וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אם ידיחו אותי - השווקים בעולם יתמוטטו

נשיא ארה"ב אמר כי "אנשים יהיו מאוד עניים" אם הקונגרס ידיח אותו ברקע החקירות המתנהלות נגדו ונגד הקמפיין שלו. "אני לא יודע איך אפשר להדיח נשיא שעושה עבודה נהדרת", אמר בריאיון לרשת "פוקס ניוז"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (חמישי) כי אם ידיחו אותו מתפקידו, "השווקים בעולם יתמוטטו". בריאיון לרשת "פוקס ניוז", שהתקיים ברקע ההתפתחויות בחקירות של מקורביו, אמר הנשיא כי "אנשים יהיו מאוד עניים" אם יודח. לדבריו, "אני לא ידוע איך אפשר להדיח נשיא שעושה עבודה כל כך טובה". עוד אמר, כשהצביע על ראשו: ""ללא המחשבה הזו, אתם תראו מספרים שלא הייתם מאמינים להם".

ביום שלישי הודה עורך דינו לשעבר מייקל כהן במסגרת הסדר טיעון כי טראמפ הורה לו לשלם דמי שתיקה לשתי נשים לפני הבחירות ב-2016, כדי למנוע את פרסום טענותיהן על כך שניהלו רומן עם טראמפ. הנשיא טוען כי הוא שילם על כך מכיסו וכי אין מדובר בעבירה על חוק הבחירות - למרות טענותיו של כהן עצמו ושל התביעה במשפט.

דמי השתיקה - 130 אלף לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ו-150 אלף דולר לדוגמנית הפלייבוי קרן מקדוגל - הועברו במהלך הקמפיין, במה שמהווה עבירה על חוק הבחירות המגביל את התרומה המותרת ל-2,700 דולר עבור אדם. טראמפ טוען כי ידע על כך רק בדיעבד, אך בהקלטת שיחה בינו לבין כהן, שפורסמה ברשת CNN, נשמעים השניים דנים בכך לפני הבחירות.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: "טראמפ שוקל להעניק חנינה למנהל הקמפיין שלו לשעבר"

מפוצלת - דונלד טראמפ, מייקל כהן, סטורמי דניאלס, קרן מקדוגל. מערכת וואלה! NEWS
טראמפ וכהן ושתי הנשים שקיבלו דמי שתיקה - סטורמי דניאלס/מערכת וואלה! NEWS

במהלך הריאיון, שהוקלט אתמול, טראמפ ניסה להמעיט את היקף קשריו עם כהן, שעבד עבורו במשך עשור. לטענתו של טראמפ, כהן היה רק "עורך דין זמני" שלו וצרותיו המשפטיות קשורות לעסקים אחרים שלו, כולל מעורבותו בתעשיית המוניות בעיר ניו יורק. טראמפ אמר בריאיון כי כהן הציע "שקרים" עליו כדי להפחית מעונשו ותקף את השימוש שעושה התביעה בעדי מדינה.

כהן הודה ביום שלישי בשמונה סעיפים, כולל בעבירות על חוק בחירות שלדבריו נעשו בתיאום עם טראמפ. הוא עשוי לקבל עד חמש שנות מאסר, ועונשו ייגזר בדצמבר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ, פול מנפורט, בכניסה לבית המשפט. רויטרס, רויטרס
עוד מקורב לטראמפ שהסתבך. מנפורט/רויטרס, רויטרס

למרות הצהרותיו הפומביות, בסוכנות הידיעות אי-פי דווח כי מאחורי הקלעים הביע טראמפ דאגה ותסכול מכך שאדם שהיה כה מעורה בעסקיו לאורך השנים פנה נגדו.

עורך דינו לני דייוויס אמר כי יש לכהן מה להציע גם לתובע המיוחד רוברט מולר, החוקר שיתוף פעולה אפשרי בין קמפיין טראמפ לרוסיה במהלך הקמפיין ב-2016. טראמפ מכחיש זאת ומכנה את החקירה "ציד מכשפות".

באותו יום שבו העיד כהן בפני בית משפט, הורשע פול מנפורט, מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, בשמונה עבירות מתוך 18 שבהן הואשם והוא צפוי לספוג עונש כבד. הוא סירב לשתף פעולה עם החוקרים, וטראמפ שיבח אותו על כך וכינה אותו "איש אמיץ".

האישומים נגד מנפורט עלו בחקירתו של מולר, אולם הם התרחשו לפני קמפיין הבחירות של טראמפ. גם הפשיטה על משרדיו של כהן נולדה כתוצאה מהחקירה, על אף שהאישומים אינם קשורים למעורבות הרוסית.

סיכוי ההדחה נמוך

למרות מעורבותו לכאורה של טראמפ בעבירה פלילית - אם כי שמו לא הוזכר ישירות באישומים נגד כהן - מומחים סבורים שלא ניתן להעמיד לדין נשיא מכהן וכי אין סיכוי סביר להדיחו רק בשל כך.

החוקה מאפשרת לקונגרס לפתוח במשפט הדחה נגד הנשיא על בסיס שורת עבירות חמורות, אך כל עוד הרפובליקנים שולטים בשני הבתים זה לא צפוי לקרות. גם אם הדמוקרטים ינצחו בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר, נדרש רוב של שני שלישים בסנאט כדי להדיח נשיא - רוב שהם לא צפויים להשיג גם בתרחיש האופטימי ביותר.

עם זאת, העננה המשפטית שרובצת על הבית הלבן ככל הנראה תפגע בסיכויים של הרפובליקנים לשמור על הרוב שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully