וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מעוניין בעוצר לילי בפורים, הדיון יתקיים רק מחר

עודכן לאחרונה: 23.2.2021 / 20:59

במשרד פנו לשרים בבקשה לאשר את הטלת הגבלות התנועה המחמירות במהלך ימי החג, בין השעות 20:00 ועד 05:00. במשרד הבריאות בודקים אפשרות להחריג את הופעות התרבות. למרות זאת, הדיון בנושא צפוי להתקיים רק מחר

בווידאו: אש מזהיר מאפשרות של סגר בעקבות עלייה בתחלואה אחרי פורים/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות צפוי לבקש מהממשלה להטיל עוצר לילי בחג הפורים, מיום חמישי ועד ראשון בין השעות 20:00 ועד 05:00. זאת, מחשש להתקהלויות אסורות במהלך החג שיגרמו לעליית התחלואה בקורונה. במקביל, במשרד בודקים מול היועץ המשפטי לממשלה אם ניתן להחריג הופעות תרבות שנקבעו בימים אלה. אנשי המשרד תכננו לבקש מהשרים לדון בכך בישיבת הממשלה היום, אולם הדיון בנושא נדחה למחר - יום לפני חגיגות פורים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע חשש היום מהתפשטות הנגיף בחג. הוא הזהיר כי "מי שיחגוג יותר מדי בפורים, יסגור את כולנו בפסח". לדבריו, "היום דווח שיש עלייה של 35% במכירת משקאות חריפים בימים האחרונים", ציין אדלשטיין. "הרשתות החברתיות מלאות בהצעות של מסיבות פירטיות".

שר הביטחון בני גנץ ביקש שסוגיית פורים תטופל בישיבה נפרדת מחר, ושהיא תעסוק גם בהמשך פתיחת מערכת החינוך. גורמים בכחול לבן אמרו כי לא קיבלו מלשכת ראש הממשלה עד כה מצע מסודר לדיון בנושא פורים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "צריך לעשות הכל כדי לעבור את החג עם מינימום תחלואה ומינימום אבדות בנפש. אנחנו שומעים על התארגנויות של מסיבות ואירועים רבי משתתפים בניגוד להנחיות בימי החג - עלינו למנוע זאת. ביקשתי ממשרד הבריאות ומהמל"ל שיציגו בפנינו מתווה מגובש שמצד אחד יאפשר לציין את שמחת החג בצורה מבוקרת ומהצד השני לא יביא להתפרצות מחודשת של המגפה".

הכנות לפורים ברחוב מטלון בתל אביב, 14 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
הכנות לפורים בתל אביב/ראובן קסטרו

גורמים בכירים במשרד הסבירו בשיחה עם וואלה! NEWS כי פתיחת המשק הנרחבת הובילה להפצה של מסיבות מחתרתיות מתוך תחושה שהמגיפה מאחורינו. "אנחנו עדיין מתלבטים אם הציבור יהיה ממושמע כמו שחשבנו בהתחלה, או שנצטרך להטיל הגבלות ואילו הגבלות הכי מתאימות", אמר אחד הגורמים. הוא הזהיר כי "הציבור הפך לשאנן ואנחנו בנקודה קריטית מבחינת תחלואה".

בשבוע שעבר אישר קבינט הקורונה את המתווה לפורים, לאחר שאדלשטיין ושר הביטחון בני גנץ הגיעו להסכמות. בין היתר הוחלט כי יוטלו הגבלות מסוימות כגון איסור על התקהלויות וארוחות חג במשפחות גרעיניות בלבד, אך לא יוטל מחדש סגר בימי החג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מתווה הפורים שאושר בקבינט הקורונה

  • איסור מסיבות, תהלוכות עדלאידע ואירועים רבי משתתפים
  • איסור משאיות שמחה
  • סעודת חג במסגרת משפחתית גרעינית בלבד
  • בתי תפילה: מתווה קפסולות של עד עשרה אנשים, הפרדת קפסולות במחיצות קשיחות, ומספר מקסימום של 100 מתפללים
  • סגירת מתחם קבר הרשב"י

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הזהיר אתמול כי אם יהיה גל תחלואה בעקבות אירועי פורים - ייתכן שיידרש להטיל סגר. בתדריך לתקשורת הוא הביע חשש מהפרת ההנחיות בחג שייערך בהמשך השבוע וקרא לראשי הרשויות ולרבנים להימנע מאירועים המוניים. "זה מסכן את כולנו", אמר אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully