וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניונים וחנויות ייפתחו מחר ברחבי הארץ בניגוד להנחיות: "הממשלה משקרת"

פורום ראשי המסחר הודיע על חזרה לפעילות שבועיים לפני המועד המתוכנן. החנויות יפעלו לפי מתווה התו הירוק, כך שהכניסה תהיה מותנית בתעודת מתחסן, מחלים או בדיקה שלילית. "נתניהו ביקש והצלחנו לשכנע את גנץ. עכשיו אומרים לחכות עוד שבועיים"

בווידאו: מתחמי ביג נפתחו בשיטת טייק אווי ובניגוד להנחיות, מכוני היופי והמספרות שבו לפעילות/צילום: שלומי גבאי, יותם רונן, ראובן קסטרו עריכה: עמית שמחה

קניונים וחנויות ברחבי הארץ צפויים להיפתח מחר (חמישי) בניגוד לתקנות הקורונה. פורום ראשי המסחר הודיע כי החנויות בקניון בת ים, בקניון הגדול בפתח תקווה ובמתחם ביג בכרמיאל ייפתחו בשעה 10:00 לפי המתווה הסגול והתו ירוק. המשמעות תהיה שהכניסה תתאפשר רק עם תעודת מתחסן, תעודת מחלים, בדיקת קורונה שלילית ב-72 השעות הקודמות או לילדים מתחת לגיל 16.

בין העסקים שהודיעו על פתיחה נמצאים סטיב מאדן, ריפליי, קסטרו, פפאיה, גלי, ניין ווסט, לי קופר, טימברלנד, נאוטיקה, מגנוליה, טויס אר אס, קרייזי ליין, מנגו, שילב, ללין, פוקס אופנה, פוקס הום, המשביר לצרכן, H&M , דייסו יפן, רנואר, צומת ספרים, aldo, Bogart, תמנון, מנגו, אמריקן איגל, נייקי, בילבונג, children סאקס, ביירן מרקט, רנואר, מגנוליה, בון ספורט, iBags, rebar, הפנינג, מגה ספורט, פמינה, עונות, ג'אמפ, קפה קפה, רונן חן, נעלי נמרוד, טופ טן, קרולינה למקה, הודיס, Select, עד העצם אקספרס, מאניה ג'ינס ונויז.

הגעת שוטרים עם פתיחת חנויות במתחם ביג קסטינה, 7 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
יפתחו בניגוד להנחיות. מתחם ביג קסטינה, השבוע/ראובן קסטרו

רמי שביט, מנכ"ל ובעל השליטה במשביר לצרכן, אמר כי בכוונתו לפתוח שלושה סניפים במרכזי הקניות, וביום ראשון לפתוח את הרשת כולה. "ישבתי עם ראש הממשלה לפני שמונה שבועות והוא התחייב לסגר של עשרה ימים, ביקש מאיתנו רק ללכת לשכנע את גנץ. שכנענו את גנץ, סגרנו את המסחר. עכשיו הם אומרים לחכות עוד שבועיים, כשלכולם ברור שעוד שבועיים זה יומיים לפני פורים, ומדברים בכלל על עוצר לילי בפורים", תיאר.

"אנחנו נמצאים במדינה שיש בה סגר פוליטי לגמרי", טען. "פעם ראשונה באנו ואמרנו שאנחנו רוצים לפתוח תחת המגבלות של תו ירוק. אם ביבי רוצה לעשות לנו אכיפה שיעשה לפני זה בבני ברק, יש שם עסקים שהיו פתוחים כל הזמן הזה. שיעזוב אותנו בשקט".

"אין מצב שיפתחו ב-23 בפברואר"

רונן חן, בעל רשת בגדי נשים הקרויה על שמו ומונה 20 סניפים, יפתח רק שלושה סניפים שנמצאים במרכזי הקניות, בהתאם להחלטה שהתקבלה על ידי פורום ראשי המסחר. "אני מרגיש שהגיע הזמן. מרגיש חגיגי אפילו", סיפר.

חן מספר שבניגוד לחנויות שנפתחו לאחרונה במרכזי הקניות הפתוחים במתכונת "טייק-אוויי לבגדים", הרשת שלו תיפתח כרגיל. "קשה למכור בגדים מרחוק. לא נציב דלפק בכניסה, אלא הלקוחות ממש ייכנסו פנימה", הסביר. "זה אפשרי כי נפתח מתחם שהוגדר 'ירוק', בו הלקוחות והעובדים מחוסנים. יש שומרים בכניסה לקניון שיצטרכו לבדוק תעודת מתחסן או מחלים מקורונה. אני מרגיש שזאת הזדמנות גדולה עבור האנשים שכבר התחסנו".

"באופן אישי כבר הפסקתי לחפש היגיון בהחלטות הממשלה, שלא יכולה לקבל שום החלטה", הוסיף. "אני לא מבין למה מחכים. אנחנו מביאים רק אנשים מחוסנים, אני אשמח שמישהו יסביר לי מה רע בזה. אני מאוד מקווה שלא יבואו מחר לתת קנסות רק לשם הפעלת לחץ".

פתיחת חנויות במתחם ביג קסטינה, 7 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"לא נציב דלפק בכניסה"/ראובן קסטרו

על פי המתווה שאושר אמש בקבינט המועד המשוער לפתיחת הקניונים הוא בעוד שבועיים, אך בדומה לשביט, גם חן הטיל ספק בהוצאת ההחלטה לפועל. "אנחנו מחכים כבר המון זמן. עד היום אנחנו סגורים כבר שמונה שבועות וכל תאריך שהם מפרסמים במקרה הטוב זה שקר", טען.

"אין מצב שבאמת יפתחו ב-23 בפברואר, זה יום לפני פורים, וגם הממשלה יודעת את זה", אמר. "כל יום אנחנו מפסידים יותר, אנחנו משלמים המון על אחסון הבגדים שלנו, שכבר אין מקום לשים אותם במחסנים. אנחנו גם מאבדים עובדים שלא יכולים להישאר בבית כל כך הרבה זמן. יש פגיעה מתמשכת גם בבריאות המנטלית".

בפורום ראשי המסחר אמרו כי "ביום בו יוחלט כי חנויות רחוב ייפתחו ללא תו ירוק, יבוטל לאלתר התו הירוק במרכזי הקניות הפתוחים ובקניונים. בנוסף, אנו דורשים שמתווה תו ירוק, אם ייושם על ידי המדינה, יחול על כלל מוסדות הממשלה ועל כלל העסקים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully