וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "טראמפ שוקל להעניק חנינה למנהל הקמפיין שלו לשעבר"

23.8.2018 / 6:43

כתבת "פוקס ניוז" שערכה ריאיון עם הנשיא טענה כי הוא ישקול לחון את פול מנפורט, שהורשע בעבירות פיננסיות וצפוי להישלח למאסר ממושך. "אני חושבת שהוא מרגיש רע עבור מנפורט, הם היו חברים"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (חמישי) כי הוא ישקול להעניק חנינה למנהל הקמפיין שלו, פול מנפורט - כך אמרה איינסלי ירהארדט, כתבת רשת FOX NEWSשראיינה את טראמפ. הראיון אמור להיות משודר בשעות הבוקר בארצות הברית, ולא ברור באילו מילים בדיוק התנסח טראמפ לגבי האפשרות של מתן החנינה למנפורט.

ביום שלישי הורשע מנפורט בשמונה סעיפים של עבירות פיננסיות, והוא צפוי לעמוד למשפט נוסף על עבירות אחרות בוושינגטון הבירה. "אני חושבת שהוא מרגיש רע עבור מנפורט, הם היו חברים", אמרה הכתבת בדיווח טלוויזיוני לקראת הראיון.

עוד בנושא:
פרקליטו לשעבר של טראמפ זומן להעיד בחקירת קרן הצדקה של הנשיא
טראמפ: מייקל כהן המציא סיפורים כדי להגיע לעסקה
פרשנות: טראמפ קיבל מכה בכנף, אך הספירה לאחור להדחתו טרם החלה

מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ, פול מנפורט, בכניסה לבית המשפט. רויטרס, רויטרס
פול מנפורט בכניסה לבית המשפט, השבוע/רויטרס, רויטרס

מנפורט נעצר תחילה בחודש אוקטובר ושוחרר בערבות. בחודש יוני האחרון הוגש נגדו כתב אישום מתוקן ומאז הוא שוהה במעצר. שמונה האישומים בהם הורשע - מתוך 18 - עשויים להוביל אותו לעשרות שנים בכלא. ביחס לעשרת האישומים האחרים, המושבעים לא הצליחו להגיע להסכמה ולכן המשפט הסתיים ללא הכרעה לגביהם. כעת תצטרך התביעה להחליט האם להגיש נגד מנפורט כתב אישום חדש או להסתפק בהרשעות שכבר התקבלו נגדו.

כתב האישום המקורי נגד מנפורט, שפוצל לשני הליכים משפטיים שונים, כלל 32 סעיפים הקשורים בהלבנת כספים, העלמת מיסים, שיבוש הליכי משפט, קשירת קשר נגד ארצות הברית, אי הצהרה על חשבונות פיננסיים בבנק זר, וכן אי הרשמה כסוכן זר, על אף שעבד בעבר עבור שליט אוקראינה לשעבר. בלב כתב האישום צוינו עשרות מיליוני דולרים שמנפורט קיבל מנשיא אוקראינה לשעבר, ויקטור ינוקוביץ', שניתנו לו עבור עבודת ייעוץ ולובי. מדובר בשורה של עבירות שמצטברות באופן פוטנציאלי לעשרות שנים בבית הסובר. מנפורט כופר באישומים נגדו ועורך דינו אף כינה אותם "מגוכחים".

עוד באותו נושא

מקורב נוסף: מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ הורשע ב-8 אישומים

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב להרשעתו של מנפורט. רויטרס, רויטרס
יחון את מקורבו? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ/רויטרס, רויטרס

העבירות בהן מואשם מנפורט אינן קשורות בשום אופן להתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. יחד עם זאת, ההערכה הרווחת בוושינגטון היא שכתב האישום החמור מהווה מנוף לחץ עליו כדי שיגיע להסדר טיעון עם צוותו המיוחד של רובט מולר ויספר להם כל מה שידוע לו. עד כה לא התקבל כל סימן מצידו של מנפורט המראה שהוא מעוניין לשתף פעולה עם צוות החוקרים ולנסות להשיג עסקה מקלה. הדבר מעלה את האפשרות כי הוא אמנם מקווה לקבל חנינה מטראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully