וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חריף נגד ראש ה-FBI לשעבר: "חקירת קלינטון חרגה מהנורמות"

15.6.2018 / 2:51

משרד המשפטים חיבר דוח מקיף על ניהול החקירה של קומי בזמן הבחירות ב-2016, וקבע כי בעוד שלא היה מוטה פוליטית, טיפולו בחקירת המיילים הפרטיים "חרג בצורה דרמטית מהנורמה". עוד עלה כי הוא בעצמו השתמש במיילים פרטיים בזמן התפקיד

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

ראש הבולשת הפדרלית לשעבר (FBI) ג'יימס קומי פעל בצורה חריגה בניגוד לנורמות בניהול חקירת השימוש שעשתה הילרי קלינטון במיילים פרטיים - כך קובע דוח של משרד המשפטים של ארצות הברית, שפורסם אמש (חמישי) בתום ציפיה רבה. עם זאת, הדוח הדגיש עוד כי קומי לא היה מוטה פוליטית בהתנהלותו.

דוח החקירה של המפקח הכללי במשרד המשפטים, מייקל הורוביץ, העלה עוד כי קומי, שהודח במאי אשתקד, השתמש בעצמו בחשבון מייל פרטי לצורכי עבודה. גם התובעת הכללית הקודמת, לורטה לינץ', ושני סוכני FBI ספגו ביקורת בדוח בן 500 העמודים.

קומי ספג ביקורת על כך שפתח את החקירה נגד שרת החוץ לשעבר, שהייתה המועמדת הדמוקרטית ב-2016, ימים ספורים לפני הבחירות רק כדי לסגור אותה שוב כעבור זמן קצר. קלינטון טוענת כי היה זה אחד הגורמים להפסדה המפתיעה ליריבה דונלד טראמפ.

"בחריגה כה דרמטית מהנורמות של ה-FBI ושל המשרד, ההחלטות השפיעו באופן שלילי על התפיסה שה-FBI והמשרד עושים צדק באופן הוגן", נכתב בדוח.

לקריאה נוספת בנושא
פרקליטו של טראמפ: גם לו ירה בראש ה-FBI - אי אפשר להעמידו לדין

ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, יוני 2017. רויטרס
הודח על ידי טראמפ. קומי/רויטרס

בסיכומו של הדוח נכתב כ התנהלות בכירי הבולשת הפדרלית "העלתה עננה" מעל הארגון והסבה נזק משמעותי למוניטין שלו. "הפעולות של עובדים אלו נוגעות הרבה מעבר לחקירה לקלינטון, ונוגעות ללב המוניטין של ה-FBI, בכל הנוגע לניטרליות בבירור העובדות ועצמאות פוליטית", כתב הורוביץ.

עוד נכתב כי קומי טעה בהחלטתו שלא להיות מתואם עם הממונים עליו במשרד המשפטים ברגעי המפתח של החקירה, וכי הוא התנהל באופן "יוצא מגדר הרגיל, ולא כיבד מרות". הורוביץ ציין שהוא לא קיבל את הטענות של קומי לכך שסטה מ"המדיניות הברורה של הארגון".

עם זאת, סיכם הורוביץ כ ההחלטה שלא להעמיד את קלינטון לדין הייתה "עקבית" בהשוואה למקרים דומים בעבר, ולא הושפעה מהטיה פוליטית. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה כי הנשיא תודרך על תוכן הדוח, וכי הדוח מאשרר את החשדות שהיו לנשיא טראמפ בנוגע להתנהלות של קומי, וכן בנוגע להטיה הפוליטית של כמה מהעובדים ב-FBI.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הילרי קלינטון בסיאול, קוריאה הדרומית, אוקטובר 2017. רויטרס
ההחלטה להעמידה לדין לא הושפעה מהטיה פוליטית. קלינטון/רויטרס

הדוח ביקר בחריפות גם את סוכן הFBI לשעבר פטר סטרוק שהחליף הודעות אסמס עוינות כלפי טראמפ עם עורכת דין בבולשת בשם ליסה פייג'. סטרוק לקח חלק בחקירה של קלינטון וכן בחקירת הקשרים לרוסיה. הדוח קבע ההתנהלות של סטרוק העלתה עננה מעל האמינות של הארגון, אך כי לא נמצאה ראייה לכך שההשקפה הפוליטית השפיעה באופן ישיר על החלטות הנוגעות לחקירות שנבדקו. הדוח כלל בין היתר שני מסרים שהחליפו השניים, כאשר ב-8 באוגוסט פייג' כתבה לו: "טראמפ לעולם לא יהיה נשיא? נכון? נכון?". סטרוק השיב על כך: "לא, הוא לא. אנחנו נעצור את זה".

ראש הבולשת לשעבר מיהר להגיב במאמר דעה שכתב לניו יורק טיימס. "אני לא מסכים עם כל המסקנות של דוח המבקר אבל אני מכבד את העבודה של המשרד שלו, ומצביע על המקצועיות". לדבריו, "כל המנהיגים שלנו צריכים להבין שאחריות אישית ושקיפות הם חיוניים לדמוקרטיה מתפקדת, גם כשזה כולל ביקורת".

ראש הבולשת הנוכחי, כריסטופר ריי, הודיע כי הסוכנות קיבלה את ממצאי הדוח. "אנחנו צריכים לקחת אחריות על ההחלטות שאנחנו מקבלים והעבודה שאנחנו עושים", אמר.

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully