וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסדות החינוך סגורים, וההורים מוחים: "משחקים בכולנו כבר שנה שלמה"

הורים לתלמידים מותחים ביקורת חריפה על אי-אישור מתווה החזרה ללימודים למרות סיום הסגר המהודק. חלקם ייצאו לשיירת מחאה לכיוון הכנסת בקריאה לפתיחת מוסדות הלימוד ביישובים הירוקים וצהובים. "הממשלה שולפת דברים ללא קשר לשטח באמצע הלילה", הם טוענים

בווידאו: שיירת רכבים של הורים בדרישה להשיב את הלימודים בערים ירוקות וצהובות/צילום: אייל טל/הנהגת ההורים הארצית

יומיים עברו מאז סיום הסגר המהודק, והממשלה טרם קיבלה החלטה בעניין פתיחה מחודשת של מערכת החינוך. הורים לתלמידים מותחים ביקורת חריפה על התנהלות מקבלי ההחלטות בנושא, וחלקם ייצאו היום (שלישי) לשיירת מחאה לכיוון הכנסת, בדרישה להחזיר את מוסדות הלימוד ביישובים הירוקים והצהובים.

מירום שיף, מארגן המחאה ויו"ר הנהגת ההורים הארצית, אמר לוואלה! NEWS כי ההתנהלות של ממשלת ישראל במשבר הקורונה בכל הנוגע למערכת החינוך היא רשלנית, מנותקת מהשטח ולא אחראית. לדבריו, "הממשלה חייבת להחזיר את הלימודים ביישובים הירוקים והצהובים בכל שכבות הגיל".

"ממשלת ישראל לא יכולה להמשיך בסיטואציה שבה אין לה תוכנית והיא שולפת דברים בחצות הלילה- שאין להם שום קשר לשטח", הוסיף שיף. "אחרי שנה שלמה שאנחנו נמצאים בתוך המגיפה - הגיע הזמן שהורי ישראל יבינו איך הילדים שלהם הולכים להמשיך ללמוד ללא כל הנזקים הנפשיים והחברתיים שהם חווים. בממשלה צריכים לזכור שילדים מתחת לגיל 16 לא יכולים להתחסן בחודשים הקרובים, כלומר הבעיה תימשך גם בשנה הבאה".

שיירת הורים בהובלת הנהגת ההורים הארצית, יוצאים  לכנסת בקריאה לפתוח את מוסדות החינוך, מחלף שפירים, 9 בפברואר 2021. אייל טל, הנהגת ההורים הארצית, אתר רשמי
"הממשלה חייבת להחזיר את הלימודים". התארגנות שיירת המחאה לכנסת/אתר רשמי, אייל טל, הנהגת ההורים הארצית

שיף הטיל את האחריות למצב על משרד החינוך. "הם צריכים להציג תוכנית שתאושר על ידי ממשלת ישראל", אמר. "המחאה היא על כל ההתנהלות בנוגע למערכת החינוך וברור שמשרד החינוך הוא אחראי על הדבר הזה".

שיירת הורים בהובלת הנהגת ההורים הארצית, יוצאים  לכנסת בקריאה לפתוח את מוסדות החינוך, מחלף שפירים, 9 בפברואר 2021. אייל טל, הנהגת ההורים הארצית, אתר רשמי
התארגנות שיירת המחאה לכנסת/אתר רשמי, אייל טל, הנהגת ההורים הארצית

סיגל שפיץ טולדנו, יו"ר ועד הגנים בהנהגת ההורים הארצית, הצטרפה לדבריו של שיף. היא תקפה את ההתנהלות ואמרה: "משחקים בכולנו כבר שנה. נותנים לילדים להירקב בבתים, ילדי הגנים לא מקבלים מרחוק כלום והתדרדרותם הנפשית של הילדים באה לידי ביטוי בכל הרבדים".

"בגיל הצעיר הילדים לא יודעים איך להתמודד וההשלכות תהיינה ארוכות טווח לגבי הכישורים הבסיסיים ביותר שלהם" הוסיפה טולדנו. "חוסר האחריות של הממשלה היא הקרבה של הילדים, לא פחות".

מחאת גננות על הכשלון בטיפול בגיל הרך בעת משבר הקורונה, כנסת, 9 בפברואר 2021. רוני כנפו
"אל תתעלמו מהאוצר של המדינה". מחאת גננות על כשלון הטיפול בגיל הרך/רוני כנפו

גם עדי בן עמר החברה בהנהגת ההורים הארצית הצטרפה לקריאה להחזיר את הלימודים בערים בהם התחלואה נמוכה יחסית. "אנחנו דורשים שברגע שהקברניטים יחליטו מתי תיפתח מערכת החינוך - כל הילדים מכלל השכבות יחזרו ללמוד ביישובים הירוקים והצהובים. אסור לשכוח את כיתות ה'-י'. הגיע הזמן שהמנהיגים ינהיגו ויקבלו החלטות אמיצות".

"סגר שלישי ולא קיים מתווה מסודר לחזרת המעונות"

במקביל למחאת הורי התלמידים, מחוץ לכנסת נערכת הפגנה של הורי ילדי המעונות והגנים - שגם הם לא נפתחו עם הסרת הסגר המהודק. לוסי חדידה, מנכ"לית ארגון גנים ברמה אחרת, אמרה כי "לא ייתכן כי בסגר שלישי לא קיים מתווה מסודר לחזרה. לא ייתכן כי הורים וילדים יישארו בערפל ללא ידיעה איך ומתי חוזרים. אנחנו לא ניצבים סטטיסטים, לא נוכל לתת למצב הזה להימשך".

מחאות ההורים נערכות לקראת כינוס קבינט הקורונה הערב, שצפוי להצביע על הצעה לפתוח את גני הילדים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים החל מיום חמישי בבוקר. זאת, בהמשך לישיבת הקבינט מאמש בה הוחלט שלא לפתוח עדיין את המוסדות, ודיונים חוזרים בנושא המלווים את הימים האחרונים.

ההצעה שתובא לדיון הערב תכלול גם מנגנון שיאפשר לפתוח את הלימודים בגילים הללו גם בערים כתומות, בכפוף לנתוני התחסנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully