וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של טראמפ: גם לו ירה בראש ה-FBI - אי אפשר להעמידו לדין

4.6.2018 / 18:28

ג'וליאני אמר כי נשיא ארה"ב נהנה מסמכויות כה נרחבות כך שאי אפשר להגיש נגדו כתב אישום על שום עבירה. "תדיחו אותו, ואז אפשר לעשות לו מה שתרצו", אמר ברקע החקירה של מולר. טראמפ: "יש לי זכות להעניק לעצמי חנינה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רודי ג'וליאני, עורך דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר כי הנשיא יכול היה באופן תיאורטי לירות בראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי כדי לסיים את חקירת המעורבות הרוסית, מבלי לעמוד לדין בזמן שהוא עוד בתפקיד. טראמפ, מצדו, אמר היום (שני) כי יש לו את הסמכות להעניק לעצמו חנינה, אף שלדבריו הוא אינו זקוק לכך מאחר שלא עבר על החוק.

בריאיון שהעניק אתמול להפינגטון פוסט, אמר ג'וליאני כי סמכויותיו של טראמפ כה נרחבות עד שהוא "בשום מקרה לא יכול לקבל צו לחקירה או לעמוד לדין".

"אני לא יודע איך אפשר להעמיד אותו לדין בזמן שהוא בתפקיד", אמר ג'וליאני. "לא משנה מה זה". לדבריו, טראמפ יעמוד בפני משפט הדחה ולא משפט פלילי אילו היה יורה בקומי, במקום לפטר אותו, כפי שהוא עשה בחודש מאי האחרון. "אילו הוא היה יורה בקומי, הוא היה מודח למחרת. תדיחו אותו, ואז אפשר לעשות לו כל מה שתרצו".

לקריאה נוספת בנושא חקירות רוסיה
ועדת המודיעין של הסנאט: רוסיה התערבה בבחירות כדי לסייע לטראמפ
התובע המיוחד איים על פרקליטי טראמפ שיזמנו לשימוע

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, ינואר 2017. GettyImages
הדיח את ראש ה-FBI במאי אשתקד. טראמפ וקומי/GettyImages

הטיעון של ג'וליאני מזכיר את דבריהם של עורכי דינו של הנשיא במכתב ששלחו לתובע המיוחד רוברט מולר בינואר. במכתב, שפורסם בניו יורק טיימס ביום שבת, עורכי הדין ג'י סקולוו וג'ון דווד, שכבר עזב את התפקיד, טענו כי טראמפ לא יכול היה לשבש את החקירה מאחר שהוא מחזיק בסמכויות חוקתיות ל"סיים חקירה או להעניק חנינה לעצמו".

בריאיון שהעניק ל-CNN בחודש שעבר, אמר ג'וליאני כי צוותו של מולר הבהיר לעורכי הדין של הנשיא כי הם הגיעו למסקנה שלא יוכלו להעמיד לדין נשיא מכהן ו"כל מה שהם יכולים לעשות זה לכתוב דוח".

חוות הדעת הזו, שהיא עמדתו הרשמית של משרד המשפטים מאז ממשלו של הנשיא ריצ'רד ניקסון ואושררה על ידי ממשלו של ביל קלינטון, מעולם לא נבחנה בבית משפט. לא ברור אם הצוות של מולר, במקרה שבו ימצא ראויות נגד טראמפ, יערער על הקו המנחה של משרד המשפטים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טראמפ: יש לי זכות להעניק חנינה לעצמי

טראמפ התייחס היום לסוגייה ואמר כי יש לו סמכות להעניק חנינה לעצמו, אולם טען שאין לו צורך בכל מאחר שלא עשה שום דבר שאינו כשורה. "כפי שאמרו מומחים משפטיים רבים, יש לי את הזכות המוחלט להעניק חנינה לעצמי, אבל למה שאעשה זאת אם לא עשיתי שום דבר שאינו כשורה?" כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, כששב על הטענה שהחקירה על המעורבות הרוסית היא "ציד מכשפות". הוא הוסיף: "המינוי של התובע המיוחד היה לחלוטין לא חוקתי".

דבריו של טראמפ קוממו כמה חברי קונגרס דמוקרטים, שציינו כי החקירה של מולר כבר הניבה שורת כתבי אישום, כולל נגד מקורבי הנשיא. "אתה לא יכול להעניק חנינה לעצמך", כתב חבר בית הנבחרים הדמוקרטי טד דויטץ' בחשבון הטוויטר שלו. "תן לי להזכיר לך, אנחנו לא חיים במונרכיה ואתה לא מלך".

פרופסור לורנס טרייב, מומחה למשפט חוקתי מאוניברסיטת הארוורד, כינה את עמדתו של טראמפ "אבסורדית" ו"פנטזיה חוקית".

(עדכון ראשון: 12:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully