וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג האוטובוס פתח את הדלת, והנוסעים למלונית הבידוד נמלטו עם המזוודות

במרחק של עשרות מטרים ממלון גרנד קורט בירושלים ביקשו השבים מנתב"ג לעצור, והנהג, שלא הכיר את הדרך, נענה על אף שלא קיבל אישור לכך. לפי המשטרה, 13 מהם נקנסו. עובד במלון סמוך סיפר שהפרות הבידוד בחזרה מחו"ל הן עניין שכיח: "גם היום מישהו עזב"

בווידאו: הנוסעים מלונדון שפונו למלונית זועמים - "אנחנו לא מקבלים תשובות"/עריכה: אסף דרורי

נוסעים שנחתו הבוקר (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון והופנו לבידוד במלון בירושלים נמלטו כשהנהג עצר. אחד הנוסעים ועובדים מתארים כי נהג האוטובוס עצר במרחק של עשרות מטרים מטרים מהמלון גרנד קורט אליו הופנו, וכשפתח את הדלתות נוסעים ברחו. לדברי עובד במלון, מתוך 21 נוסעים הגיעו 12, והאירוע דווח למשטרה, שמצדה הודיעה כי התקבל דיווח על מפרי בידוד באזור והכוחות שהגיעו קנסו 13 אנשים.

כיום נתב"ג עדיין סגור, ועל מנת להיכנס ולצאת לישראל יש לקבל אישור של ועדת חריגים. הנכנסים מחויבים לשהות בבידוד במלונית למעט קטינים שאינם מלווים, בני יותר מ-70, נשים בהיריון או מקרים חריגים. אורן ואשתו, שקיצרו את שהותם בארצות הברית מסיבות בריאותיות, קיבלו אישור מוועדת חריגים להיכנס לישראל לאחר שהטיסות שלהם נדחו שוב ושוב בשל הסגר.

לדבריו של אורן, "התהליך הוא משימה בלתי אפשרית. הפעלנו המון המון קומבינות, ואנחנו זכאים לחלוטין לפי כל הקריטריונים, ועדיין היינו צריכים להתחנן". הוא סיפר כי לפני הטיסה בדקו להם את אישורי ועדת החריגים, בדיקה שלילית מ-72 השעות האחרונות וטופס חתום על התחייבות לשהייה במלונית.

מלון קורונה בירושלים, 13 באפריל 2020. יוסי זמיר, פלאש 90
"משימה בלתי אפשרית". מלונית בידוד בירושלים/פלאש 90, יוסי זמיר

אורן סיפר כי כשנחתו הבוקר בנתב"ג, נבדקו שוב והופנו לאוטובוס יחד עם הנוסעים האחרים. "מפנים אותך לחניון אוטובוס ועומדים חיילים של פיקוד העורף ושוטר בצד ומעלים לאוטובוסים", אמר, והוסיף כי נאלצו לבקש מהשוטרים והחיילים שעמדו בסמוך לסייע כי "אף אחד שם כמעט לא היה עם מסיכה באוטובוס, והאוטובוס היה כמעט מלא".

על האוטובוס, שהיה בדרכו למלון גרנד קורט המשמש לבידוד, היו הנוסעים והנהג. אורן מתאר כי הנהג לא ידע בדיוק את הדרך, ונוסעים אמרו לו לעצור במרחק מהמלון. "משהו כמו 10-5 אנשים פשוט לקחו את התיקים ופשוט ברחו משם. אף אחד לא רדף אחריהם, באה מישהי מהמלון ואמרה שהם בורחים ושם זה נעלם".

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מחצית מהנוסעים ברחו. נתב"ג, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

עובד במלון סמוך שראה את האירוע סיפר גם הוא כי ברגע שהנהג פתח את הדלתות ללא אישור, חלק מהנוסעים ברחו. "קראתי לפיקוד העורף וראיתי גם ניידת שבאה. הבעיה היא שהנהג הוריד אותם בכביש וחלק ברחו", אמר העובד. "כשראיתי אותו אמרתי לו 'מה אתה עושה? אתה לא יכול להוציא אותם, צריך לקבל אישור מהמפקד'".

אותו עובד הסביר כי לא פעם מבודדים עוזבים את המלון, ומקבלים קנס בתגובה. "גם היום מישהו עזב, והם מקבלים דוח של עשרת אלפים שקלים. אם תופסים אותו שוב שהוא לא בבידוד יקבל עוד קנס".

בתחילת השבוע אישר קבינט הקורונה מתווה לפתיחה מחודשת של נתב"ג. לפי המתווה, שדה התעופה יקלוט עד 2,000 נוסעים נכנסים ביום; משרד התחבורה יאפשר שילוב של טיסות של חברות תעופה זרות ויאשר את רשימת הטיסות ומדינות המוצא; יבוצעו תיקוני חקיקה שיעניקו סמכויות נוספות לפקחים בנתב"ג; משרד הבריאות ייערך לתת מענה לפניות לוועדת חריגים ומשרד הביטחון ייערך לתת מענה למבודדים שזקוקים למקום במלוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully