וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אשקול להעסיק מחדש את היועץ לביטחון לאומי ששיקר ל-FBI

1.5.2020 / 6:40

מייקל פלין הודה כי לא אמר אמת בנוגע למפגש עם שגריר רוסיה בארה"ב לפני כניסת טראמפ לבית הלבן, אך חזר בו לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על ידי התובע המיוחד מולר. כעת, כשלוש שנים לאחר שנאלץ לעזוב את תפקידו בממשל בגלל הפרשה, הוא זכה לגיבוי מהנשיא: "הוא בחור טוב"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (חמישי) לכתבים כי הוא ישקול להעסיק מחדש בממשל את מייקל פלין, יועצו לביטחון לאומי לשעבר - דמות מפתח בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016. "אני בהחלט אשקול את זה, כן. אני חושב שהוא בחור טוב", אמר טראמפ. הוא לא פירט אם הוא מייעד לפלין תפקיד מסוים.

פלין, דמות שנויה במחלוקת, הוא גנרל לשעבר בצבא ארצות הברית, ששירת במשך שלושה עשורים במגוון תפקידים בצבא האמריקני. במהלך קמפיין הבחירות התקרב מאוד לטראמפ, ומונה על ידו ליועץ לביטחון לאומי. כהונתו החזיקה 24 ימים בלבד, והוא נאלץ להתפטר מן התפקיד, זאת לאחר שלא דיווח על שיחותיו עם שגריר רוסיה בארצות הברית דאז, סרגיי קיסליאק, במהלך תקופת חילופי השלטון בין ברק אובמה לנשיא הנוכחי.

השיחות בין פלין לקיסליאק נסובו סביב האפשרות שארצות הברית תקל בסנקציות על רוסיה לאחר חילופי השלטון. במקרים אחרים גם נדונה עם השגריר הרוסי ההחלטה שקידם ממשל אובמה באו"ם נגד ההתנחלויות, כאשר פלין ניסה להביא לדחיית ההחלטה. מדובר לכאורה בעבירה שכן השיחות התקיימו בזמן ממשל אובמה, וכאזרח פרטי אסור היה לפלין לחתור תחת מדיניות החוץ של ארצות הברית. כשנשאל על כך, הוא הכחיש תחילה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והיועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. רויטרס
עשב את הבית הלבן אחרי 24 יום. פלין עם טראמפ במהלך הקמפיין לנשיאות ב-2016/רויטרס

פלין הודה ששיקר ל-FBI בנוגע למפגש עם שגריר רוסיה בארה"ב בשבועות שלפני כניסתו של טראמפ לתפקיד, ובשל כך הוגש נגדו כתב אישום על ידי התובע המיוחד רוברט מולר. הוא הפך למשתף פעולה עיקרי בחקירת מולר, שביקש בתגובה מהשופט שלא לגזור עליו מאסר. עם זאת, הוא מתעקש כעת שלא שיקר ומעוניין לחזור בו מההודאה. ההערות הללו של טראמפ, הולכות אף רחוק יותר מהערות קודמו שלו, לפיהן הוא עשוי להעניק חנינה נשיאותית לאיש הצבא לשעבר.

מסמכים פנימיים של ה-FBI שנחשפו השבוע הראו כי גורמים בבולשת התדיינו לפני שראיינו את פלין בינואר 2017 בשאלה האם ומתי להזהיר אותו שהוא עשוי לעמוד בפני אישומים פליליים בפרשה. טראמפ האשים כי במצבו של פלין אשמים "שוטרים מלוכלכים" ואמר כי המסמכים מוכיחים שהוא בעצם קורבן. "הוא נמצא בתהליך ניקוי שמו. אם אתה מסתכל על ההערות שפורסמו, זה זיכוי מוחלט", אמר טראמפ.

עוד בוואלה!

כל אנשי הנשיא: השחקנים המרכזיים בחקירת המעורבות הרוסית

לכתבה המלאה

פלין עזב את הבית הלבן לאחר 24 ימים בלבד כשהתגלה שהוא הטעה את סגן הנשיא מייק פנס בנוגע לדיונים שרך עם השגריר הרוסי דאז, סרגיי קיסליאק. אז, 2017, אמר טראמפ כי פלין פוטר בגלל שקרים לפנס ול-FBI. פנס עצמו אמר אתמול כי ייתכן שפעולותיו של פלין נעשו שלא בכוונה.

"אני מוטרד מאוד מהגילויים של מה שנראה כמו ניצול לרעה בחקירה על ידי גורמים במשרד המשפטים, ואנחנו הולכים להמשיך לבחון זאת מאוד בזהירות", אמר פנס. , הכבוד שלי לגנרל פלין, בפרט בזכות שירותו עבור המדינה, לא פחת". הוא הבהיר כי הוא נוטה יותר מתמיד להאמין כי פלין לא ניסה להציג בפניו מצג שווא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully