וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים נגד טראמפ: "שיקולים פוליטיים לא ישפיעו עליי"

23.8.2018 / 22:19

בריאיון לרשת פוקס אמר טראמפ כי הוא מתחרט על מינויו של ג'ף סשנז לשר המשפטים. בתגובה, תקף סשנז באופן חריג את הנשיא: "לא נהיה נתונים ללחצים פוליטיים בלתי ראויים". סנאטור רפובליקני בכיר העריך כי "סביר מאוד" שטראמפ יפטר את השר

צילום: פוקס ניוז

שר המשפטים של ארצות הברית, ג'ף סשנז תקף הערב (חמישי) את הנשיא דונלד טראמפ באופן חריג. מוקדם יותר אמר טראמפ בריאיון לרשת "פוקס ניוז" כי הוא מצטער על שמינה את סשנז לתפקיד מכיוון שהוא ציפה ממנו לנאמנות. שר המשפטים השיב לו בהודעה רשמית יוצאת דופן שבה נכתב: "משרד המשפטים לא יהיה נתון ללחצים פוליטיים בלתי ראויים".

העימות בין השניים החל זמן קצר לאחר ששר המשפטים מונה לתפקידו, כשפסל את עצמו מטיפול בחקירת הקשרים לרוסיה. זאת אחרי שהתגלה כי סשנז לא דיווח על פגישות שהיו לו עם שגריר רוסיה לשעבר בוושינגטון, סרגיי קיסליאק. בעקבות זאת, לקח סגנו של שר המשפטים את הטיפול בנושא ומינה את החוקר המיוחד רוברט מולר. טראמפ זעם על סשנז שאפשר את קיום המהלך, המהווה עננה מעל נשיאותו, ומאז תקף אותו בחשבון הטוויטר שלו בעשרות הזדמנויות, כינה אותו "חלש" וכתב כי אינו מבצע את תפקידו כראוי.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והתבוע הכללי של ארה"ב ג'ף סשנס. רויטרס
העימות עולה מדרגה. סשנז וטראמפ/רויטרס

בהודעת התגובה, כתב סשנז: "לקחתי שליטה על המשרד ביום שבו נשבעתי לתפקיד, וזו הסיבה שבגללה הייתה לנו הצלחה חסרת תקדים בקידום האג'נדה של הנשיא, להגן על הביטחון ועל הזכויות של העם האמריקני, להפחית פשע ולאכוף את חוקי ההגירה".

לדבריו, "בזמן שאני שר המשפטים, פעולות משרדי לא יושפעו בצורה בלתי ראויה על ידי שיקולים פוליטיים. אני דורש את הסטנדרטים הגבוהים ביותר, וכשזה לא קורה אני פועל בהתאם. עם זאת, לאף מדינה אין צוות מוכשר ומחויב כל כך כמו החוקרים והתובעים בארצות הברית".

עוד באותו נושא

טראמפ: אם ידיחו אותי - השווקים בעולם יתמוטטו

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך טקס הענקת מדליית כבוד בבית הלבן בוושינגטון 22 באוגוסט 2018. רויטרס
"חשבתי שהוא נאמן". טראמפ/רויטרס

הבוקר, כאמור, לקח טראמפ את הביקורת על סשנז צעד קדימה, כשאמר כי "הוא לא היה צריך לפסול את עצמו, או שהיה אומר לי ולא הייתי ממנה אותו. הוא לקח את התפקיד ואז פסל את עצמו מהטיפול בחקירה. איזה מין בנאדם זה? הסיבה היחידה בגללה נתתי לו את התפקיד היא כי חשבתי שהוא נאמן". הנשיא סירב לומר אם יפטר את סשנז או את סגנו, רוד רוזנשטיין.

עם זאת, הסנאטור הרפובליקני הבכיר, לינדזי גרהאם, העריך כי טראמפ יפטר את שר המשפטים ואמר כי זה "סביר מאוד". הוא הוסיף כי "זכותו של הנשיא למנות מישהו שהוא מאמין בו לתפקיד וברור שהוא לא סומך על סשנז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully