וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל פועלת לגירוש משפחות שנחתו מארה"ב עם אישורי מעבר מזויפים

24.2.2021 / 20:18

נציגי רשות ההגירה בנתב"ג איתרו אישורי ועדת חריגים מזויפים אצל שתי משפחות שהגיעו בטיסת יונייטד. הליכי גירוש נפתחו נגד אחת המשפחות ואילו מול המשפחה השנייה שבה האם הינה בעלת אזרחות ישראלית יינקטו הליכים בעניין זיוף המסמכים

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
זרים וישראלים מחליטים לפנות לדרכים פליליות כדי לעבור בין מדינות/ראובן קסטרו

כניסתן של שתי משפחות שנחתו הערב (רביעי) מארצות הברית בנתב"ג סורבה בידי הרשויות לאחר שהציגו אישורים מזויפים של ועדת החריגים. בשל כך, הליכי גירוש נפתחו נגד אחת המשפחות, שחבריה אזרחים אמריקנים, ואילו מול המשפחה השנייה, שבה האם היא בעלת אזרחות ישראלית, יינקטו הליכים בעניין זיוף המסמכים.

הנוסעים, שאותרו עם האישורים המזויפים על ידי נציגי רשות ההגירה בשדה, נכללים בין אותם אזרחים זרים וישראלים המחליטים לפנות לדרכים פליליות כדי לעבור בין מדינות. זאת, בזמן שוועדות החריגים מתקשות לעמוד בעומס הבקשות להיתרי כניסה ויציאה מנתב"ג.

מוקדם יותר היום, בדיון של ועדת הכלכלה של הכנסת, עלה נושא ההיקף של זיופי המסמכים. ד"ר אשר שלמון, הממונה על היחסים הבינלאומיים במשרד הבריאות, ציין כי אנשים מגיעים עם אישורים מזויפים. בתגובה לדבריו ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) זעם על כך ואמר "מי שזייף שילך למעצר. אנחנו חסים על זכויות של כמה סוררים ומענישים מדינה שלמה". יו"ר הוועדה איים כי ללא שינוי במדיניות, לא תאשר הוועדה תקנות נוספות בתחום.

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
נתב"ג בתקופת משבר הקורונה/ראובן קסטרו

המקרה בנתב"ג מגיע ברקע הניסיונות להגיע למתווה מוסכם בעניין הפיקוח על הכניסה לישראל דרך נמל התעופה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיכם עם השרים כי הכניסה תוגבל ל-200 אזרחים ליום החל מהשבוע הבא, למעט מקרים הומניטריים דחופים. הגבלת הכניסה נועדה לצמצם את האפשרות של חדירת מוטציות קורונה לשטח ישראל.

במקביל, ועדת החוקה אישרה היום את הארכת בידוד המלוניות לשבים מחו"ל עד יום שלישי, ובמשרד הבריאות בודקים חלופה לבידוד באמצעות אזיק אלקטרוני שיאפשר בידוד ביתי מפוקח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully