וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד וכחול לבן יצביעו נגד חקירת מערכת המשפט והקמת ועדה בפרשת הצוללות

20.10.2020 / 21:14

שתי המפלגות סיכמו כי יתנגדו לשתי הצעות החוק מתוך אינטרס משותף ולמרות המתיחות ביניהן. יוזמת סמוטריץ' לבדיקת ניגוד עניינים במערכת המשפט עשויה להביך את הליכוד, וההצעה להקים ועדת חקירה בפרשת כלי השיט הייתה מהבטחות הבחירות של כחול לבן. לפיד: "שפל חדש"

בווידאו: נתניהו מאשים את האופוזיציה בביזבוז זמן במקום לסייע למאבק בקורונה/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: איתי עמרם

הליכוד וכחול לבן סיכמו להצביע מחר (רביעי) נגד שתי הצעות שיעלו להצבעה במליאת הכנסת, והיו עשויות לערער את יציבות הקואליציה. זאת, למרות המתיחות בין המפלגות. בליכוד יצביעו נגד ועדת חקירה למערכת המשפט, וכחול לבן תצביע נגד הקמת ועדה בפרשת הצוללות.

ההצעה הראשונה היא של ח"כ תמר זנדברג ממרצ וסיעת יש עתיד-תל"ם להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת הצוללות. ההצעה נועדה להביך את כחול לבן לאחר שבשבוע האחרון ראשי המפלגה, בני גנץ וגבי אשכנזי, הביעו תמיכה פומבית בהקמת ועדת חקירה בפרשה, כחלק מהחרפת הטון מול הליכוד במשבר הקואליציוני על התקציב.

למרות זאת, ואף שזו הייתה אחת מהבטחות הבחירות של כחול לבן, חברי הכנסת מטעם המפלגה לא יתמכו בכך וחלקם אף יצביעו נגד. חלק מהח"כים חיפשו מאז תחילת השבוע קיזוז עם חברי האופוזיציה כדי שלא יצטרכו להגיע בפועל להצבעה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, ראש הממשלה החליפי בני גנץ במהלך פתיחת מושב החורף של הכנסת 
12 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת - יניב נדב, אתר רשמי
אינטרס משותף. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יניב נדב

הצעה נוספת שתעלה להצבעה ועשויה להביך את הליכוד היא של ח"כ בצלאל סמוטריץ' מימינה. האחרון הודיע כי יעלה להצבעה בפעם השלישית את הדרישה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק ניגוד עניינים במערכת המשפט. סמוטריץ' אמר כי הפעם ההצעה תעלה בעקבות ההקלטות שפורסמו בערוץ 12, ובהן נשמע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מביע תסכול מהתנהלותו של פרקליט המדינה שי ניצן.

לדבריו, "נתניהו ואנשיו שזועקים חמאס על כשלי מערכת המשפט לא נקפו אצבע כל השנים כדי לעשות עם זה משהו. השבוע תהיה להם הזדמנות נוספת להתחיל. נראה מה הם יצביעו".

הצעת סמוטריץ' שנדחתה פעמיים במליאה גרמה בהצבעה הראשונה עימות קואליציוני חריף בין הליכוד לכחול לבן. מחר, שתי המפלגות יתנגדו לשתי ההצעות מתוך אינטרס משותף.

עוד בוואלה!

הטפיחה וההתעלמות: רגע אחד בכנסת זיקק את היחסים בין נתניהו לגנץ

לכתבה המלאה
ח"כ בצלאל סמוטריץ' במהלך נאומו בכנסת 16 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"נתניהו ואנשיו לא נקפו אצבע כל השנים". סמוטריץ'/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד מתח ביקורת על הסיכום, וצייץ בטוויטר כי מדובר ב"שפל חדש". לדברי לפיד, "בגלל זה אנשים כל כך שונאים פוליטיקאים. אתם מאמינים במשהו, תעשו אותו, אל תהפכו עקרונות וערכים למסחר פוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully