וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ העניק חנינה ליועץ לביטחון לאומי לשעבר פלין, שהודה ששיקר ל-FBI

25.11.2020 / 23:20

פלין הורשע ששיקר בנוגע ליחסיו עם שגריר רוסיה בארה"ב בשבועות לפני כניסת טראמפ לתפקיד, וחזר בו מהודאתו אחרי שהגיע להסדר טיעון. טראמפ בירך אותו ואת משפחתו: "יהיה לכם עכשיו חג הודיה נפלא". הדמוקרטים גינו: "מגן על מי שחיפה עליו"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העניק היום (רביעי) חנינה ליועצו לשעבר לביטחון לאומי מייקל פלין, שהודה כי שיקר ל-FBI במהלך חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 לנשיאות.

"זה כבוד גדול בשבילי להכריז שהגנרל מייקל פלין זכה לחנינה מלאה. ברכות לפלין ולמשפחתו הנהדרת. אני יודע שיהיה לכם עכשיו חג הודיה נפלא באמת", צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. זו החנינה המשמעותית ביותר שהעניק טראמפ מאז כניסתו לתפקיד.

פלין, שנתפס כגיבור רדוף פוליטית על ידי הרפובליקנים, הגיב על החנינה שקיבל בציוץ שכלל את דגל ארצות הברית ובציטוט של פסוק מספר ירמיהו: "וְנִלְחֲמוּ אֵלֶיךָ, וְלֹא-יוּכְלוּ לָךְ כִּי-אִתְּךָ אֲנִי נְאֻם-יְהוָה".

הבית הלבן מסר כי החנינה תשים סוף סוף קץ "לרדיפה הבלתי-פוסקת והפוליטית של אדם חף מפשע". לפי דיווחים בארצות הברית, טראמפ צפוי להעניק חנינות נוספות למורשעים בחקירה של מולר, שאותה הוא כינה "תרמית".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם הגנרל לשעבר מייק פלין, וירג'יניה. ספטמבר 2016. AP
טראמפ עם מייקל פלין, במהלך מערכת הבחירות ב-2016/AP

פלין, גנרל בצבא לשעבר, הודה בשנת 2017 בכך ששיקר בחקירתו ל-FBI, על יחסי גומלין שהיו לו עם שגריר רוסיה בארצות הברית בשבועות לפני כניסתו של טראמפ לתפקידו. מאז הוא ביקש למשוך את הטיעון, והבהיר כי התובעים הפרו את זכויותיו והכריחו אותו להסכים להסדר טיעון.

פלין היה אחד מכמה עוזריו לשעבר של טראמפ, שהודו באשמה או הורשעו במשפט, בעקבות חקירת התובע המיוחד לשעבר, רוברט מולר, על התערבות רוסיה בבחירות בארצות הברית בשנת 2016, כדי לקדם את מועמדותו של טראמפ.

כבר בחודש מרץ אמר הנשיא הרפובליקני כי הוא שוקל להעניק חנינה לפלין, והסביר אז כי ה-FBI ומשרד המשפטים "הרסו" את חייו של פלין ושל משפחתו.

עוד בוואלה!

ניצחון לטראמפ: בוטל האישום נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר פלין

לכתבה המלאה

הציוץ של פלין אחרי החנינה

בכירי הדמוקרטים גינו את החנינה. יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים, אדם שיף, מתח ביקורת על הענקת החנינה. "טראמפ ניצל שוב ושוב את כוח החנינה כדי לתגמל חברים ולהגן על מי שחיפו עליו", אמר שיף. "הפעם הוא מעניק חנינה לפלין, ששיקר והסתיר את הקשר שלו עם הרוסים. זה לא מפתיע שטראמפ יצא בצורה שבה נכנס - עקום לחלוטין".

נשיאי ארצות הברית לדורותיהם מנצלים את החודשים האחרונים לכהונתם לצורך הענקת חנינות והמתקת עונשים, בהתאם לסמכותם בחוקה. טראמפ הוא הנשיא שהעניק את מספר החנינות הנמוך ביותר בהיסטוריה המודרנית של ארצות הברית, רבים מהם למקורביו.

טראמפ, שעדיין מסרב להכיר בהפסדו ליריבו הדמוקרטי, ג'ו ביידן, בבחירות שנערכו בתחילת החודש, הורה לצוותו לשתף פעולה עם הצוות של ביידן, אך הבהיר כי המאבק המשפטי שהוא מנהל נגד התוצאות יימשך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully