וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: נעביר את מערכת S-400 לטורקיה בשנה הבאה

21.8.2018 / 16:02

סוכנות יצואנית הנשק הממלכתית אמרה כי העסקה להעברת מערכת הנ"מ המתקדמת תתבצע ב-2019. ארה"ב הזהירה כי הצבת המערכת בטורקיה עלולה להוביל לפגיעה בשיתוף הפעולה הביטחוני. זאת אחת המחלוקות העיקריות בין שתי חברות נאט"ו, שנלקעו למשבר חריף

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה תחל בהעברת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-400 לטורקיה בשנה הבאה - כך מסרה היום (שלישי) הסוכנות הממשלתית האחראית ליצוא הנשק, רוסובורונקספורט, שהודעתה צוטטה על ידי סוכנות הידיעות אינטרפקס. החברה הודיעה כי גם היא תפסיק להשתמש בדולרים בעסקאות שלה בעתיד, ותשתמש במקום זאת במטבע המקומי של אותן מדינות.

עסקת הנשק שסוכמה בשנה שעברה בין הנשיאים ולדימיר פוטין ורג'פ טייפ ארדואן היא אחד ממוקדי המחלוקת בין טורקיה לארצות הברית.

בוושינגטון הזהירו כי המערכת אינה תואמת את אלו של נאט"ו, שבשתיהן חברות המדינות, והיא מאיימת לעצור את העברת מטוסי הקרב המתקדמים F-35 לאנקרה. זאת, גם בין היתר בשל מעצרו של הכומר האמריקני אנדרו ברונסון, שגרם למשבר חמור ביחסים בין שתי המדינות.

פגישת פוטין ארדואן, אנקרה, טורקיה  11 בדצמבר 2017. רויטרס
פגישת פוטין ארדואן, אנקרה, טורקיה 11 בדצמבר 2017/רויטרס

הלילה הזהיר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בריאיון לרויטרס כי טורקיה עשתה "טעות איומה" כשלא שחררה את ברונסון, כפי שטען שהבטיח ארדואן לעשות במסגרת הבנות שהגיע אליהן עמו בפסגת נאט"ו בחודש שעבר. טראמפ הוסיף כי לא יעשה שום ויתור כדי להשיג את שחרור הכומר, המוחזק במעצר בית ומואשם בעבירות טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully