית לארגנטינה ומראשוני הנוסעים לקבל את הצמיד, אמרה כי לא היססה לבחור באפשרות זו על פני הבידוד במלונית. "נציגי משרד הבריאות הסבירו לנו על אופן ההתנהלות עם הצמיד. אני לא חוששת לפרטיות שלי, אני מתכוונת לקיים את כל ההנחיות", אמרה.

גבי גלזמן, שליחת הסוכנות לארגנטינה. מראשונות הנוסעות לקבל את הצמיד האלקטרוני, נתב"ג, 1 במרץ 2021. ניב אהרונסון
"מתכוונת לקיים את כל ההנחיות". גבי גלזמן עם הצמיד בנתב"ג, היום/ניב אהרונסון

מחמוד סולימאן, שהיה ברומניה לפני שהגיע לפרנקפורט לצורך הטיסה, אמר שהוא לא מתרגש מהצמיד ולא חשש להגיע למלונית. "כשהגעתי שאלו אותי אם אני רוצה את הבידוד בבית או במלונית. אמרתי בבית, אז אמרו לי לקחת צמיד. היה תור, כולם רצו לקחת אותם", אמר.

אלחנדרו קיל בן ה-44 אמר עם נחיתתו כי לא היה לו מושג שניתן לבחור בצמיד אלקטרוני כאפשרות לתקופת הבידוד. "חשבנו שאנחנו הולכים למלונית. רק כשיצאנו מהמטוס וראינו את העמדות הבנו שיש אפשרות כזו. הסבירו לנו בדיוק מה הכללים ואיך להפעיל את הצמיד", אמר. "כולנו צריכים לקחת אחריות ולסיים את המצב הזה".

עוד בוואלה!

מהבדיקה ועד המלונית: האתגרים בדרך לנחיתת עשרות אלפי מצביעים

לכתבה המלאה
עמדות חלוקת הצמיד האלקטרוני, נתב"ג, 1 במרץ 2021. קינן כהן
עמדת חלוקת הצמיד האלקטרוני בנתב"ג, היום/קינן כהן
אלחנדרו קיל מארגנטינה, נוסע שקיבל הצמיד האלקטרוני, נתב"ג, 1 במרץ 2021. ניב אהרונסון
"כולנו צריכים לקחת אחריות ולסיים את המצב הזה". אלחנדרו קיל עם הצמיד, היום/ניב אהרונסון

המשנה למנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ', אמר כי תחילת השימוש בצמידים כאפשרות להעברת הבידוד מהווה בשורה. "פיילוט הצמידים תואם איתנו שבוע מראש. הטיסה הזו מפרנקפורט הייתה כמעט מלאה. האווירה בטיסות לנוסעים שידעו שיוכלו לבחור ולמנוע את המלוניות הייתה יותר טובה", אמר. "הייתה היענות של מעל 90% לצמידים. ברור שרוב הנוסעים ייבחרו לעשות את הבידוד בבית ולא לעבור למלוניות".

ברלוביץ' קרא למקבלי הצמידים להתמיד בבידוד ולא להזמין לבתיהם אנשים. "היום זה יום משמעותי לפתיחת השמיים. אני כבר יודע שמשבוע הבא יהיה יותר נפח של טיסות, ושיהיה בקרוב איזשהו מתווה שיאפשר לתעופה להתחיל לחזור לימים שלפני הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully