וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנויות במרכזי ביג נפתחו במתכונת טייק אווי: "ישראבלוף במלוא הדרו"

כמחצית מהחנויות של מרכזי הקניות הפתוחים נפתחו הבוקר בניגוד להנחיות, כשחלקן מפעילות מדיניות "טייק אווי" עם הזמנות טלפוניות ודלפק קבלה המוצב בפתח החנות. פקחים שהגיעו למרכזים לא חילקו דוחות, כי הלקוחות לא נכנסו לחנויות. "אין הבדל בין פארם לבגדים"

בווידאו: מתחמי ביג נפתחו בשיטת טייק אווי ובניגוד להנחיות, מכוני היופי והמספרות שבו לפעילות/צילום: שלומי גבאי, יותם רונן, ראובן קסטרו עריכה: עמית שמחה

כמחצית מהחנויות במרכזי הקניות הפתוחים של רשת ביג נפתחו הבוקר (ראשון) בניגוד להנחיות. רוב החנויות נפתחו במתכונת של טייק אווי, כשבכניסה לחנויות הבגדים הוצב דלפק ממנו ניתן לאסף את ההזמנות שבוצעו דרך הטלפון או בדלפק עצמו. פקחים שהגיעו למקום לא חילקו דוחות, כי הלקוחות לא נכנסו לחנויות.

מרכזי ביג נפתחו על אף החלטת הממשלה לפיה הם יישארו סגורים עד להחלטה חדשה, ולאור הפתיחה, במשרד הבריאות הבהירו היום כי טייק אוואי מחנויות בגדים לא אושר במסגרת התקנות. זאת, בעוד החל מהבוקר הוסרו הגבלות הסגר המהודק, ונפתחו עסקים של טיפולים כמו מספרות ומכוני יופי, ניתן לרכוש מזון בטייק אווי, ונפתחו צימרים לחופשות של משפחות גרעיניות וכן שמורות טבע וגנים לאומיים, אתרים, שימור אתרים ורשות עתיקות באוויר הפתוח.

לצד מרכזי ביג, גם קבוצת קניוני עופר אמרה כי הם מתכוננים לפתוח, לטובת החנויות שנמצאות בהן, והשוכרים שירצו מחר לפתוח יורשו לעשות זאת. הקבוצה מונה 17 מרכזי קניות סגורים ופתוחים ברחבי הארץ.

פתיחת חנויות במתחם ביג קסטינה, 7 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
חנות של רשת פוקס במתחם ביג קסטינה, היום/ראובן קסטרו

יגאל, תושב כרכור שהגיע לקנות בחנות ביגוד מוצרים לבנו החייל, מתח ביקורת על מתווה הפתיחה. "הנה ישראבלוף במלוא הדרו", אמר. "יש לי בן חייל שמרותק לבסיסו בגלל הקורונה, ובאתי לקנות לו גופיות חמות, תחתונים וגרביים. אז במקום להיכנס ולבחור בדיוק מה שאני רוצה - המוכרת צריכה ללכת הלוך ושוב כמה פעמים ולהביא לי דברים עד שאמצא מה שמתאים". לדבריו, "צריך לפתוח לגמרי תוך הגבלת מספר האנשים שבתוך החנות לפי גודלה, לשים מסיכה וזהו. אין הבדל בין חנות פארם לחנות בגדים".

לעומת זאת, עסקים רבים יכולים לנשום לרווחה ולפתוח דלתות. יש תנועה של אנשים ברחובות, ולמרות שאנחנו עדיין בתהליכי יציאה מהסגר השלישי, המצב נראה מעט יותר אופטימי. "התגעגענו מאוד לקפה", אמרה נעמה, לקוחה בבית קפה שפתוח לשירות טייק אווי. דרור, לקוח נוסף, מסר כי "ההרגשה לקנות קפה ולשבת בחוץ נותנת קצת נורמליות, כמו בן אדם".

בפועל, עסקים רבים התעלמו מהמגבלות ופתחו גם במהלך הסגר שירות טייק אווי מחתרתי. "אין שום בעיה גם בסגר לקחת קפה ולשבת באוויר הפתוח", מסרה לקוחה בבית קפה. אליה הצטרף לקוח שטען כי "הסגר הזה פיקטיבי, גם אם יטילו סגר רביעי זה לא יהיה יעיל. הסגר מעודד שוק שחור".

עוד בוואלה!

הסגר נגמר, אך מערכת החינוך עדיין באפילה ולמנהלים נמאס: "חוסר אחריות"

לכתבה המלאה
הגעת שוטרים עם פתיחת חנויות במתחם ביג קסטינה, 7 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
שוטרים בפתיחת חנויות במתחם ביג, היום/ראובן קסטרו
פתיחת חנויות בקניון ביג פרדס חנה, 7 בפברואר 2021. שלומי גבאי
סניף של רשת "פוט לוקר" פתח במתכונת טייק אווי. היום/שלומי גבאי

לאור הסרת ההגבלות על שמורות הטבע, בשמורת עין אפק כבר מתכוננים לפתיחה מחודשת מחר, כמו שאר שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי המדינה. דניאל הייטנר ריכטמן, סגנית מנהלת שמורת הטבע עין אפק ברשות הטבע והגנים, אמרה כי "אנחנו מחכים לקהל שיחזור לשמורה ויהנה מהטבע".

לדברי הייטנר-ריכטמן, "אנחנו מצפים שיגיע אלינו קהל מבקרים גדול, בהתאם לכמות שמותרת לנו לקלוט". על פי הנחיות התו הסגול לשמורת עין אפק יכולים להיכנס בשתי פעימות ביום, 600 מבקרים בכל פעימה. הכניסה מותנית בהזמנה מראש. בימים רגילים, היו יכולים להיכנס לשמורה גם אלפיים מבקרים בבת אחת.

בשמורה מצפים לביקוש גדול. מדובר בשמורת טבע סמוכה לישובים עירוניים במפרץ חיפה והייטנר-ריכטמן אמרה כי "אנשים כבר רוצים לצאת, לטייל ולהתאוורר אחרי הסגר הממושך". היא הוסיפה כי "עכשיו הבריכות מלאות מים ומסביב הכל ירוק ופורח. כיף לטייל עכשיו".

עופר בילו סנטר לאחר תום הסגר, 7 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם בילו סנטר, היום/ראובן קסטרו
שמורת עין אפק, 7 בפברואר 2021. דניאל הייטנר רכטמן, אתר רשמי
מצפים לפתיחה. שמורת עין אפק/אתר רשמי, דניאל הייטנר רכטמן

גם בעלי הצימרים בצפון חיכו ליום הזה במשך שבועות. ליאור בז, בעלים של ארבע יחידות אירוח במתחם משפחתו במטולה, אמר כי "אנשים הזמינו כבר לפני הרבה זמן. ההזמנה היתה ליום שבו יגמר הסגר ואפשר יהיה להגיע לצימרים".

מאז אתמול מתקשרים אליו רבים ומבקשים להגיע או לשריין מקום לשבועות הקרובים. אנשים כבר הרגישו שהם נחנקים והם חייבים לצאת לנפוש ולשאוף אויר".

שמורת טבע עין אפק, 29 במאי 2020. מחמוד נאסר רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
"אנשים כבר רוצים לצאת". שמורת עין אפק/אתר רשמי, מחמוד נאסר רשות הטבע והגנים

במושבה מטולה יש כ-200 חדרי אירוח בצימרים ובבתי מלון. זהו ענף כלכלה מרכזי ביישוב וסביבו מעגלים רבים של אנשים שמתפרנסים ממנו, מלבד העובדים הישירים. מדובר במסעדות, מכבסות, עובדי גינון ותחזוקה ועוד.

גם בז ציין כי היציאה מהסגר היא בדיוק כשהטבע בשיאו. "יש זרימות בנחלים ומסביב הכל ירוק ופורח", אמר. בז שמח על האפשרות לשוב ולהפעיל מחר את חדרי האירוח אבל כועס שהדבר לא התאפשר עוד מוקדם יותר. "אנחנו היינו סגורים כשמסביב לא היה באמת סגר אמיתי. יכלו לאפשר לנו לפעול במגבלות שהיינו עומדים בהן ויכולנו למנוע חיכוך או מפגש בין משפחות". אחרי שלושה סגרים שפגעו קשות בענף התיירות, בז אמר כי הוא מוכן לקראת הפתיחה המחודשת של הצימרים "אבל לא חושב רחוק מדי. יש אי ודאות גדולה לקראת העתיד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully