וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפק "סיוע משמעותי": מולר מבקש שלא להעניש את יועץ טראמפ לשעבר

5.12.2018 / 4:45

היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ, מייקל פלין, נאלץ להתפטר מתפקידו בשל קיום שיחות עם שגריר רוסיה בארה"ב בתקופת ממשל אובמה, עליהן לא דיווח. עתה, מבקש החוקר המיוחד שלא לגזור עליו עונש מאסר,זאת משום שהוא מסייע בחקירת הקשרים לרוסיה

צילום: רויטרס

החוקר המיוחד רוברט מולר ביקש הלילה (שלישי) שלא לגזור עונש מאסר בפועל על היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, שנחקר בקשר לשיחותיו עם שגריר רוסיה בארצות הברית בזמן ממשל אובמה. הבקשה הגיעה בעקבות שיתוף הפעולה של פלין, שעל פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, סיפק "סיוע משמעותי" בכמה חקירות המתנהלות בימים אלה. זו הפעם הראשונה שבה משרד החוקר המיוחד מתאר את שיתוף הפעולה מצדו של פלין, זאת מאז שחתם על הסדר טיעון בדצמבר 2017. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, פלין העיד 19 פעמים בפני הצוות של החוקר המיוחד.

בעוד שצוותו של מולר ציין במסמכים כי פלין שיתף פעולה בנוגע ל"חקירה הקשורה לקשרים או לשיתוף פעולה בין ממשלת רוסיה ואנשים הקשורים לקמפיין טראמפ", חלקים גדולים מההסדר שהוגש לבית המשפט הושחרו, כך שלא ברור מה כוללים סעיפי המפתח בהסדר.

עוד בוואלה! NEWS
חקירת המעורבות הרוסית: מייקל פלין עשוי לשתף פעולה עם החוקרים
חקירת המעורבות הרוסית: היועץ לשעבר של טראמפ הודה ששיקר ל-FBI
טראמפ מתנער מפלין ש"בגד", אך שינוי גרסתו רומז שמולר מתקרב

מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ, בטקס ההשבעה, 20 בינואר 2017. רויטרס
כאזרח פרטי אסור היה לפלין לחתור תחת מדיניות החוץ של ארצות הברית, מייקל פלין/רויטרס

פלין הוא גנרל לשעבר בצבא ארצות הברית, ששירת במשך שלושה עשורים במגוון תפקידים בצבא האמריקני. במהלך קמפיין הבחירות התקרב מאוד לטראמפ, ומונה על ידו ליועץ לביטחון לאומי. כהונתו החזיקה 24 ימים בלבד, והוא נאלץ להתפטר מן התפקיד, זאת לאחר שלא דיווח על שיחותיו עם שגריר רוסיה בארצות הברית דאז, סרגיי קיסליאק, במהלך תקופת חילופי השלטון בין ברק אובמה לנשיא הנוכחי.

השיחות בין פלין לקיסליאק נסובו סביב האפשרות שארצות הברית תקל בסנקציות על רוסיה לאחר חילופי השלטון. במקרים אחרים גם נדונה עם השגריר הרוסי ההחלטה שקידם ממשל אובמה באו"ם נגד ההתנחלויות, כאשר פלין ניסה להביא לדחיית ההחלטה. מדובר לכאורה בעבירה שכן השיחות התקיימו בזמן ממשל אובמה, וכאזרח פרטי אסור היה לפלין לחתור תחת מדיניות החוץ של ארצות הברית. כשנשאל על כך, הוא הכחיש תחילה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ראש ה-FBI רוברט מולר. Kirsty Wigglesworth, AP
החוקר המיוחד, רוברט מולר/AP, Kirsty Wigglesworth

עבירות אלו הופיעו בהסדר הטיעון שהוגש הלילה לבית המשפט. "הנאשם סיפק מידע ממקור ראשון על התוכן וההקשר של המגעים בין צוות חילופי השלטון ובכירי ממשל רוסים", נכתב. "לאחר הבחירות, הנאשם שוחח עם השגריר הרוסי בתור נציג צוות חילופי הממשל בשני עניינים מהותיים; הצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על החלטה שקראה לישראל להפסיק את פעילות ההתנחלויות בשטחים, וההחלטה של ממשל אובמה להטיל סנקציות נגד רוסיה על ההתערבות בבחירות 2016". המשך הפסקה הושחר כך שלא ברור איזה מידע נוסף סיפק פלין בנושא.

עבירה זו הינה אחת מתוך ערימה של ראיות הקיימות נגד פלין. ראיות אחרות מצביעות על כך שלא נרשם כסוכן זר למרות שקיבל תשלומים מחברות הקשורות בממשלות רוסיה וטורקיה. ראיות אחרות אף קשורות לבנו, מייקל פלין ג'וניור.

עורך הדין של טראמפ, רודי ג'וליאני, הגיב להסדר הטיעון שהוגש לבית המשפט ואמר לרשת NBC: "יש מילה ביידיש שמתאימה, אין להם 'בובקעס'. אם היה לו מידע לחלוק עם מולר שהיה פוגע בנשיא, כבר הייתם יודעים מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully