וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: מייקל כהן המציא סיפורים כדי להגיע לעסקה

נשיא ארה"ב דחה את טענותיו של עורך דינו ולפיהן הורה לו להעביר דמי שתיקה לנשים שאמרו כי ניהלו רומן עמו. "אם מישהו מחפש עורך דין טוב, אני לא ממליץ עליו. הדברים שבהם הודה אינם פשע"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (רביעי) כי עורך דינו לשעבר מייקל כהן "המציא סיפורים" כדי להגיע להסדר הטיעון שעליו חתם אתמול. מנגד, הוא שיבח את מנהל הקמפיין לשעבר שלו פול מנפורט, שהורשע אתמול בשורת עבירות מס וכינה אותו "איש אמיץ".

בתגובה ראשונה לטענותיו של כהן, ולפיהן העביר דמי שתיקה לשתי נשים בהוראתו של טראמפ לפני הבחירות ב-2016, לעג הנשיא למקורבו לשעבר. "אם מישהו מחפש עורך דין טוב, אני לא ממליץ על מייקל כהן", כתב בטוויטר. עוד טען טראמפ כי אותן עבירות על חוקי הבחירות הן לא פשע, על אף שהתביעה במשפט של כהן, וכהן עצמו, אמרו שכן.

בהמשך, בריאיון שהעניק ל"פוקס ניוז" טען הנשיא כי הכסף שולם מכיסו, ולא מכספי הקמפיין, וכי אין מדובר בעבירות על חוק הבחירות. עם התפוצצות הפרשה, טראמפ הכחיש את קיומם של הסכמי השתיקה.

לקריאה נוספת בנושא
פרקליטו לשעבר של טראמפ הגיע להסדר טיעון: שילמתי לנשים בהוראתו

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של טראמפ, יוצא מבית משפט בניו יורק, 21 באוגוסט 2018. רויטרס
כהן יוצא מבית המשפט בניו יורק, אמש/רויטרס

כהן סיפר בעדות דרמטית בבית המשפט בניו יורק כי פעל בהוראת "מועמד לתפקיד במשרה פדרלית" כשהעביר דמי שתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס ולדוגמנית פלייבוי לשעבר קרן מקדוגל, שאמרו כי הן ניהלו רומן עם הנשיא.

הכסף - 130 אלף לדניאלס ו-150 אלף דולר למקדוגל - הועבר במהלך הקמפיין, במה שמהווה עבירה על חוק הבחירות המגביל את התרומה המותרת ל-2,700 דולר עבור אדם. כהן הודה בשמונה סעיפים וצפוי לרצות עונש של שלוש עד חמש שנות מאסר. עונשו ייגזר בדצמבר.

בעוד שהחקירה של כהן אינה קשורה ישירות לחקירת התובע המיוחד רוברט מולר, עורך דינו של כהן, לני דייוויס, אמר הבוקר כי מחזיק במידע על כמה נושאים ש"צריכים לעניין" את מולר.

בריאיון לרשת MSNBC אמר דייוויס כי כהן "יותר מישמח לספר לתובע המיוחד את מה שהוא יודע". לדבריו, משלב זה, הציבור "הולך לראות מייקל כהן משוחרר המדבר על האמת". מולר חוקר את המעורבות הרוסית בבחירות ב-2016 ואם היה שיתוף פעולה בין קמפיין טראמפ למוסקבה. הנשיא מכנה זאת "ציד מכשפות", שהוביל גם לנפילתו של מנפורט.

דייוויס הבהיר כי כהן לא יהיה מוכן לקבל חנינה מטראמפ. הוא אמר כי עורך דינו לשעבר של טראמפ לא רוצה שום חלק מה שהוא רואה כניצול לרעה של סמכותו כנשיא להעניק חנינות. דייוויס הוסיף כי כהן מטיל ספק בנאמנותו של טראמפ לארצות הברית וכי הוא סבור שהוא אינו מתאים לתפקיד.

עוד באותו נושא

פרקליטו לשעבר של טראמפ הגיע להסדר טיעון: שילמתי לנשים בהוראתו

לכתבה המלאה

הציוץ שבו "המליץ" טראמפ לא לשכור את שירותיו של כהן:

רודי ג'וליאני, עורך דינו הנוכחי של טראמפ, אמר כי אין טענות לעבירות מצדו של טראמפ בכתב האישום נגד כהן, שאותו כינה "עכברוש ערמומי ומרושע" בעל היסטוריה רצופה בשקרים.

רוב המומחים המשפטיים סבורים כי לא ניתן להעמיד לדין נשיא מכהן, והאפשרות היחידה היא רק להדיחו דרך משפט בקונגרס - סיכוי נמוך שלעצמו גם אם הדמוקרטים ינצחו בבחירות בנובמבר, במיוחד אם לא יהיו ראיות בחקירה של מולר על כך שטראמפ שיתף פעולה עם רוסיה.

בניגוד לכהן, על מנפורט, שהורשע בשמונה מתוך 18 הסעיפים שבהם הואשם, אמר טראמפ מילים חמות. "בניגוד למייקל כהן, הוא סירב 'להישבר'", כתב טראמפ בטוויטר. הוא טען כי הופעל עליו לחץ רב מצד הרשויות, שהעמידו אותו לדין, בין היתר, בשל עבירות מס שבוצעו לפני הקמפיין.

מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ, פול מנפורט, בכניסה לבית המשפט. רויטרס, רויטרס
הורשע בעבירות שבוצעו לפני הבחירות. מנפורט/רויטרס, רויטרס

החקירה של מולר מטילה צל כבד על הנשיאות של טראמפ מאז החלה לפני יותר משני. הרשעתו של מנפורט וההודאה של כהן, לצד הליכים נגד בכירים אחרים בקמפיין של טראמפ, מגבירים את הלחץ על הרפובליקנים לקראת בחירות אמצע הקדנציה.

רוסיה דחתה את ממצאי קהילת המודיעין האמריקנית, שלפיהם היא פעלה כדי לסייע לטראמפ לגבור על יריבתו הילרי קלינטון. הנשיא עצמו מכחיש כי היה תיאום בין הקמפיין שלו לבין מוסקבה. עד כה הניבה חקירתו של מולר כתבי אישום נגד 12 קציני מודיעין רוסים, שהואשמו בפריצה למחשביה של קלינטון ושל המפלגה הדמוקרטית.

(עדכון ראשון: 16:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully