וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התחייב למצוא חלופות: מלוניות הבידוד לשבים מחו"ל יחזרו לפעול

23.2.2021 / 22:39

ראש הממשלה ויו"ר ועדת החוקה סיכמו כי המלוניות ישובו לפעילות לאחר שהוסכם כי משרד הבריאות יציג תכנית להפעלת חלופות פיקוח על הבידוד הביתי במקום הבידוד במלוניות

בווידאו: נתניהו מבהיר שהוא מתכוון לאשר את העוצר הלילי בפורים/צילום: שלומי גבאי

מלוניות הבידוד לחוזרים מחו"ל ישובו לפעול באופן מיידי - כך סיכמו הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר. נתניהו שוחח עם אשר והבטיח לו כי משרד הבריאות יציג בימים הקרובים לוועדת החוקה תכנית להפעלת חלופות פיקוח על הבידוד הביתי במקום הבידוד במלוניות, וביקש שהוועדה תאפשר ארכה נוספת עד להצגת התכנית. אשר ענה שזה בדיוק מה שדרשה הוועדה ויקיים על כך דיון כבר מחר.

אתמול סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין כי הכניסה לישראל תוגבל ל-200 אזרחים ליום החל מהשבוע הבא, למעט מקרים הומניטריים דחופים. זאת, בעקבות החלטת ועדת החוקה שלא להאריך את ההכרזה על הבידוד במלוניות.

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
נוסעים שנחתו ונלקחו לבידוד במלונית, דצמבר/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

הגבלת הכניסה תחול עד למציאת פתרון טכנולוגי או השבת חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל, בשל החשש מחדירת מוטציות קורונה לשטח ישראל. מדובר בשינוי כיוון משמעותי למדיניות, שעד כה התקשתה להוכיח את עצמה כיעילה בפיקוח על הבידוד לנכנסים ארצה - ובייחוד על העברת החוזרים למלוניות.
סגן שר הבריאות יואב קיש תקף אתמול את החלטת ועדת החוקה שלא להאריך את ההכרזה על הבידוד במלוניות שתפקע הלילה בחצות. "הבידוד הביתי לחוזרים מחו"ל לא מספיק אפקטיבי. אנחנו מוצאים יותר מדי הפרות. לכולם ברור החשש מכניסת וריאנטים שונים וההחלטה לבטל את המלוניות היא פתיחת שער לווריאנטים. זו החלטה שגויה ומסוכנת מאוד לבריאות הציבור".

קיש הבהיר כי הוא תומך באפשרות של צמיד דיגיטלי כחלופה לבידוד, בכפוף לחקיקה. לדבריו, "הפתרון של הממשלה הוא שכולם ילכו למלוניות ומי שיקבל בדיקה שלילית יוכל לצאת לבידוד בית בשימוש בצמיד דיגיטלי. בואו נוביל חקיקה מהירה תוך שבוע של נשיאת צמיד בית למי שיצא עם תשובה שלילית במלונית. כל פתרון אחר יכול לגרום לבעיה גדולה עוד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully