וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירה בין בידוד לצמיד ודרישה לפיקדון: כך ייראה האזיק האלקטרוני לשבים מחו"ל

24.2.2021 / 17:47

לפי התכנית הנבחנת, כל אדם ששב ארצה יעבור בדיקת קורונה בנתב"ג, ואם תוצאותיה יצאו שליליות יונחו בפניו שתי אפשרויות: בידוד במלונית או בידוד ביתי עם אמצעי המעקב. המבודד יענוד את הצמיד, ויקבל לצדו טלפון נייד כחלק מהערכה. בהמשך תיבחן עלות הצמיד לשבים מחו"ל

בווידאו: קיש מותח ביקורת על ביטול חובת הבידוד במלוניות/צילום: ערוץ הכנסת

במשרד הבריאות בוחנים פיילוט חדש במסגרתו נבדקת אפשרות של מתן צמיד אלקטרוני לשבים לישראל מחו"ל. זאת, כחלופה לבידוד הכפוי במלוניות הקורונה ובניסיון להמשיך לאכוף באופן יעיל את חובת הבידוד, תוך צמצום האפשרות של התפשטות זנים חדשים שמוצאם בחו"ל.

לפי התכנית הנבחנת, כל אדם ששב ארצה יעבור בדיקת קורונה בנתב"ג, ואם תוצאותיה יצאו שליליות - יונחו בפניו שתי אפשרויות: בידוד במלונית או בידוד ביתי עם אמצעי המעקב האלקטרוני.

אדם המקבל את הצמיד יוכל לענוד אותו על ידו או רגלו, ולצדו יקבל תג וסוג של טלפון נייד חכם כחלק מערכת המעקב. עוד בחונים כי בעתיד עלות הצמיד תהיה 15 שקלים ליום, בנוסף לפיקדון, והתשלום יחול על המבודד.

האזיקון לנוחתים בנתב״ג. SuperCom, אתר רשמי
אילוסטרציה של האזיקון לנוחתים בנתב"ג/אתר רשמי, SuperCom

הפיילוט עלה לבחינת המשרד לאחר דיון בנושא בו השתתפו שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, ממונה הקורונה נחמן אש ויו"ר ועדת החוקה יעקב אשר (יהדות התורה). בדיון הוצע להתחיל בפיילוט על מאה שבים מחו"ל, ואדלשטיין ואשר הגיעו להסכמות בעניין.

מי שיבצע את המעקב לאלו שבחרו באיזוק אלקטרוני תהיה חברה חיצונית, ולא המשטרה או פיקוד העורף שאחראי על המלוניות. במשרד בודקים מהיכן להביא כמות גדולה של צמידים דיגיטליים שישמשו למעקב אחרי מבודדים שחזרו מחו"ל.

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
השבים יבחרו בין שתי אפשרויות. נתב"ג/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות הודיעו כי בשבוע הבא תקודם חקיקה מידית שתאפשר את הרחבת הפיילוט וגם את הפעלתן של חלופות פיקוח נוספות, שייתרו את הצורך במלוניות הבידוד. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי קבע כי ניתן להתחיל במהלך ללא חקיקה, כל עוד מדובר בפיילוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully