וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו לשעבר של טראמפ זומן להעיד בחקירת קרן הצדקה של הנשיא

22.8.2018 / 23:00

רשויות המס במדינת ניו יורק זימנו את מייקל כהן למסור מידע בחקירת החשדות לפלילים נגד "קרן טראמפ", שבה עומדים הנשיא וילדיו. עורך דינו של כהן אמר כי ברשותו מידע שעשוי לעניין גורמי אכיפה במדינה ובמערכת המשפט הפדרלית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רשויות החוק במדינת ניו יורק זימנו הערב (רביעי) לעדות את מייקל כהן, פרקליטו לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסגרת חקירת קרן הצדקה המשפחתית של הנשיא. אמש חתם כהן על עסקת טיעון במשפטו - העוסק בעבירות על חוק הבחירות, בשל תשלום דמי השתיקה לנשים שניהלו רומן עם טראמפ.

את הזימון החדש שלחו לכהן חוקרי מס הבוחנים חשדות לפלילים מצד קרן טראמפ - ארגון הצדקה הקרוי על שם הנשיא. זאת, לאחר שפרקליטו של כהן לני דיוויס אמר מוקדם יותר היום כי הוא מחזיק במידע שיכול לעניין את גורמי התביעה במדינה וכן את מערכת המשפט הפדרלית.

לקריאה נוספת:
טראמפ קיבל מכה בכנף, אך הספירה לאחור להדחתו טרם החלה
פרקליטו לשעבר של טראמפ הגיע להסדר טיעון: שילמתי לנשים בהוראתו
ניו יורק נגד נשיא ארה"ב: דורשת לפרק את קרן משפחת טראמפ

מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של טראמפ, יוצא מבית משפט בניו יורק, 21 באוגוסט 2018. רויטרס
כהן יוצא מבית המשפט בניו יורק, אמש/רויטרס

החקירה בעניין קרן טראמפ מתמקדת בחשדות למסירת מידע כוזב על חבות המס של הארגון וכן להפרת חוקי המס במדינת ניו יורק. כהן, שהיה פרקליטו של טראמפ במשך שנים ארוכות, עלול לספק מידע רב לחוקרי המס.

בחודש יוני הגישה התובעת הכללית במדינת ניו יורק תביעה נגד הקרן ונגד מנהליה, בהם טראמפ עצמו וילדיו - אריק, דונלד הבן ואיוונקה. בכתב התביעה מצוין כי במשך יותר מעשור פעלה הקרן בניגוד לחוק וכן כי במהלך הבחירות לנשיאות פעלה תוך תיאום פוליטי בינה לבין הקמפיין של הנשיא. אם יורשעו מי מהמעורבים בפרשה, הם לא יוכלו להיות זכאים לחנינה נשיאותית, מכיוון שהתביעה נוגעת לחוקי מדינה - בשונה מחוקים פדרליים - ועל אלו לא חל מנגנון החנינות.

עוד באותו נושא

טראמפ: מייקל כהן המציא סיפורים כדי להגיע לעסקה

לכתבה המלאה
משפחת טראמפ בכנס בניו יורק, 2017. רויטרס
טראמפ עם ילדיו בכנס בניו יורק, בשנה שעברה/רויטרס

מוקדם יותר היום אמר טראמפ כי כהן "המציא סיפורים" כדי להגיע להסדר הטיעון שעליו חתם אתמול. בתגובה ראשונה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו לטענותיו של כהן - שלפיהן העביר דמי שתיקה לשתי נשים בהוראתו של טראמפ במהלך מערכת הבחירות לנשיאות - לעג לו הנשיא וכתב: "אם מישהו מחפש עורך דין טוב, אני לא ממליץ על מייקל כהן". טראמפ אף הוסיף כי העבירות על חוקי הבחירות הן לא פשע, על אף שהתביעה במשפט של כהן, וכהן עצמו, אמרו שכן.

הציוץ הלועג של טראמפ על כהן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully