וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל עצרה אזרחית טורקית בחשד לקשר עם ארגוני טרור

אמיר בוחבוט ורויטרס

14.6.2018 / 0:07

השב"כ אישר דיווח מפי גורם ישראלי שלפיו הצעירה חשודה בכך ש"סיכנה את הביטחון הלאומי", אך לא פירט. בטורקיה דווח כי היא נעצרה בנתב"ג. המעצר מגיע ברקע המתיחות הרבה בין אנקרה לירושלים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אייברו אוזקאן, אזרחית טורקיה בת 27, נעצרה בחשד לסיכון ביטחון המדינה וקשר עם ארגוני טרור - כך אישר הלילה (שישי) השב"כ. מוקדם יותר אמר גורם ישראלי כי אזרחית טורקיה נמצאת במעצר בישראל בחשד לעבירות ביטחוניות, בחשד "שסיכנה את הביטחון הלאומי והייתה בקשר עם ארגוני טרור". הגורם, שדיבר בעילום שם, סירב לפרט על נסיבות המעצר של האישה או אם מונה לה עורך דין לפני תחילת ההליך המשפטי.

בסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו דווח מפי עורך דינה של האישה כי היא חשודה בקשר לארגון טרור. עוד דווח כי היא נעצרה על ידי המשטרה בנמל התעופה בן גוריון.

הדיווח על מעצרה מגיע ברקע המתיחות בין ישראל לטורקיה סביב העברת השגרירות האמריקנית לירושלים וההפגנות האלימות של הפלסטינים בגבול רצועת עזה. אתמול אושרה בעצרת הכללית של האו"ם הצעה שקידמה טורקיה, יחד עם אלג'יריה והפלסטינים, שגינתה את ישראל על "השימוש המופרז בכוח" נגד הפלסטינים וקראה להגן על האוכלוסייה האזרחית ברצועה.

ארדואן בהפגנות המחאה בטורקיה בעקבות הנעשה בעזה. רויטרס
המסר האנטי-ישראליים קורצים לתומכיו. ארדואן/רויטרס

גם הנשיא רג'פ טייפ ארדואן מרבה להשתלח במדיניות של ישראל ביחס לפלסטינים, ואנקרה אף החזירה את השגריר מתל אביב בחודש שעבר, בעקבות אירועי יום הנכבה שבהם נהרגו עשרות פלסטינים. ישראל החזירה בתגובה גם היא את השגריר.

ארדואן עומד בפני בחירות לנשיאות ב-24 ביוני, ודבריו נגד ישראלים זוכים לתמכיה בקרב אזרחים רבים בטורקיה, בקרב גורמים לאומניים ודתיים המהווים את בסיס התמיכה שלו.

(עדכון ראשון: 22:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully