וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: אין סימנים לכך שצפון קוריאה עצרה את פעילותה הגרעינית

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמרה כי אין אינדיקציות לכך שפיונגיאנג עצרה את פיתוח התכנית שלה. זאת כחודשיים אחרי הפסגה בין טראמפ לקים. נשיא ארה"ב אמר כי סביר להניח שתהיה פגישה שנייה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אמרה היום (שלישי) כי אין אינדיקציות לכך שקוריאה הצפונית עצרה את פעילותה הגרעינית. זאת כחודשיים אחרי הפסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שבמהלכה התחייב האחרון באופן מעורפל לפעול ל"פירוז חצי האי הקוריאני מגרעין".

"המשך פיתוח תכנית הגרעין וההצהרות הנלוות לכך הן מקור גדול לדאגה", נכתב בדוח השנתי של סבא"א. הסוכנות אמרה כי הגבירה את המעקב שלה אחרי הנעשה במדינה - שממנה גורשו פקחיה ב-2009 - דרך מקורות מידע גלויים ותצלומי לוויין. "הידע על הפעילות הגרעינית במדינה דועך", הזהירו, בשל חוסר היכולת לוודא את הנעשה על הקרקע.

בדוח נכתב בין סוף אפריל לתחילת מאי נרשמו סימנים לפעילות של מפעל המשמש את המעבדה הרדיוכימית בכור ביונגביון, שממנו גורשו פקחי סבא"א. עוד נמצאו סימנים לשימוש בצנטריפוגות בתוך המפעל, כולל הפעלת יחידות קירור כמו גם תנועה קבועה של כלי רכב.

בסבא"א הבהירו בעבר כי הם יהיו מוכנים לפקח על יישום כל הסכם שייחתם בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית, אולם בשלב זה מתקשים הצדדים להסכים על צעדים קונקרטיים.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסיור במפעל למכשור רפואי, אוגוסט 2018. רויטרס
מנהיג צפון קוריאה קים בסיור במפעל לייצור מכשור רפואי/רויטרס

במהלך ריאיון שהעניק הלילה לסוכנות הידיעות רויטרס, אמר טראמפ כי יש "סיכוי רב" שהוא ייפגש שוב עם קים, אך לא פירט מקום או זמן אפשריים. הוא הגן על מאמציו לשכנע את המשטר הקומוניסטי לוותר על נשקו הגרעיני.

טראמפ אמר עוד כי הוא סבור שקוריאה הצפונית נקטה צעדים קונקרטיים למימוש פירוזה הגרעיני. הוא לא פירט אילו צעדים היא נקטה פרט לפיצוץ אתר הניסויים המרכזי שלה לפני הפסגה, אך ציין כי פיונגיאנג שחררה שלושה אזרחים אמריקנים שהיו כלואים במדינה.

מבקריו של טראמפ אומרים כי הוא עשה יותר מדי ויתורים מול קים, כשהסכים לקיים את הפסגה ולאחריה השעה את התרגילים הצבאיים עם קוריאה הדרומית בזמן שקיבל מעט בתמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully