וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: התובע הכללי פוגע בחברי קונגרס רפובליקנים לפני הבחירות

הנשיא חידש את מתקפותיו נגד סשנז, שעשוי להיות מפוטר אחרי נובמבר, בשל העמדתם לדין של שני בעלי בריתו בבית הנבחרים בגין הונאת מסחר ושימוש לרעה בכספי בחירות. "הניצחונות הקלים עתה בספק"

צילום: פוקס ניוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים אתמול (שני) את התובע הכללי ג'ף סשנז בפגיעה בסיכוייהם של שני חברי קונגרס רפובליקנים לשמור על מושבם בשל החקירות המתנהלות נגדם. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי החלטת משרד המשפטים להגיש כתבי אישום "הותירה ניצחונות קלים בספק".

הוא התייחס להעמדתם לדין של חבר בית הנבחרים כריסטופר קולינס, המואשם בהונאת סחר, שהודיע כי לא יתמודד שוב על מושבו. בהמשך החודש, חבר בית הנבחרים דאנקן האנטר ואשתו הואשמו בשימוש בכספי בחירות כדי לממן הוצאות אישיות. שני הרפובליקנים הם מתומכיו של טראמפ ומכחישים את האישומים נגדם.

טראמפ טען כי החקירות נגד השניים החלו תחת כהונתו של ברק אובמה, אך זו של קולינס נפתחה בשנה שעברה.

לקריאה נוספת בנושא
התובע הכללי נגד טראמפ: "שיקולים פוליטיים לא ישפיעו עליי"

התובע הכללי סשנז במהלך ישיבת קבינט של נשיא ארה"ב טראמפ, 16 באוגוסט 2018. רויטרס
יחסים עכורים. סשנז מול טראמפ בישיבת ממשל בחודש שעבר/רויטרס

הנשיא מרבה להתעמת עם התובע הכללי שלו בשל חקירת המעורבות הרוסית בבחירות והחשד שהוא שיבש את החקירה. סשנז, מתומכיו הראשונים של טראמפ, הסיר את ידיו מהחקירה בעקבות פגישות שקיים עם גורמים רוסיים במהלך הקמפיין ב-2016. הוא העביר את החקירה לסגנו, רוד רוזנשטיין, שמינה את רוברט מולר לתובע מיוחד. טראמפ מכנה את החקירה "ציד מכשפות" נגדו ונגד אנשיו.

לפי ההערכות, טראמפ עשוי להדיח את סשנז אחרי בחירות אמצע הכהונה בנובמבר, שבהן ינסו הרפובליקנים לשמור על הרוב בקונגרס. יועציו המשפטיים של טראמפ מזהירים אותו מהשלכות המהלך.

משרד המשפטים טרם הגיב לדברי הנשיא על החקירות, אך גם בתוך מפלגתו הרפובליקנית יצאו נגדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טראמפ: "עבודה טובה, ג'ף"

הסנאטור הרפובליקני בן סאס אמר כי משרד המשפטים צריך לשמור על ניטרליות. "ארצות הברית היא לא איזו רפובליקת בננות עם שתי מערכות צדק - אחת עבור מפלגת השלטון ואחת עבור מפלגת המיעוט", אמר. "השניים הועמדו לדין בשל ראיות נגדם, ולא בגלל י שהיה הנשיא בזמן תחילת החקירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully