וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע המיוחד איים על פרקליטי טראמפ שיזמנו לשימוע

2.5.2018 / 4:50

רוברט מולר העלה את אפשרות הופעתו של הנשיא בפני חבר מושבעים, כחלופה לסירובו להיפגש עמו ולמסור את גרסתו בפרשת מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות. המידע פורסם לראשונה ב"וושינגטון פוסט" ואושר בהמשך בידי עורך דינו לשעבר של טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

התובע המיוחד רוברט מולר הבודק את ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בארצות הברית הזהיר את עורכי הדין של הנשיא טראמפ כי אם לא יסכימו לתאם מועד שבו יוכל לחקור אותו, הוא ישלח לו זימון מחייב להופעה בפני חבר מושבעים - כך דווח הלילה (רביעי) ב"וושינגטון פוסט". זו הפעם הראשונה שבה דווח כי מולר העלה את האפשרות שיזמן את הנשיא לעדות.

השיחה המתוחה בין הצדדים התקיימה בתחילת חודש מרץ, כאשר יועציו המשפטיים של הנשיא אמרו לתובע המיוחד כי מבחינה חוקית אין לו חובה להתייצב בפניהם. עורך דינו לשעבר של הנשיא ג'ון דאוד זעם על האיום המרומז של מולר ועל פי הדיווח אמר לו: "זה לא משחק. אתה מתעסק פה עם העבודה של נשיא ארצות הברית".

דאוד היה מתנגד חריף לכך שטראמפ יופיע בפני מולר ואמר לנשיא כי יש לו רק מה להפסיד מכך, בעוד שטראמפ היה מעוניין באותה נקודת זמן לשוחח עם התובע המיוחד כדי לטהר את שמו ולהביא לסיום החקירה. בעקבות חילוקי הדעות ביניהם, דאוד עזב את צוותו של הנשיא בחודש שעבר. הלילה אישר דאוד כי ההצעה עלתה במהלך הפגישה, בהצהרה שמסר לאחר הפרסום.

לקריאה נוספת:
עורכת הדין שסיבכה את בנו של טראמפ: "אני עובדת בשביל הקרמלין"
במוקד החקירה: הצהרת טראמפ על פגישת בנו עם עורכת הדין הרוסייה

דיווח CNN: החוקר המיוחד בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות האמריקניות, רוברט מולר, גבה עדות מראש ה-FBI המודח, ג'יימס קומי. אתר רשמי
סיפק לאנשיו של טראמפ את רשימת הנושאים לחקירה. מולר/אתר רשמי

בסופו של דבר הסכים צוותו של מולר לספק לעורכי הדין של טראמפ רשימת נושאים אפשריים לחקירת הנשיא. מרשימה זו גיבשו היועצים המשפטיים רשימה של 49 שאלות אפשריות, שפורסמה אתמול במלואה ב"ניו יורק טיימס". השאלות נועדו לקבוע מה הייתה המוטיבציה של טראמפ בשורת אירועים במטרה להבין אם התקיים תיאום בינו ובין גורמים רוסים והאם ניסה לשבש את חקירת הפרשה.

כך למשל ביקש מולר לשאול את טראמפ מה חשב על ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי לפני שנכנס לתפקידו, וגם למה התכוון בציוץ שפרסם יומיים אחרי שפיטר אותו, ובו כתב כי "מוטב לקומי שאין הקלטות של שיחותינו". בנוגע לשר המשפטים ג'ף סשנס ביקש מולר לשאול את הנשיא "מה חשבת על החלטתו לפסול את עצמו מהטיפול בחקירה" וכן לעמת את טראמפ עם ציוץ שבו האשים את סשנס בהפגנת חולשה בנושא חקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון.

עוד באותו נושא

חקירת המעורבות הרוסית: דלפה רשימת השאלות של החוקר המיוחד לטראמפ

לכתבה המלאה

הציוץ של טראמפ על קומי לאחר פיטוריו:

מולר אף ביקש לברר מה ידע טראמפ על אודות הפגישה במגדלי טראמפ במנהטן בין אנשי הקמפיין שלו לבין גורמים רוסים. בנוסף ביקש לדעת אם היו לנשיא במהלך קמפיין הבחירות דיונים עם יועציו באשר לפגישה אפשרית עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין; אם התקיימו בצוות דיונים בנוגע לסנקציות כלפי רוסיה, ומה הוא ידע על ההתערבות הרוסית בבחירות באמצעות פריצה לשרתי מחשבים ושימוש ברשתות החברתיות.

לפי שעה, טראמפ אינו מוגדר חשוד בפלילים אלא "נושא לחקירה" - כלומר אדם שמעשיו נבדקים על ידי חבר מושבעים. אולם, אדם שהוא נושא לחקירה יכול להפוך לחשוד בעקבות התשובות שהוא מוסר במהלך עדותו, ולכן חלק מיועציו המשפטיים של הנשיא סבורים שעליו לסרב להיחקר.

טראמפ ופוטין בועידה בויאטנם, 11 בנובמבר 2017. AP
טראמפ ופוטין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully