וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה על היועץ לביטחון לאומי לשעבר בבית המשפט: "מכר את ארה"ב"

19.12.2018 / 11:36

השופט דחה את מתן העונש למייקל פלין, שאותו האשים בבגידה בשל שקריו ל-FBI. הוא נתן לו עוד זמן לשתף פעולה עם מולר, שאמר כי הוא סיפק מידע משמעותי. בחוץ המתינו לו מפגינים: "לכלוא אותו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין "מכר את ארצות הברית" כששיקר ל-FBI בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות ב-2016 - כך אמר אתמול (שלישי) השופט במשפטו של הגנרל לשעבר, שדחה את גזר הדין עד שהאחרון יסיים לשתף פעולה עם החוקרים של התובע המיוחד רוברט מולר.

השופט המחוזי אמט סאליבן אמר לפלין, ליוטנט גנרל לשעבר וראש סוכנות הביון ההגנה לשעבר, כי הוא למעשה בגד בארצו. הוא ציין כי פלין פעל כלוביסט לא מוכרז עבור טורקיה, גם בעת שהיה חבר בקמפיין של טראמפ לקראת מינויו ליועץ לביטחון לאומי.

פלין הודה ששיקר לסוכני ה-FBI על שיחותיו בדצמבר 2016 עם סרגיי קיסיליאק, שגריר רוסיה בוושינגטון באותה עת, על הסנקציות האמריקניות שהוטלו על מוסקבה על ידי אובמה. היה זה לאחר ניצחונו של טראמפ בבחירות, אך לפני כניסתו לתפקיד.

מולר, שמוביך את החקירה בנוגע לקנוניה אפשרית בין הקמפיין של טראמפ לרוסיה , ביקש מהשופט לא לגזור על פלין עונש מאסר משום שהוא כבר שיתוף פעולה בצורה "משמעותית" במהלך החקירות הרבות. העונש המקסימלי על מתן עדות שקר ל-FBI הוא חמש שנות מאסר, אבל מולר ביקש לגזור על היועץ לביטחון לאומי לשעבר עד חצי שנת מאסר בלבד.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
סיפק "סיוע משמעותי": מולר מבקש שלא להעניש את יועץ טראמפ לשעבר
טראמפ מתנער מפלין ש"בגד", אך שינוי גרסתו רומז שמולר מתקרב
טראמפ על ההסדר של פלין: "לא הייתה קנוניה עם רוסיה"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר מייקל פלין מגיע לדיון בבית המשפט בוושינגטון, 18 בדצמבר 2018. רויטרס
פלין מגיע לבית המשפט, אתמול/רויטרס

השופט תיאר את מעשיו של פלין כמזעזעים וציין שהוא גם שיקר לגורמים רשמיים בבית הלבן, שבעקבות זאת הטעו את הציבור. הוא אמר כי הוא קרא עובדות נוספות לגבי התנהגותו של פלין, שלא נחשפו בציבור.

בשלב מסוים הוא אף שאל את התביעה אם היה אפשר להעמידו לדין בגין בגידה, אולם בהמשך הוא אמר כי הוא לא המליץ על אישום שכזה. "אני לא מסתיר את הסלידה שלי מהפשע הזה", הטיח השופט בפלין, שהיה לבוש בחליפה ובעניבה. הוא הפגין מעט מאוד רגשות בדיון ודיבר בשלווה כשהודה במיוחס לו והשיב לשאלות השופט. הוא אמר כי הוא אינו יכול להבטיח שלא יגזור עונש מאסר בפועל, ופלין הסכים להמשיך בשיתוף הפעולה. לא נקבע מועד חדש לגזירת העונש, אך הוא ביקש ממולר לדווח על המצב עד 13 במרץ.

סליוואן הטיל על פלין הגבלות נסיעה והורה לו להפקיד את הדרכון שלו ולקבל אישור מבית המשפט בטרם הוא עוזב את אזור וושינגטון. לפי השופט, המגבלות הן אופייניות במקרה של נאשמים שמשוחררים תוך התחייבויותיהם. פלין שימש בתפקידו למשך 24 ימים בלבד בטרם פוטר מתפקידו אחרי ששיקר לבכירים בממשל. הוא היה הראשון מבין רבים בקמפיין של טראמפ שהועמדו לדין במסגרת חקירתו של מולר, שאותה מכנה טראמפ "ציד מכשפות".

מחוץ לבית המשפט, התאספו כמה מפגינים שקראו "כלאו אותו", בדומה לסיסמת הבחירות של טראמפ נגד הילרי קלינטון, יריבתו בבחירות ב-2016. מנגד, היו כמה תומכים של פלין, אחד מהם החזיק שלט "מייקל פלין הוא גיבור".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 18 בדצמבר 2018. רויטרס
טראמפ בבית הלבן, אתמול/רויטרס

טראמפ טוען כי פלין לא הפר את החוק והביע תמיכה בו, מה שהעלה ספקולציות שלפיהן הוא עשוי להעניק לו חנינה. "לא הייתה שום קנוניה", כתב טראמפ לפני המשפט, ואיחל לפלין בהצלחה. דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה כי ה-FBI הציב "מארב" לפלין בדרך שבה הוא שאל אותו שאלות, אבל הוסיפה כי "פעולותיו" אינן קשורות לנשיא. היא גם אמרה שפלין לא בגד. "אנחנו מאחלים לגנרל פלין כל טוב", אמרה.

לפי עורך דינו של פלין, הוא משתף פעולה בחקירת ביג'אן רפיקיאן, שותפו העסקי לשעבר שמואשם בהיותו לוביסט לא מוצהר עבור טורקיה. הוא הכחיש את הטענות נגדו בבית משפט בווירג'יניה. משפטו אמור להיפתח ב-11 בפברואר ופלין, שאינו מושם בתיק הזה, צפוי להעיד נגדו. השניים פעלו מטעם טורקיה כדי להפעיל לחץ על הממשל להסגיר את המטיף הגולה פתהוללה גולן, שמואשם על ידי אנקרה בתכנון ההפיכה ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully