וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות יחל בפיילוט בידוד ביתי עם אזיק אלקטרוני כחלופה למלוניות

עודכן לאחרונה: 24.2.2021 / 17:32

בדיון בין בכירי המשרד ליו"ר ועדת החוקה נבחנו חלופות בידוד לשבים מחו"ל, וסוכם על תחילת פיילוט בו כל שב מחו"ל יבחר אם לשהות במלונית או בבידוד בביתו, כשהוא עונד אמצעי מעקב. במקביל, ועדת החוקה אישרה את הארכת בידוד המלוניות לשבים מחו"ל עד יום שלישי

בווידאו: קיש מותח ביקורת על ביטול חובת הבידוד במלוניות/צילום: ערוץ הכנסת

שר הבריאות יולי אדלשטיין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) סיכמו היום (רביעי) על פיילוט בו שבים מחו"ל ייכנסו לבידוד ביתי עם אזיק אלקטרוני, כחלופה לבידוד במלוניות. זאת, במקביל לכינוס ועדת החוקה שאישרה את הארכת בידוד המלוניות לשבים מחו"ל עד יום שלישי.

הבוקר התקיים דיון בו השתתפו אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, ממונה הקורונה נחמן אש וח"כ אשר. בדיון הוצע להתחיל בפיילוט של מאה שבים מחו"ל, במסגרתו יוכלו להכריע אם לשהות במלונית, או להעביר את הבידוד בבית, כשהם עונדים אזיק, או אמצעי מעקב אחר.

האזיקון לנוחתים בנתב״ג. SuperCom, אתר רשמי
הדמיית האזיקון לנוחתים בנתב״ג/אתר רשמי, SuperCom

במשרד הבריאות הודיעו כי בשבוע הבא תקודם חקיקה מידית שתאפשר את הרחבת הפיילוט וגם את הפעלתן של חלופות פיקוח נוספות, שייתרו את הצורך במלוניות הבידוד. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי קבע כי ניתן להתחיל במהלך ללא חקיקה, כל עוד מדובר בפיילוט.

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
יוכלו לבחור בבידוד ביתי תחת מעקב. חוזרים מחו"ל בנתב"ג/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

מי שיבצע את המעקב לאלו שבחרו באיזוק אלקטרוני תהיה חברה חיצונית, ולא המשטרה או פיקוד העורף שאחראי על המלוניות. במשרד בודקים מהיכן להביא כמות גדולה של צמידים דיגיטליים שישמשו למעקב אחרי מבודדים שחזרו מחו"ל.

בחינת החלופה, כמו גם הארכת חובת הבידוד, מגיעים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם אתמול עם ח"כ אשר כי מלוניות הבידוד לחוזרים מחו"ל ישובו לפעול באופן מידי. זאת, לאחר שההחלטה בדבר הבידוד הכפוי במלוניות פקעה בתחילת השבוע, וועדת החוקה לא האריכה אותה.

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
200 איש ביום. נתב"ג/ראובן קסטרו

כמו כן, נתניהו סיכם עם השרים כי הכניסה לישראל תוגבל ל-200 אזרחים ליום החל מהשבוע הבא, למעט מקרים הומניטריים דחופים. הגבלת הכניסה נועדה לצמצם את האפשרות של חדירת מוטציות קורונה לשטח ישראל.

"העיקרון הוא שהשבים ארצה יבחרו בין אלטרנטיבות"

ועדת החוקה אמנם אישרה את הארכת חובת הבידוד, אך טווח הזמן שהיא תחול קצר יותר בארבעה ימים מבקשת הממשלה. יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, פתח את הדיון בוועדה על הכרזה לבידוד במלוניות. "שמונה חודשים הוועדה הזו עובדת קשה כמעט מבוקר עד ליל על החלטות הממשלה, על התקנות והתקנות לשעת חירום. הוועדה גילתה אחריות לאורך כל הדרך. תיקנו ובלמנו דברים שלא היו צריכים להיות בשיג ושיח, מתוך אחריות", אמר אשר.

"אף פעם לא שמנו 'אמברקסים' תוך כדי נסיעה אך מה שהיה בימים האחרונים, אף אחד לא דמיין לעצמו שנגיע למצב שנדבר על סוגי אכיפה כמו היום, לא חלמנו על מסיכות או שנכלא אנשים בחדר סגור עם מפתח בחוץ אבל אנחנו בתוך אירוע והוועדה לקחה הרבה החלטות לא פופולריות. אם היינו רוצים להיות פופוליסטים - הייתי יכול להגיע לבד ל-20 מנדטים מלשחרר פה ושם כל מיני דברים", המשיך.

ח"כ אשר סיכם: "החיים הם תמיד בחירה בין אלטרנטיבות. לא חלמתם להגיע לצמיד או איכון טלפוני אבל אל מול מה שעושים היום שאותו אישרתם - אני מבקש לא להיתפס על קטנות ולא ללכת על כל מיני הנחות עבודה שיפה לומר אותן אך אינן מתכתבות עם המציאות. העיקרון הוא להגיע לכך שאלו שמגיעים ארצה יהיו חייבים להיכנס למלוניות אך תהיה להם בחירה באלטרנטיבות אחרות. אף אחד לא יכפה עליהם את הבחירה". עוד אמר: "חבל שזה היה צריך לקרות בצורה הזו אך הוועדה לא אישרה את ההארכה כדי להתניע את החלופות. יכול להיות שהמלוניות הללו ישרתו אותנו גם בהמשך אם תקפוץ מוטציה חדשה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully