וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני תום הכהונה: טראמפ חנן 15 איש, בהם שני מורשעים בהתערבות הרוסית

השניים מסרו הצהרה שקרית על התערבות רוסיה בבחירות 2016, חברי קונגרס לשעבר שהודו בהונאת מסחר ושימוש לרעה בכספי בחירות, וארבעה מאבטחים שהיו מעורבים בטבח של 14 עיראקים לא-חמושים. הוא אף המתיק את עונשם של חמישה אזרחים

בווידאו: טראמפ מצייץ שמתקפת הסייבר תחת שליטה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העניק הלילה (רביעי) 15 חנינות, בהן לחברי הקונגרס לשעבר דאנקן האנטר וכריס קולינס שהורשעו בהונאת מסחר ושימוש לרעה בכספי בחירות, וליועצו לשעבר ג'ורג' פפדופולוס ולאלכס ואן דר זוואן, שמסרו עדות שקר במסגרת חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016. כמו כן, המתיק את עונשם של חמישה אזרחים נוספים. הצעד מגיע ברקע דיווחים על כך שהנשיא שוקל הענקת חנינות למקורביו בימים האחרונים לכהונתו.

קולינס היה החבר הראשון בבית הנבחרים שתמך בטראמפ. הוא הודה באשמת קשירת קשר להונאה בשוק ההון ובכך ששיקר לגורמי החוק בנוגע למידע בלתי חוקי שהעביר לבנו על מניות. האנטר הודה באשמת שימוש לרעה בכספי בחירות, בין היתר למטרת חופשות, וטען שכל הסיפור היה "ציד מכשפות".

פפדופולוס הודה בכך ששיקר ל-FBI על קשריו עם סוכנים רוסים בזמן שקיבל משכורת מקמפיין טראמפ, ואילו ון דר זוואן הודה בסעיף אחד של הצהרה שקרית לחוקרים ששאלו על מעורבות רוסיה בבחירות.

ארבעה מאבטחים של חברת "בלאקווטר", קבלנית של הממשל האמריקני, קיבלו גם הם חנינה - אף שהורשעו לפני כחמש שנים על חלקם בטבח בו נהרגו 14 אזרחים עיראקים לא-חמושים בבגדאד ב-2007. אחד מהם, ניקולס סלאטן, נידון למאסר עולם, ואילו השלושה האחרים - פול סלאו, איוון ליברטי ודסטין הרד, נידונו ל-30 שנות מאסר.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מנופף לתומכיו באיצטדיון מיצ'י בווסט פוינט, ניו יורק, ארה"ב 23 בדצמבר 2020. AP
44 חנינות, והמספר רק הולך ועולה. טראמפ/AP

המהלך של טראמפ עורר תרעומת במפלגה הדמוקרטית. חבר הקונגרס אדם שיף אמר בתגובה כי "בדרכים שונות טראמפ השתמש לרעה בכוח תפקידו, ועכשיו הוא עושה זאת שוב עם יכולת החנינה".

לדבריו, "טראמפ אינו מחלק חנינות על בסיס חרטה, פיצוי או מתוך עשיית צדק, כי אם בשביל לתגמל את חבריו ומקורביו הפוליטיים, כדי להגן על אלה ששיקרו כדי להגן עליו, כדי לחפות על המורשעים בהרג אזרחים ובשביל לחתור תחת חקירה שחשפה מעשים בלתי ראויים בקנה מידה עצום".

עוד בוואלה!

טראמפ הפסיד בקרב הפוליטי, אך עוד ניצב בפני אחד חשוב יותר: עתידו המשפטי

לכתבה המלאה

"טראמפ מעריך נאמנות מעל לכל דבר אחר - מעל לחוק, מעל לדמוקרטיה שלנו, וללא ספק מעל לעשיית צדק", הוסיף. "זה בא להראות שאם אתה בוחר אדם מושחת לנשיא ארצות הברית, אתה תקבל שחיתות - והרבה ממנה".

לאחרונה, טראמפ העניק חנינה גם למייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי לשעבר ששיקר ל-FBI על קשריו עם רוסיה. עד כה, טראמפ העניק 44 חנינות - הכי מעט מקרב הנשיאים האחרונים, אולם אלו שקיבלו אותן היו דמויות שנויות במחלוקת בעלי יחסים אישיים או פוליטיים עם הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully