וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב נוסף: מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ הורשע ב-8 אישומים

22.8.2018 / 1:30

פול מנפורט הורשע בשמונה אישומים מתוך 18 העומדים נגדו. מתוך האישומים בהם הורשע, חמישה נוגעים לעבירות של הונאת מס, שניים הקשורים להונאת בנקים וסעיף נוסף של הסתרת חשבונות בנק במדינה זרה. מנפורט צפוי לעמוד לדין בסעיפים נוספים בבירה וושינגטון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פתיחת משפטו של מנפורט בארצות הברית)

מנהל הקמפיין לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, פול מנפורט, הורשע אמש (שלישי) בשמונה אישומים מתוך 18 העומדים נגדו. מתוך האישומים בהם הורשע מנפורט חמישה נוגעים לעבירות של הונאת מס, שניים קשורים להונאת בנקים וסעיף נוסף של הסתרת חשבונות בנק במדינה זרה.

שמונה האישומים בהם הורשע מנפורט יכולים להוביל אותו לעשרות שנים בכלא. לגבי עשרת האישומים האחרים, המושבעים לא הצליחו להגיע להסכמה ולכן המשפט הסתיים ללא הכרעה לגביהם. כעת תצטרך התביעה להחליט האם להגיש נגד מנפורט כתב אישום חדש או להסתפק בהרשעות שכבר התקבלו נגדו. בנוסף, מנפורט צפוי לעמוד לדין בסעיפים אחרים בבירה וושינגטון.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: ג'רמי קורבין אירח בפרלמנט פעילי אסלאם קיצוני בולטים
האו"ם: אין סימנים לכך שצפון קוריאה עצרה את פעילותה הגרעינית
רוסיה: נעביר את מערכת S-400 לטורקיה בשנה הבאה

מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ, פול מנפורט, בכניסה לבית המשפט. רויטרס, רויטרס
הורשע בשמונה אישומים מתוך 18. מנפורט, אתמול/רויטרס, רויטרס

כתב האישום המקורי נגד מנפורט, שפוצל לשני הליכים משפטיים שונים, כלל 32 סעיפים הקשורים בהלבנת כספים, העלמת מיסים, שיבוש הליכי משפט, קשירת קשר נגד ארצות הברית, אי הצהרה על חשבונות פיננסיים בבנק זר, וכן אי הרשמה כסוכן זר, על אף שעבד בעבר עבור שליט אוקראינה לשעבר.

בלב כתב האישום צוינו עשרות מיליוני דולרים שמנפורט קיבל מנשיא אוקראינה לשעבר, ויקטור ינוקוביץ', שניתנו לו עבור עבודת ייעוץ ולובי. מדובר בשורה של עבירות שמצטברות באופן פוטנציאלי לעשרות שנים בבית הסובר. מנפורט כופר באישומים נגדו ועורך דינו אף כינה אותם "מגוכחים".

העבירות בהן מואשם מנפורט אינן קשורות בשום אופן להתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. יחד עם זאת, ההערכה הרווחת בוושינגטון היא שכתב האישום החמור מהווה מנוף לחץ עליו כדי שיגיע להסדר טיעון עם צוותו המיוחד של רובט מולר ויספר להם כל מה שידוע לו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב להרשעתו של מנפורט. רויטרס, רויטרס
"זה לא קשור אליי". טראמפ על הרשעתו של מנפורט, הלילה/רויטרס, רויטרס

מנפורט השתתף בפגישה שנערכה ביוני 2016 במגדלי טראמפ, במהלכה גורמים רוסים הציעו לבכירי המטה של טראמפ מידע מכפיש על הילארי קלינטון. כמו כן, מנפורט ניהל קשרים עם אולג דריפסקה, אוליגרך שמקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

יחד עם זאת, עד כה לא התקבל כל סימן מצידו של מנפורט המראה שהוא מעוניין לשתף פעולה עם צוות החוקרים ולנסות להשיג עסקה מקלה. הדבר מעלה את האפשרות כי הוא מקווה לקבל חנינה מטראמפ.

השופט בתיק שמתנהל בווירג'יניה, תומאס אליס, מתח ביקורת על התובעים ואמר כי הם משתמשים בתיק כדי להפעיל לחץ על מנפורט שימסור עדויות שיוכלו לסבך את טראמפ. "לא באמת אכפת לכם מעבירות ההוראה של מר מנפורט", אמר השופט בדיון המוקדם שנערך לפני כמה שבועות. "אכפת לכם מהמידע שהוא יכול לספק לכם ויתייחס למר טראמפ ויוביל לתביעה או הדחה או מה שלא יהיה". בסופו של דבר אליס פסק כי החוקרים של מולר "עקבו אחר הכסף ששולם בידי גורמים רשמיים פרו-רוסים".

טראמפ: "הוא איש טוב, למרבה הצער כך זה הסתיים"

הנשיא טראמפ שוחח הלילה עם כתבים והתייחס להרשעתו של מנפורט: "הוא איש טוב, הוא עבד בשביל רייגן ובשביל רבים אחרים ולמרבה הצער כך זה הסתיים. זה עצוב". טראמפ ציין כי אין קשר בין הרשעתו של מנפורט לבין החקירה שמנהל רוברט מולר. "זה לא קשור אליי או לציד המכשפות המביש הזה", הוסיף. טראמפ התעלם משאלות לגבי עסקת הטיעון שנחתמה עם פרקליטו לשעבר, מייקל כהן, וסירב להתייחס לנושא.

מנפורט נעצר תחילה בחודש אוקטובר ושוחרר בערבות. בחודש יוני האחרון הוגש נגדו כתב אישום מתוקן ומאז הוא שוהה במעצר. כתב האישום כולל גם עבירות של הדחת שני עדים והוא נחשד כי שוחח עם עדים במשפט וניסה לשכנע אותם שהפעולות שביצע בתור לוביסט לא עוברות על החוק הפדרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully