וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מראשון: כיתות ז'-י' יחזרו, מסעדות וגני אירועים ייפתחו

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 16:16

הממשלה אישרה כמתוכנן השבת לימודים ביישובים ירוקים, צהובים, וכתומים גבוליים, לצד המשך פתיחת המשק לבעלי תו ירוק. פרופ' אש התריע על עלייה בתחלואה בעקבות פורים שתיראה בעוד 10 ימים. נתניהו יעלה מחר תכנית חדשה לפתיחת נתב"ג. גנץ פוצץ את הישיבה: "מתנגחים בפקידים"

בווידאו: במחאה על אי חזרתם לבית הספר תלמידי כיתות ז'-י' לומדים בקניון/צילום: רוני כנפו

הממשלה אישרה הערב (שני) את השלב הבא של ההקלות בסגר, שייכנס לתוקף ביום ראשון. במסגרתו, ישובו כיתות ז'-י' לבתי הספר בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות, וייפתחו מסעדות, בתי קפה, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. הגבלת ההתקהלות תתרחב ל-20 איש במקום סגור ו-50 במקום פתוח. ראש הממשלה בנימין נתניהו יעלה מחר הצעה חדשה לפתיחת נתב"ג.

שר הביטחון בני גנץ פוצץ את הישיבה בטענה כי הפכה להתנגחות בפקידים, והדיונים חזרו כחצי שעה לאחר מכן. גנץ הורה לכל שרי כחול לבן לצאת מהדיון, שנערך בזום, עד שישובו לעסוק בענייני קורונה, ותקף את שר האוצר ישראל כץ. "הישיבה הפסיקה להיות ישיבת ממשלה אלא ישיבת התנגחות של ישראל כץ בפקידים ובאחרים", טען. "צחי (הנגבי - ב"ר), כשתרצו לחדש את הישיבה בראשות ראש הממשלה - תתקשרו".

השלב הבא בהקלות

  • לימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות
  • בתי קפה
  • מסעדות קטנות
  • מסעדות (בהזמנה מראש)
  • מלונות
  • גני אירועים
  • כנסים
  • אטרקציות
  • התקהלות של 20 איש בפנים ו-50 בחוץ - מלבד בערים אדומות

עוד בוואלה!

ההחלטה שנפסלה, העימות בין נתניהו לגנץ: הפארסה בדיון על הארכת הסגר

לכתבה המלאה
חטיבת השרון רעננה 6 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
ישובו ללימודים בראשון. חטיבת ביניים ברעננה/ראובן קסטרו

בדקו את מגמת התחלואה במקום מגוריכם וביישובים הסמוכים

שבירת הכלים של גנץ באה בעקבות עימות בין שר האוצר לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והמשנה ליועמ"ש רז נזרי, סביב אישור תקציבי הסיוע לעסקים שנפגעו בתקופת הקורונה.

נזרי: "יש מחלוקת פוליטית? מצוין - תמשיכו לריב אבל לא עלינו. המשפטנים לא חוסמים שום דבר כרגע. אנחנו עושים את תפקידנו ובגישה מרחיבה, למרות תקופת הבחירות. אין אצלנו שום דבר שממתין. לחזור ולומר את זה זה לא אמת. אל תגלגל את המחלוקת הפוליטית אלינו"
כץ: "מה שאתה אומר שאתה פונה לגורמים במשרד האוצר והם לא מעבירים לך את החומר. בדמוקרטיה זה לא יכול להיות. ואם רוב הממשלה יחשוב שלא צריך לקדם או האופוזיציה בכנסת, אני אקבל את זה. יועץ משפטי לא יקבע אם צריך לסייע לעסקים או לא"
נזרי: "לא פונים לפקידים ואומרים הם יחליטו. אתם הדרג הנבחר, אבל כל דבר צריך לעבור בדיקה. אי אפשר לגמור הכל ברמת המצגת ואני מבקש את עמדת משרד האוצר דרך הדרג המקצועי. חלק מהדברים כמו סל הבריאות אושרו בניגוד לעמדת הדרג המקצועי באוצר"
כץ: "איתי לא מתקיים דיון"
מנדלבליט: "יש הצעה לתת לכל ילד כסף, זה לא עובד ככה"
כץ: "אתה יכול להגיד שלא"
מנדלבליט: "אני שמח שאת מכבד את דעתי, גם לציית לפסק דין בפעם הקודמת אמרתם שלא צריך"

ממונה הקורונה: לא להקדים את ההקלות

לאחר שהדיון התחדש, ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, העביר לשרים מצגת בה המליץ שלא להקדים את השלב הבא בפתיחת המשק. "מקדם ההדבקה בעלייה תלולה זה יותר משבוע, ואפקט הפעימה השנייה עדיין לא משתקף במלואו. אירועי פורים צפויים לתרום לעלייה נוספת במקדם שתתבטא בעוד כעשרה ימים. אין לבצע הקדמות של הפעימה או חלקים ממנה למועד מוקדם יותר", הבהיר. "מספר החולים הקשים הוא המפתח ואחריו צריך לעקוב. כל עוד הוא לא מאיים על מערכת הבריאות, אפשר להמשיך בפתיחה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין חיזק את דבריו. "מה שהלך בימי פורים, עם כל הכבוד לנתונים האופטימיים, יבוא לידי ביטוי. עוד 14-12 יום נראה מצב שונה מעכשיו", חזה. "זה שאנחנו לא מגיעים למצב שאפשר לאפשר אירועים זה ברור למה ולא צריך להסביר את זה יותר מידי. לגבי פתיחת כל הדברים - זה לא יזיק לאף אחד". כשנשאל על ידי שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן אם יהיה סגר נוסף בחג הפסח, השיב: "אנחנו לא הולכים עוד פעם לסגר".

מסעדה סגורה בשוק הכרמל, ת"א, 20 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
ייפתחו מחדש. מסעדה בשוק הכרמל/ראובן קסטרו

בהמשך, נתניהו אמר שהוא רוצה לגבש הצעת החלטה חדשה לעניין פתיחת נתב"ג. הוא הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת להקים צוות בהשתתפות משרדי הבריאות, התחבורה, ביטחון הפנים, הפנים, הביטחון, האוצר והייעוץ המשפטי לממשלה שיגבש מתווה ויעלה אותו מחר בקבינט הקורונה. "יש לנו אילוץ של הבחירות, אבל יש הרבה טרמפיסטים שירצו להיכנס לארץ בזמן שמרכז חייהם הוא לא בישראל".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה השיבה: "עם כל הכבוד זה לא אילוץ רק של בחירות, יש זכויות בסיסיות קודמות שנפגעות, הרבה ישראלים הפכו לפליטים במדינות בעל כורחם. יש אנשים במצב קשה. לא ייתכן שנפקיר אותם".

גם כאן הדיון גלש לקטטה פוליטית. שרת התחבורה מירי רגב תקפה את גנץ: "כחול לבן עשו עלינו סיבוב עם ועדת החריגים". גנץ לא נשאר חייב. "תעשי לי טובה את והסיבוב שאת עושה על כולם", השיב. "|עד עכשיו שתקתי. יש לך מה להסתיר? ביקשתי באופן פשוט מאוד וברור, תחשפי את הנתונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully