וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק שיאפשר העברת מידע על מתחסנים אושר בקריאה ראשונה

22.2.2021 / 13:40

המליאה אישרה את ההצעה, שתאפשר למנכ"ל משרד הבריאות להעביר פרטים מזהים על מתחסנים ועל מי שטרם חוסנו לרשויות מקומיות ולמשרד החינוך. בהסבר להצעת החוק נכתב כי "מדובר בגורמים שיכולים לסייע למשרד הבריאות לעודד אנשים להתחסן"

בווידאו: מכוני כושר, בריכות ואירועי תרבות נפתחו למחוסנים במסגרת התו הירוק/צילום: רויטרס

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת בריאות העם (מסירת מידע על מתחסנים) ברוב של 21 תומכים מול שישה מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת העבודה הרווחה והבריאות להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק נועדה לעגן הסדר שיאפשר למנכ"ל משרד הבריאות להעביר מידע מזהה ופרטי קשר על מתחסנים ועל מי שטרם התחסנו, או התחסנו באופן חלקי, לגורמים רלוונטיים שיבקשו את המידע. בשלב זה - רק רשויות מקומיות ביחס לתושביהן, ומשרד החינוך ביחס לצוותי חינוך. ההסדר מוצע כהוראת שעה לשלושה חודשים.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
למנכ"ל משרד הבריאות יתאפשר להעביר מידע מזהה ופרטי קשר. מתחסנים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בדברי ההסבר נכתב כי "מדובר בגורמים שיכולים לסייע למשרד הבריאות לעודד אנשים להתחסן, למשל באמצעות פנייה פרטנית לבירור סיבת אי-החיסון, או בהצעת שירותי סיוע בהגעה למקום החיסון, והכול לפי הנחיות המנכ"ל". לצורך כך, ייקבע במפורש איסור להפעיל לחץ בנוגע לשימוש בסמכויות הרשות המקומית או משרד החינוך על אותו אדם שמבקשים לעודדו להתחסן.

עוד מוצע להסמיך את המנכ"ל לדרוש ממוסדות רפואיים וגופים ציבוריים מידע מזהה ופרטי קשר של אנשים שהתחסנו או רשאים להתחסן כדי לקדם את מבצע החיסונים הלאומי, למשל לגבי אנשים שקופות החולים לא מצליחות להשיג, ולהנפיק למתחסנים תעודות מתחסן.

סגן שר הבריאות, יואב קיש במהלך נאומו במליאת הכנסת 22 בפברואר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
תקף את ההחלטה שלא להאריך את חובת הבידוד לשבים מחו"ל. קיש, היום/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

סגן שר הבריאות יואב קיש הציג את ההצעה, ולאחר מכן תקף את החלטת ועדת החוקה שלא להאריך את ההכרזה על הבידוד במלוניות שתפקע הלילה בחצות. "הבידוד הביתי לחוזרים מחו"ל לא מספיק אפקטיבי. אנחנו מוצאים יותר מדי הפרות. לכולם ברור החשש מכניסת וריאנטים שונים וההחלטה לבטל את המלוניות היא פתיחת שער לווריאנטים. זו החלטה שגויה ומסוכנת מאוד לבריאות הציבור".

קיש הבהיר כי הוא תומך באפשרות של צמיד דיגיטלי כחלופה לבידוד, בכפוף לחקיקה. לדבריו, "הפתרון של הממשלה הוא שכולם ילכו למלוניות ומי שיקבל בדיקה שלילית יוכל לצאת לבידוד בית בשימוש בצמיד דיגיטלי. בואו נוביל חקיקה מהירה תוך שבוע של צמיד בית למי שיצא עם תשובה שלילית במלונית. כל פתרון אחר יכול לגרום לבעיה גדולה עוד יותר".

"המחסום היחיד מהתחסנות מלאה הוא אובדן אמון הציבור"

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) אמרה כי "עידוד הציבור להתחסן ראויה, אך הקריאה צריכה להיות חיובית ולא שלילית, מעודדת ולא מאיימת. במקום להשתמש בכלים דיקטטוריים, על הממשלה לקדם החלטות ענייניות ובהירות. המחסום היחיד מהתחסנות מלאה הוא אובדן אמון הציבור".

ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן) מסרה כי "הילדה שלי נמצאת כבר שנה בבית והיא הולכת ונכבית, נגמרת לי מול העיניים, ולא היה בעניינה דיון אחד. זו לא טעות, זו מדיניות. לא נותנים לנו לכנס את ועדת החינוך שבועות ארוכים, כי הרבה יותר נוח לקבל החלטות כשאף אחד לא מפקח עליך".

לדברי ח"כ תמר זנדברג (מרצ), "התלמידות והתלמידים שלימדתי בקניון יכלו להסתובב בקבוצות בקניון אבל ללמוד לא? אני קוראת לכולם להקפיד על ההנחיות ולהתחסן, גם במסגרת ההנחיות מערכת החינוך כושלת וראויה לציון אפס על שנה של אפס התמודדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully