וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה מכסים בשווי 50 מיליארד דולר על סין

15.6.2018 / 15:54

טראמפ אישר את הטלת המכסים בגובה 25% על 800 סחורות מסין, במטרה "להגן על הביטחון הלאומי". ההחלטה מהווה החרפה משמעותית של יחסי המסחר בין המדינות. סין: נטיל מכסים בשיעור דומה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר היום (שישי) הטלת מכסים בגובה 50 מיליארד דולר על סחורות מסין. גובה המכס יעמוד על 25% על מוצרים מ-800 קטגוריות, החל מצמיגי מטוסים ועד למדיחי כלים. טראמפ הסביר כי הטלת המכסים נועדה להגן מפני "גניבת זכויות יוצרים אינטלקטואלית" נוספת מצד הסינים, שלדבריו פוגעת בביטחון הלאומי של ארצות הברית.

משרד המסחר של סין הודיע בתגובה לצעד כי בייג'ינג תטיל מכסים בממדים דומים על ייבוא סחורות מארצות הברית. "סין לא מעוניינת במלחמת הסחר, אבל אין ברירה לנו אלא להתנגד לכך בתוקף בשל התנהגותה הקיצונית של ארצות הברית שתפגע בשני הצדדים", נמסר בהודעת המשרד.

ההחלטה נפלה לאחר פגישה שהתקיימה אמש בבית הלבן בהשתתפות שר האוצר סטיב מנוצ'ין ושר המסחר ווילבר ורס. מדובר בהחרפה משמעותית של יחסי המסחר בין המדינות. סין כבר הודיעה בעבר כי אם ארצות הברית תטיל מכסים, היא תנהג בצעד דומה כלפי מכוניות, מטוסים וסחורות חקלאיות, דוגמת פולי סויה, צעדים שמיועדים לפגוע במחוזות המזוהים עם טראמפ.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל עצרה אזרחית טורקית בחשד לקשר עם ארגוני טרור
בגלל הטיה נגד ישראל: "ארה"ב צפויה לפרוש ממועצת זכויות האדם"
חקירת השחיתות בחדרה: יו"ר האופוזיציה בעירייה נתן עדות בפרשה

פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
בדרך למלחמת סחר. טראמפ עם נשיא סין/רויטרס

גורם בממשל אמר לרויטרס כי טראמפ לא סבור עוד שההשפעה של סין על קוריאה הצפונית היא סיבה מספקת שלא להטיל מכסים עליה, מאחר שעתה לוושינגטון יש תקשורת ישירה עם פיונגיאנג. "יש לנו ערוץ עצמאי מסין עכשיו", אמר.

לפני שלושה שבועות הסכימו ארצות הברית וסין לקיים שיחות עתידיות בנושא הסכמי הסחר ביניהן, זאת על רקע החשש מפני מלחמת סחר בין המעצמות. ההסכמות כוללות הגדלת הייבוא של מוצרי חקלאות ואנרגיה מארצות הברית לסין, מהלך שהאחרונה היא המרוויחה העיקרית ממנו, לאחר שנמנעה מתגובה לכוונת וושינגטון להטיל מכסי מגן על מוצרים מתוצרתה.

בנוסף לכך, האמריקנים זכו להבטחה להגברת הייצוא לסין. דובר משרד החוץ של סין מסר כי ארצו "מעולם לא רצתה שום מתיחות עם ארצות הברית, במסחר ובכל תחום אחר". מנוצ'ין אמר כי מלחמת הסחר עם סין "הושעתה".

(עדכון ראשון: 4:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully