וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על אסטרטגיית היציאה: "הנוער במצב נפשי קשה, ילדים ויתרו על הלימודים"

במהלך הדיון בוועדת הקורונה הציג יו"ר מועצת התלמידים הארצית תמונת מצב עגומה של הנוער תחת המשבר ותכנית הלמידה מרחוק. היו"ר שאשא-ביטון קראה להבהיר את ההנחיות לציבור, ותהתה: "אנחנו נלחמים בנגיף או בפרנסה?". ח"כ מלינובסקי הודתה: הפרתי את התקנות

בווידאו: יו"ר מועצת התלמידים בכנסת אומר שהנוער במצב נפשי קשה/צילום: ערוץ כנסת

יו"ר מועצת התלמידים ונוער הארצית, איתי קרויטרו, הציג היום (שני) בוועדת הקורונה תמונה עגומה ביחס למצבו של הנוער תחת משבר הקורונה ותכנית הלמידה מרחוק. "המצב הנפשי של בני הנוער במדינת ישראל הוא רע מאוד. יש עלייה משוגעת באובדנות ורק מעשרות אלפי פניות שקיבלנו בשבועות האחרונים יש בני נוער חרדים, יש נטישה של המערכת. יש ילדים ברחובות שאומרים שהם ויתרו על בית הספר", טען.

בדיון, שעסק באסטרטגיית היציאה מהסגר, הוא התריע מפני שלל הבעיות שמציבה סגירת מוסדות החינוך והלמידה מרחוק בפני תלמידי התיכונים. "תלמידי י"א וי"ב בינואר אמורים לגשת לבגרויות חורף לאחר שלא למדו, יש כבר בעיות פיזיות מהלמידה בזום - כאבי גב, עיניים - זה בלתי אפשרי! זה לא מובן למה אין איזהשהו מתווה שיחזיר אותנו! זו הפקרות לשים אותנו בשלב השישי, אין בזה שום הגיון! אנחנו מאבדים שליטה, ותלמידים נוטשים את המערכת בגלל המתווה הזה!".

בתוך כך, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הצהירה בדיון הוועדה כי הפרה את הנחיות משרד הבריאות. "אני נפגשתי, כן, יש לי ילדים קטנים, באים חברים, מה אתה חושב שהם לא נפגשים? שכולם יושבים בכלא? אני לא צריכה לשבת בכלא בגלל טיפשות של מישהו אחר", אמרה.

ועדת הקורונה | אסטרטגיית היציאה מהסגר. כנסת, ירושלים 19 בספטמבר 2020. דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
ועדת הקורונה, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן

יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון (ליכוד) מתחה בדיון ביקורת חריפה על אסטרטגיית היציאה, והזהירה מאובן האמון של הציבור. "דווקא בנקודת הזמן הזו, שהתחלנו בתהליך ההקלות של הסגר, יש לנו הזדמנות מצוינת לרכוש מחדש את אמון הציבור - אין מחלוקת על כך שללא אמון הציבור לא נוכל לנצח את המגיפה - לצורך כך צריכים להיות כללים מאוד פשוטים וברורים שינחו את המתווים השונים ביציאה מהסגר", אמרה חברת הכנסת. "זה אומר שיש לנו כלל ואחר כך מחריגים את היוצאים מן הכלל ולא להיפך - יוצרים המון החרגות וכתוצאה מכך ההנחיות לא ברורות כלל".

"אני רוצה לתת דוגמאות שעלו אתמול - למשל בעניין 20 המתאמנים בחוץ כאשר פנו לפיקוד העורף ושאלו האם אפשר לערוך אימון של 20 מתאמנים עם מאמן, ונאמר להם שכן כל עוד אינו מרוויח כסף. אז עולה השאלה: האם אנחנו נלחמים בנגיף או בפרנסה. אם מותר 20 אנשים בחוץ - אז מותר 20 אנשים בחוץ. הדברים צריכים להיות מאוד פשוטים, ואני מוכרחה לומר שבאופן שזה מתנהל היום אנחנו מתריסים בפני הציבור ולא מגייסים אותו".

עוד בוואלה!

גמזו: "בקרוב נקצר את הבידוד ל-12 ימים"

לכתבה המלאה
בווידאו: ח"כ מלינובסקי מודה שהפרה את הנחיות הקורונה/צילום: ערוץ הכנסת

ראש שירותי בריאות הציבור, ד''ר שרון אלרעי, שהשתתפה אף היא בדיון, הסבירה כי התכנית מבוססת על ממצאים אפידמיולוגיים. "פעילות עם יותר סיכון שמים אותם בשלבים יותר מאוחרים, ופעילויות עם סיכון נמוך פותחים כמה שיותר מהר. מהגל הראשון למדנו שצריך לפתוח בצורה איטית. ברקע שיש קבלת קהל, יש אנשים שמתחלפים - עכשיו זה חמישה אנשים ועוד שעה אלו חמישה אחרים", אמרה. "נכון שזה גובה מחירים, אבל חייבים לעשות את הפתיחה בצורה אחראית ובטוחה. התכנית שנבנתה אינה רק תכנית יציאה, אלא תכנית למניעת הסגר הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully