וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: האופוזיציה מבזבזת זמן במקום לסייע למאבק בקורונה; לפיד: נכשלת

עודכן לאחרונה: 19.10.2020 / 19:41

רה"מ השתתף בדיון בנושא "הכישלון המחפיר של נתניהו בניהול המשבר", שכונס לבקשת 40 ח"כים, במהלכו טען: "לפיד קורא לא להישמע להנחיות; בנט הצביע בעדו". יו"ר האופוזיציה הגיב: "המשך הכהונה שלך לא בריאה לנו". ח"כ שקד תקפה: "הוא לא בפוזיציה להטיף לנו מוסר"

בווידאו: נתניהו מאשים את האופוזיציה בביזבוז זמן במקום לסייע למאבק בקורונה/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: איתי עמרם

במליאת הכנסת התקיים היום (שני) דיון בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו על "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי", זאת לבקשתם של 40 ח"כים מהאופוזיציה. בדיון, תקפו חברים באופוזיציה ובקואליציה את נתניהו על תפקודו במהלך המגיפה. בנאומו ראש הממשלה התייחס לביקורות בביטול וכינה בתגובה את הדיון "ניגוח פוליטי על חשבון זמן יקר". עוד טען, כי חברי האופוזיציה משתמשים בקורונה "כדי לפלג את העם".

"זו הפעם השנייה, במהלך הגל השני של הקורונה שבה אופוזיציה מחייבת אותי להגיע לדיון פוליטי של ניגוח על חשבון זמן יקר של כולנו למלחמה בקורונה", אמר נתניהו מעל במת המליאה. "אני מכבד את הכנסת אבל בעיתות חירום יש צורך של כולם, כולל האופוזיציה, להכנס מתחת לאלונקה. אל תשתמשו בקורונה כדי לפלג את העם או לקושש כמה קולות בסקרים. את הקורונה אפשר לנצח רק ביחד".

ראש הממשלה אף טען כי "ברוב מדינות העולם האופוזיציה מסייעת לממשלה להילחם בקורונה", אך בניגוד להן - "לצערי, לא בישראל", בה, כך לדבריו, "מבזבזים זמן בכנסת במקום לעבוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון על "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי",19 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מבזבזים זמן בכנסת במקום לעבוד". נתניהו, היום/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

במהלך נאומו, תקף נתניהו את חברי הכנסת נפתלי בנט ויאיר לפיד, האשים אותם בחוסר עקביות ביחס למאבק בנגיף וטען כי יו"ר ימינה תומך ביו"ר האופוזיציה כראש ממשלה. "ראשי האופוזיציה לא יודעים מה הם רוצים. לפיד קורא לא להישמע להנחיות. בנט קורא לפתוח את הכלכלה מהר-מהר ומצביע בשבוע שעבר בעד יאיר לפיד לראשות הממשלה", אמר.

לדבריו, "כל מה ששומעים באופוזיציה ובתקשורת זה שתי מקהלות רועשות. מקהלת הכול באסה ומקהלת הכול סבבה. קודם כל אמרו כאן שהכול סבבה. אין מגיפה, אין קורונה, ואם יש זה לא רציני. זו אפילו המצאה של נתניהו. במקביל", המשיך נתניהו, "צעקו כאן שהכול באסה, הכול קורס, הכול לא בסדר, הכול חסר תקווה. אז 'באסה או סבבה', אני מבין, אבל ביחד? באותו זמן?".

בנוסף לכך, ראש הממשלה התייחס לנתוני התחלואה וקרא להישמע להנחיות. "לא קל למנהיגים ומדינות להטיל סגר כלל מדינתי אבל זה הכרחי", אמר. "אנחנו צריכים להוריד את התחלואה כדי להציל חיים, ולמרות שהנתונים מעודדים, אי אפשר להיכנס לשאננות. צריך לכבד את הכללים, היום, מחר ומחרתיים - כולם. אני קורא לכל אזרחי ישראל, אם יש לכם תסמינים, לכו להיבדק".

עוד בוואלה!

נתניהו ממשיך להשתלח במפגינים: "מסיימים להפגין והולכים למלונות יוקרה"

לכתבה המלאה

יו"ר האופוזיציה לפיד, הגיב לדברי נתניהו וטען כי הוא "תקוע" בתפקיד ושדבריו אינם משתנים כבר עשרות שנים. "באיזו שנה אתה חי? כי בשנה הזו, 2020, הכול מתפרק סביבנו. הפוליטיקה השתלטה עליך לגמרי. זה מה שקורה אחרי יותר מדי שנים. קורה לך מה שקורה תמיד לראשי ממשלות שנמצאים יותר מדי שנים בתפקיד: נתקע לך הנאום. אתה תקוע עם טקסט מלפני ארבע שנים. בינו לבין המציאות העכשווית אין שום קשר. זו כבר לא אותה מדינה. אתה כבר לא אותו בן אדם. רק הנאום תקוע בלופ", אמר.

"'עצרתי את השמאל', על איזה שמאל מדובר? למפלגת העבודה יש שני מנדטים והם יושבים בממשלה שלך. עוד פעם 'מנעתי פינוי יישובים', מי בכלל מפנה יישובים? על מה אתה מדבר? באיזו שנה אתה חי?", תהה לפיד.

הוא הוסיף כי "ביום שבו אמרת 'הצלחה אדירה' סוחרי בגדים בדרך יפו תל אביב שרפו את הסחורה שלהם ברחוב. בלי סיבה. מרוב ייאוש. בשנה הזו 87 אלף עסקים ישראלים נסגרו. אנשים שעשו הכול בסדר. עבדו קשה, שילמו חשבונות. בשנה הזו התברר שיש מחיר לזה שבמשך שנים הזנחת את מערכת הבריאות".

לפיד אמר לנתניהו כי "בגלל פוליטיקה לא הפעלת בזמן את מערכת הבטחון. בגלל פוליטיקה אתה לא מבצע אכיפה בערים חרדיות. נותן להפקרות להשתולל". הוא הוסיף כי "אתה לא יודע שנכשלת בטיפול במשבר הקורונה, אבל נכשלת. המשך הכהונה שלך אינה בריאה לנו. ישראל חייבת להבריא מהקורונה, מהכלכלה, מהשנאה. המערכת שלנו חייבת להבריא מהשחיתות והאינטרסים. אתה כבר יותר מדי שנים בשלטון. זה משבר מסוג חדש והוא זקוק למנהיגים מסוג חדש, והגיע הזמן להעביר להם את הלפיד".

יאיר לפיד בדיון על "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי",19 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"באיזה שנה אתה חי?". לפיד בכנסת, היום/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ח"כ אסף זמיר, שכיהן כשר התיירות אך התפטר מהממשלה, תקף את נתניהו ואמר כי "אין מבחן אחד של אחדות לטובת העם שעמדת בו. בינתיים המדינה שלנו מתפרקת. יש הזדמנות אחת שבה אתה יכול להוכיח שטובת עם ישראל היא לנגד עיניך: להעביר תקציב עכשיו, גם אם המחיר הפוליטי שתממש הוא באובדן הכיסא שלך. אנחנו צריכים תקציב. מדינת ישראל חייבת תקציב ויכולנו להעביר אותו לולא הייתם עסוקים בהישרדות הפוליטית שלכם. אנו על פני תהום בגלל אינטרסים פוליטיים".

זמיר קרא "לראש הממשלה ולחברי הליכוד להתעשת בדקה ה-90 להקשיב לנגיד הבנק ולצמרת משרד האוצר המתפטרת בגללך ולאפשר לממשלה לשרת את מדינת ישראל. ולא, נפרק את הממשלה, נחליף אותך, נלך לבחירות כדי שעם ישראל יקבל ממשלה שהוא ראוי לה".

אסף זמיר בדיון על "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי",19 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
זמיר במליאה, היום/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ח"כ איילת שקד הגיבה לנתניהו על כך שאמר מוקדם יותר כי יו"ר ימינה בנט צריך להחליט אם הוא ימין או שמאל. לדבריה, "אדוני ראש הממשלה, ראיתי שהדהדת עוד פעם את הספין השקרי על לפיד, אבל אני רוצה לומר לך, מי שכרת ברית עם ניסנקורן ועמיר פרץ הוא לא בפוזיציה להטיף לנו מוסר. שקר שחוזרים עליו שוב ושוב לא הופך לאמת, ממש כמו שסגר שחוזרים עליו שוב ושוב אינו הופך לסיפור הצלחה".

"אנחנו בימינה פוליטיקאים ישרים שלא מבלפים את הציבור שלנו. בשלוש מערכות הבחירות האחרונות אמרנו שנלך רק עם הימין ושאנחנו חלק מגוש הימין. למרות הצעות מפתות מהצד השני ותאמינו לי היו כאלה, נשארנו נאמנים להבטחה שלנו לבוחר", הוסיפה. "ראש הממשלה, אתה בחרת לפרק את הגוש, או כמו שאמר ח"כ גפני רק ביום שישי האחרון, 'נתניהו לא רצה את ימינה בממשלה, אני לא יודע למה'".

שקד אף מתחה ביקורת חריפה על מפלגת כחול לבן. "אתם שלוש מערכות בחירות נבחרתם על המוטו של 'רק לא ביבי' והפכתם לסחבה בממשלתו. אני אומרת פה דבר ברור: אנחנו לא נהיה חלק מהתרגילים הפוליטיים של השמאל, את הממשלה הבאה ימינה תרכיב", הדגישה.

איילת שקד בדיון על "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי",19 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"שקר שחוזרים עליו שוב ושוב לא הופך לאמת". שקד, היום/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
אביגדור ליברמן בדיון על "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי",19 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מעולם לא ראיתי הופעות כאלה עלובות". ליברמן, היום/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בדיון במליאה כי ראה את נתניהו מופיע פעמים רבות בתקשורת ותקף אותו על ניהול כושל במשבר הקורונה, "מעולם לא ראיתי הופעות כאלה עלובות. מה הבשורה שלך למבוטלים? 'אכלו לי, שתו לי'? כל הזמן אתה מיילל". ליברמן הוסיף כי "אתה פותח גני ילדים בערים אדומות בניגוד לכל ההמלצות של כל המומחים, אתה מאפשר למרות שלא סופרים אותך, לפתוח תלמודי תורה בערים אדומות. הציבור לא מאמין לך, לא סומך עליך. ראש הממשלה, קח אחריות, נגיד לך יפה תודה וסע לשלום, המפתחות בפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully