וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהשבוע הבא: הכניסה לארץ תוגבל ל-200 ישראלים ליום בלבד

22.2.2021 / 13:05

ראש הממשלה ושרי התחבורה והבריאות סיכמו כי הגבלת נתב"ג תחול עד למציאת פתרון טכנולוגי או השבת חובת בידוד במלוניות לשבים מחו"ל. מכסת הנכנסים לא תכלול מקרים הומניטריים דחופים. ההחלטה התקבלה לאחר החלטת ועדת החוקה שלא להאריך את הבידוד במלונית, שתפקע הלילה בחצות

בווידאו: נתב"ג נסגר לטיסות בניסיון לבלום כניסת מוטציות/צילום: רויטרס וערוץ הכנסת

הכניסה לישראל תוגבל ל-200 אזרחים ליום החל מהשבוע הבא, למעט מקרים הומניטריים דחופים - כך סיכמו היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין. זאת, בעקבות החלטת ועדת החוקה שלא להאריך את ההכרזה על הבידוד במלוניות שתפקע הלילה בחצות.

הגבלת הכניסה תחול עד למציאת פתרון טכנולוגי או השבת חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל, בשל החשש מחדירת מוטציות קורונה לשטח ישראל. מדובר בשינוי כיוון משמעותי למדיניות, שעד כה התקשתה להוכיח את עצמה כיעילה בפיקוח על הבידוד לנכנסים ארצה - ובייחוד על העברת החוזרים למלוניות.

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
200 נכנסים ליום בלבד. נתב"ג, ינואר/ראובן קסטרו

רק בשבוע שעבר אישר קבינט הקורונה את המתווה לפתיחת נתב"ג, במסגרתו שדה התעופה יקלוט עד 2,000 נוסעים נכנסים ביום. לפי המתווה, משרד התחבורה יאפשר שילוב של טיסות של חברות תעופה זרות ויאשר את רשימת הטיסות ומדינות המוצא, יבוצעו תיקוני חקיקה שיעניקו סמכויות נוספות לפקחים בנתב"ג, משרד הבריאות ייערך לתת מענה לפניות לוועדת חריגים בהיקף של עד 2,000 נוסעים ביום ומשרד הביטחון ייערך לתת מענה למבודדים שזקוקים למקום במלוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully