וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק נגד נשיא ארה"ב: דורשת לפרק את קרן משפחת טראמפ

15.6.2018 / 9:27

התובעת הכללית במדינה הגישה תביעה נגד הקרן, שאותה מנהלים הנשיא וילדיו בטענה כי התנהלה בצורה לא חוקית ואף הייתה מעורבות בקמפיין הבחירות ב-2016. טראמפ: לא אגיע לפשרה עם הדמוקרטים העלובים

התובעת הכללית של ניו יורק הגישה אתמול (חמישי) תביעה נגד קרן הצדקה של הנשיא דונלד טראמפ ונגד מנהליה - הנשיא עצמו, וילדיו: אריק, דונלד ג'וניור ואיוונקה, בגין הפרה של חוקי הצדקה במדינת ניו יורק. התובעת ברברה אנדרווד טענה בכתב התביעה כי במהלך יותר מעשור התנהלה הקרן באופן לא חוקי, וכי בנוסף התקיים תיאום פוליטי בין קמפיין טראמפ ובין קרן הצדקה.

אנדרווד דורשת לפרק את הקרן, וכן דורשת מהקרן להשיב 2.8 מיליון דולר בתוספת קנסות נוספים. התובעת הכללית דורשת עוד לאסור מטראמפ לנהל עמותה ללא כוונות רווח למשך עשר שנים, ומילדיו - לשנה אחת.

עוד ידיעות מהעולם
דיווחים: ארה"ב הטילה מכסים בשווי 50 מיליארד דולר על סין
דוח חריף נגד ראש ה-FBI לשעבר: "חקירת קלינטון חרגה מהנורמות"

משפחת טראמפ בכנס בניו יורק, 2017. רויטרס
משפחת טראמפ בכנס בניו יורק בשנה שעברה/רויטרס

התביעה טוענת עוד כי קרן טראמפ עסקה באופן חוזר ונשנה בפעולות שהיטיבו עם האינטרסים העסקיים של טראמפ. "החקירה שלנו העלתה כי קרן טראמפ הייתה לא יותר מאשר פנקס צ'קים ממר טראמפ או העסקים שלו אל עמותות ללא כוונות רווח, בלי קשר למטרה שלהן או לחוקיות שלהן", אמרה אנדרווד. "זה לא האופן שבו קרנות פרטיות אמורות להתנהל".

בין היתר, נטען כי הדירקטוריון של קרן הצדקה מעולם לא התכנס וכי טראמפ קיבל את כל ההחלטות לבדו.

טראמפ דחה על הסף את הדברים, וציץ: "הדמוקרטים הבזויים בניו יורק עושים כל מה שהם יכולים כדי לתבוע אותי ואת הקרן שגייסה 18.8 מיליון דולר ותרמה 19.2 מיליון דולר. אני לא אגיע לפשרה בתיק הזה!".

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, נשאלה על הנושא בתדרוך היומי לעיתונאים, והשיבה: "זו תביעה פוליטית לחלוטין. זה נשמע מוטה באופן שערורייתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully