וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה אישר פתיחה מחדש של נתב"ג לעד 2,000 נוסעים ביום

במהלך הדיון לא הושגו הסכמות בנוגע לפתיחת המשק, והדיון בנושא יחודש מחר. פרופ' אש הזהיר: יש להמתין לפעימה השנייה בעוד כשבוע ולהימנע מיציאה לא זהירה. משרד הבריאות הציע לחייב צוותי רפואה, הוראה ונהגים בחיסון. אושר מתווה ל-2,000 נוסעים ביום מנתב"ג

בווידאו: פרופ' גמזו על המבצע לחיסון נגד קורונה בישיבת פוניבז'/צילום: ראובן קסטרו

קבינט הקורונה דן היום (ראשון) בהמשך המהלכים ליציאה מהסגר, אך לא הגיעו להחלטות לגבי פתיחת המסחר. ממפונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר בסיום הישיבה כי "צריך להמתין עם פתיחת תחומים נוספים במשק למועד הפעימה השנייה (23 בפברואר). נדרשת זהירות בפתיחת המשק". הסרת ההגבלות הנוספת נשקלה לאחר שבסוף השבוע שעבר נפתחה באופן חלקי מערכת החינוך וחלק מהעסקים חזרו לפעילות.

בניגוד לישיבות קודמות בהן החלטות משמעותיות התקבלו בשעות הלילה המאוחרות, השרים אישרו היום פה אחד מתווה לפתיחה מחדש של נתב"ג. וקבעו ישיבה נוספת של קבינט הקורונה מחר ב-11:00, לקבלת החלטה על פתיחת המסחר.

לפי המתווה לפתיחת נתב"ג שאושר, שדה התעופה יקלוט עד 2,000 נוסעים נכנסים ביום; משרד התחבורה יאפשר שילוב של טיסות של חברות תעופה זרות ויאשר את רשימת הטיסות ומדינות המוצא; יבוצעו תיקוני חקיקה שיעניקו סמכויות נוספות לפקחים בנתב"ג, משרד הבריאות ייערך לתת מענה לפניות לוועדת חריגים בהיקף של עד 2,000 נוסעים ביום ומשרד הביטחון ייערך לתת מענה למבודדים שזקוקים למקום במלוניות.

מתווה משרד הבריאות

  • 23 בפברואר:
  • לימודים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות
  • חנויות רחוב
  • בתי תפילה
  • קניונים ושווקים
  • חדרי כושר וסטודיו
  • אירועי תרבות וספורט
  • מוזיאונים
  • מלונות
  • בריכות שחייה
  • תערוכות
  • 9 במרץ:
  • לימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות
  • בתי קפה ומסעדות קטנות
  • גני אירועים וכנסים
  • אטרקציות

עוד בוואלה!

מסתמן: משרד הבריאות יעדכן את מדד הרמזור, אלפי תלמידים ישובו ללימודים

לכתבה המלאה
עומס בנתב"ג, 13 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
אושר מתווה הפתיחה. בדיקות קורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

כמו כן, פרופ' אש העלה במהלך הישיבה נתון לפיו המוטציה הבריטית של הניף מדבקת ב-50% יותר מזן הקורונה המקורי. בהתאם לכך, אש הודיע כי במשרד הבריאות שוקלים להטיל הגבלות נוקשות בפורים מחשש להדבקה המונית באירועים מרובי משתתפים. "אנו מאוד מוטרדים מחג פורים. אנו שוקלים אולי עוצר לילי, אולי סגר, וזאת כדי למנוע את מה שחווינו באופן טראומטי שנה שעברה", אמר.

לקראת הישיבה הנוספת בנושא המשך פתיחת המשק, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש שיכינו כמה מתווים לפתיחת המסחר, שעליהם ידונו. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר שקשה לכתוב חוות דעת משפטית על כל תרחיש בנפרד. תגובתו של מנדלבליט עוררה זעם אצל נתניהו, שהתעמת עם המשנה ליועמ"ש רז נזרי.

נתניהו: "עבודה פקידותית. למה כשמציעים לי מבצע אומרים לי יש לך אופציה כזו ואופציה כזו".
נזרי: "ההתייחסות המשפטית תלויה במה מציעים".
נתניהו: "אנא הכינו התיחסויות למצבים השונים. אני מקדים תרופה למכה ואני אומר תכינו במקביל את האפשרויות השונות".
מנדלבליט: "נכין לפי ההצעה של משרד הבריאות. יש מחלוקות גדולות בין משרד הבריאות לאוצר".
נתניהו: "לא קיבלתי תשובה. אני מבקש לעבוד במקביל. אין סיבה שנעבוד בטור. זה מקשה על קבלת ההחלטות. אני מבין שזה מאמץ נוסף מכם".

כמו כן, משרד הבריאות דרש מהשרים בדיון חקיקה שתחייב צוותי הוראה, רפואה ונהגי תחבורה ציבורית להתחסן, לצד קידום חקיקה שתאפשר שיתוף של רשימות מתחסנים ומחלימים עם רשויות מקומיות. כמו כן, במשרד הציעו לתגמל רשויות על פי מדד מתחסנים, לתגמל את הקופות ולתגמל צוותי רפואה שיעודדו חיסון. לפי ההצעה, מד"א יטפלו בחיסון בחסרי מעמד, ויציב ניידות חיסונים בפריפריה, במקומות עבודה ובשמורות טבע.

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
הרשימות יעברו לרשויות המקומיות. מתחם חיסונים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

באופן זמני, התו הירוק לא יכלול בדיקות וילדים מתחת ל-16 לא יורשו להיכנס למקומות המסומנים, בהם אירועי תרבות, חדרי כושר ומסעדות. הקניונים ייפתחו ללא תלות בתו ירוק. בניסיון לפתוח את אילת, המשרד מבקש לחסן 90% מכלל האוכלוסייה המתאימה. כעת, 86% מבני ה-50 ומעלה מחוסנים, כולל מחלימים. היעד, להגיע בסוף השבוע הקרוב ל-90%, נחצה רק בקרב בני ה-60 ומעלה.

המשרד הציע תכנית מפורטת להקלות במסחר. בשלב הראשון, ב-23 בפברואר, ייפתחו הלימודים בכיתות ה'-ו' וי"א-י"ב בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות, חנויות רחוב, בתי תפילה, קניונים ושווקים, חדרי כושר וסטודיו, אירועי תרבות וספורט, מוזיאונים, מלונות, בריכות שחייה ותערוכות. המעבר לשלב זה יותנה בשלושה מיליון מחוסנים במנה שנייה, שיעור מחוסנים של 90% בגילאי 50 ומעלה, מקדם הדבקה נמוך מ-1 ופחות מ-900 חולים קשים.

בשלב הבא, ב-9 במרץ, ישובו לפעילות הלימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות, בתי קפה ומסעדות קטנות, גני אירועים וכנסים ואטרקציות. הוא יותנה בארבעה מיליון מחוסנים, 95% מחוסנים בגילאי 50 ומעלה, מקדם הדבקה נמוך מ-1 ומספר יציב של חולים במצב קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully