וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על נתב"ג: "קשיים במניעת כניסה של ישראלים לקראת הבחירות"

עודכן לאחרונה: 22.2.2021 / 18:03

הממשלה דנה בביטול חובת הבידוד במלוניות ובסיכום על הגבלת הנכנסים לישראל ל-200 ביום. השרה תמנו שטה הביעה התנגדות לתקנות החדשות, נתניהו, רגב ואדלשטיין טענו כי זו הדרך היחידה לעצירת התחלואה. "70% מהחוזרים מחו"ל לא שומרים על בידוד ביתי"

בווידאו: נתניהו אומר שיפעל להארכת הסגר ולסגירת הגבולות/מערכת וואלה! NEWS

הממשלה מתכנסת הערב (שני) לדיון בנושא צמצום הטיסות הנכנסות לישראל וביטול חובת הבידוד במלוניות, שתפקע הלילה בחצות. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הבהיר כי קיימת בעייתיות ברצון להגביל את מספר הנוסעים הנכנסים ל-200, משום שיש ישראלים שירצו לחזור כדי להצביע בבחירות הקרובות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף כי יש קשיים גם בפתרונות לאכיפת הבידוד. "אתמול ועדת החוקה סרבה להאריך את הבידוד במלונית. משרד הבריאות מנסה להגיע למעקב דיגיטלי אחרי ביצוע בידוד בבית. בשפה יפה - עולים מכך קשיים משפטיים. גם אם נלך לחקיקה, זה יהיה בעייתי מבחינה משפטית", אמר. "70% מהאנשים שחוזרים מחו"ל לא שומרים על בידוד ביתי".

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
קשיים משפטיים. נתב"ג/ראובן קסטרו

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה התרעמה על כך שלא עודכנה על הגבלת מספר הנכנסים, בעוד אדלשטיין, שרת התחבורה מירי רגב וראש הממשלה בנימין נתניהו פירטו מדוע הגיעו להחלטה.

תמנו שטה: "זה דורש דיון ומחייב ייעוץ משפטי. לא צריכים ללמוד דרך התקשורת על סוגיית מגבלות וצמצום כניסת ישראלים לארץ"
אדלשטיין: "טוב שהעלת את הסוגיה. אין דרך לאכוף בידוד כרגע. אי אפשר לומר שאנשים שומרים על בידוד בבית בחדר נפרד"
נזרי: "הורדת המספר זה מאוד בעייתי. מניעת החזרת ישראלים שמרכז חייהם בארץ בעייתי, הנגיף מצדיק צעדים שנעשים. יש גיבוי באישור היועמ"ש. זו תקופת בחירות ואנשים ירצו להצביע. בעיה נוספת היא הצמיד אלקטרוני, והתשובה למשרד הבריאות היא שזה צעד שיכול לסייע ואי אפשר להחיל במסגרת החוק הקיים. במידה והדבר ניתן ברמה הפוליטית אפשר לקדם חקיקה. יש חלופות ועדיף וכדאי לאשר זאת בקואליציה. במקביל נקדם טיפול חוק שמאפשר צמיד אלקטרוני"
רגב: "הדבר הנכון הוא לצמצם כמה שניתן את הנכנסים למקרים הומניטריים"
תמנו שטה: "את לא תחליטי על עלייה לבד, אין דבר כזה שלא מתייעצים איתי ושאת שולחת לי הודעה. זו החלטה דרקונית"
נתניהו: "מתמקדים בחיסון האוכלוסייה המבוגרת. יש עוד מוטציות בישראל ובחו"ל שיכולות להיכנס לארץ. הנגיף לא מבחין אם נישא על ידי ישראלי או על ידי זר. כרגע ההחלטה היא לצמצום כדי להוריד תחלואה"

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
התקנה תפוג בחצות. מלונית קורונה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

לצד הדיון על הטיסות, נתניהו ביטל את החשש ממחסור בחיסונים. "אני שומע דיווחים שיש מחסור בחיסונים - אלו דיווחים לא נכונים. חיסוני פייזר ימשיכו להגיע גם במהלך חודש מרץ וחמישה מיליון בוגרים יוכלו להתחסן. מאות אלפי חיסוני מודרנה יגיעו עד אמצע מרץ ובהמשך יגיעו עוד מיליוני חיסונים של מודרנה. נוכל לחסן את כל האוכלוסייה הבוגרת".

מוקדם יותר, סיכמו נתניהו, רגב ואדלשטיין כי הכניסה לישראל תוגבל ל-200 אזרחים ליום החל מהשבוע הבא, למעט מקרים הומניטריים דחופים. זאת, בעקבות החלטת ועדת החוקה שלא להאריך את חובת הבידוד במלוניות שתפקע הלילה בחצות. הגבלת הכניסה תחול עד למציאת פתרון טכנולוגי או השבת חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully