וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה אישר: מערכת החינוך תיפתח באופן הדרגתי החל מחמישי

עודכן לאחרונה: 9.2.2021 / 22:33

השרים אישרו את המתווה לפתיחת מוסדות החינוך הכולל גני ילדים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים, וכן ביישובים כתומים בהם שיעור המחוסנים מעל גיל 50 גבוה מ-70% והציון במדד הרמזור נמוך מ-6.5. פרופ' אש בקבינט: לפתוח אירועי תרבות וספורט בעוד שבועיים

בווידאו: שיירת רכבים של הורים בדרישה להשיב את הלימודים בערים ירוקות וצהובות/צילום: אייל טל/הנהגת ההורים הארצית

קבינט הקורונה אישר הערב (שלישי) את המתווה לפתיחת מוסדות החינוך החל מיום חמישי. ההצעה שאושרה כוללת פתיחת גני ילדים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים, כמו גם ביישובים כתומים בהם שיעור המחוסנים מעל גיל 50 גבוה מ-70% והציון במדד הרמזור נמוך מ-6.5.

לפי המצגת שהגיש ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש לשרים, החל מעוד שבועיים ובכפוף למצב התחלואה והמתחסנים ייפתחו במסגרת מתווה התו הירוק: כיתות ה'-ו' ו-י"א-י"ב, קניונים, חנויות רחוב, חדרי כושר, אירועי תרבות, אירועי ספורט, מוזיאונים, תערוכות, ספריות ומלונות. בפעימה הבאה, ייפתחו לפי התכנון בעוד חודש כיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות וכן בתי קפה, מסעדות קטנות, מסעדות בהזמנה מראש, גני אירועים ואטרקציות.

המתווה להקלות הבאות

  • בעוד שבועיים:
  • כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב
  • קניונים
  • חדרי כושר
  • אירועי תרבות
  • אירועי ספורט
  • מוזיאונים
  • תערוכות
  • ספריות
  • מלונות
  • חנויות רחוב
  • בעוד חודש:
  • לימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות
  • בתי קפה
  • מסעדות
  • גני אירועים
  • אטרקציות
בגרות במתמטיקה תוך כדי סגר הקורונה, בי"ס אמנה כפר סבא, 1 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
חזרה לפעילות גם בחלק מהיישובים הכתומים. בית ספר בכפר סבא/ראובן קסטרו

לדבריו של פרופ' אש, "אנחנו עומדים על 900 חולים קשים ואני מוכרח לומר שאני עושה את זה (את פתיחת מערכת החינוך - ב"ר) בחשש. אם נישאר במספר הזה לאורך זמן, זה עומס גדול. אני מקווה שזה מספר שימשיך לרדת. האור בקצה המנהרה קיים, אבל זה תלוי מאוד בהתנהגות זהירה של כולנו. נדרשת סבלנות, כדי שנוכל לעמוד במדדים".

שר החינוך יואב גלנט הביע תמיכה בעמדת משרד הבריאות לגבי קצב פתיחת מערכת החינוך. "במצב הזה, עם כל ההערכה והכבוד שלי והרצון לתת עדיפות למערכת החינוך, אני לא יכול לקחת סיכונים על בסיס נתונים שאני לא מספיק יודע".

לעומתו, שר הפנים אריה דרעי התרעם על התכנית שהציג ממונה הקורונה, ושאל מדוע אין אזכור לבתי כנסת ולחתונות.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

שרת התיירות אורית פרקש הכהן הביעה התנגדות להצעה, וקראה גם היא להוסיף אליה את בתי הכנסת. "אסור להמתין לפעימה של עוד שבועיים כי היא לא תקרה. לדעתי לא נחסן גם כל כך הרבה אנשים כמו שמשרד הבריאות מציג. אגב - אפשר לשלב גם מתווים של תפילה בתו ירוק", אמרה, ודרעי השיב: "התרחב ליבי. כל הכבוד. כנראה שזו השפעה של הרב גנץ".

מנגד, יו"ר מפלגתה ושר הביטחון בני גנץ הסביר כי "ההיגיון של המודל מורכב משניים - ניהול דיפרנציאלי ולקבוע יום בשבוע שבו אנחנו מציגים את הרשימה. אנחנו אומרים לאזרחים 'התחסנת - נכנסת', וזה מסר מאוד חשוב. הכניסה תהיה קשה, אבל מהר מאוד אנשים יבינו את העניין והרוב יהיה פתוח. זה ייתן חמצן לעסקים ויסייע לחיסונים". שר האוצר ישראל כץ הדגיש כי "המדדים והמועד צריך להיות פתוח לדיון. גם אופי הפתיחה צריך להיות פתוח לדיון".

פתיחת חנויות במתחם ביג קסטינה, 7 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
בהתאם לתו הירוק. פתיחת חנויות במתחם ביג קסטינה/ראובן קסטרו

בהמשך הישיבה, פרקש הכהן העלתה את האפשרות להתיר כניסה לבתי עסק למחוסנים בלבד, אך היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר כי הגבלה מסוג זה אינה אפשרית.

פרקש הכהן: "אני מקבלת פניות ממעבידים פרטיים ואנשי עסקים פרטיים שרוצים, מיוזמתם שלהם, לבקש מהעובדים שלהם להתחסן ולהגביל אנשים שבאים לפגישות במשרדים שלהם שאינם מחוסנים. אני חושבת שהגענו לזמן ומועד שאנחנו צריכים להוציא גילויי דעת לציבור שיבינו מה מותר ומה אסור בנושא הזה לאנשים פרטיים"
מנדלבליט: "יש פה קושי גדול. אין דבר כזה שמישהו שיש לו עסק אומר אני לא מכניס אנשים"

היכן ייפתחו הלימודים?

הערים כתומות המדורגות בציון המתאים לפתיחת הלימודים הן קריית מוצקין, טירת כרמל, כפר יונה, כרמיאל, מבשרת ציון, נס ציונה, סביון, רמת גן, רמת ישי ורעננה.

היישובים הירוקים שבהם ייפתחו הלימודים נמצאים בין היתר אשכול, ברטעה, ברנר, ג'סר א-זרקא, גדרות, גן רווה, דרום השרון, הגלבוע, הגליל העליון, הגליל התחתון, יסוד המעלה, כפר כמא, כפר שמריהו, לב השרון, לקיה מבואות החרמון, מג'דל שמס, מצפה רמון, משגב, עמק חפר, עמק יזרעאל, ערערה-בנגב, פוריידיס, שכונות בפתח תקווה, קרית טבעון, עומר, שגב-שלום, תל מונד, תל שבע.

בין היישובים הצהובים שבהם צפויים להיפתח הלימודים ניתן למצוא את אורנית, אלפי מנשה, באר שבע, בית דגן, בנימינה-גבעת עדה, גבעתיים, גזר, דייר אל-אסד, הר אדר, הרצליה, חבל מודיעין, חוף אשקלון, חוף הכרמל, שכונות בחיפה, טירה, יהוד, ירוחם, שכונות בירושלים, כוכב יאיר, כפר סבא, להבים, לכיש, מגדל, מצפה רמון, נוף הגליל, נשר, ערד, פרדסיה, קריית אונו, רהט, רמת השרון ושכונות בתל אביב.

לפי ההצעה של משרד הבריאות, שיעור המחוסנים של כל רשות ייקבע אחת לשבוע, ביחד עם ההחלטה על צבע העיר. צוות בין-משרדי ייקבע לגבי אזורים בתוך רשות מסוימת - שכונה או כמה שכונות מהעיר, יישוב בתוך מועצה אזורית - שיוגדרו כאזורים שבהם שיעור המחוסנים שונה מהשיעור ברשות כולה והלימודים יותרו בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully