וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אני לא מצליח בסקרים, רק בבחירות; שבנט יחליט אם הוא ימין או לא"

19.10.2020 / 17:32

רה"מ תקף את יו"ר ימינה על רקע התחזקותו, אך הבהיר כי אינו מודאג, וקרא להניח למחלוקות בקואליציה: "שימו את הפוליטיקה בצד". גם ח"כ מיקי זוהר השמיע טון מפוייס: "עשיתי דברים שלא הייתי צריך, רוצה לשנות גישה". לעומתם, השר אמסלם תקף את כחול לבן: "לא נהיה שק חבטות"

בווידאו: זוהר בישיבת סיעת הליכוד אומר שישנה את השיח/עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום (שני) לסקרי המנדטים ואמר כי אינו מודאג ממצבו, זאת על רקע התחזקות ימינה והיחלשות הליכוד. נתניהו אמר את הדברים מחוץ לישיבת סיעת הליכוד בכנסת, בה קרא לשותפיו בקואליציה "להניח את הפוליטיקה בצד" והבהיר כי אם לא תהיה שמירה על ההנחיות בציבור החרדי, תוגבר האכיפה. אולם, הוא הוסיף כי הוא מקווה שהדבר ייעשה "בהידברות". במהלך הישיבה, קרא גם יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, להימנע ממאבקים מיותרים ואף אמר כי בכוונתו לשנות גישה, לאחר שלדבריו הוא חצה בעבר קווים אדומים.

"אני אף פעם לא מצליח בסקרים, רק בבחירות", אמר נתניהו מחוץ לישיבת הסיעה. "שמתי לב שבנט הצביע למען לפיד בהצעת אי אמון לראש הממשלה - אז שיחליט אם הוא ימין או לא ימין". הוא הוסיף כי "זה הדהים הרבה אנשים, גם אותי. אני יכול להבין שמצביעים לפזר כנסת, אבל להצביע עבור יאיר לפיד כראש ממשלה?".

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך נאומו במליאת הכנסת 15 באוקטבור 2020. דוברות הכנסת – גדעון שרון, אתר רשמי
לא מודאג מהסקרים. נתניהו בכנסת, בשבוע שעבר/אתר רשמי, דוברות הכנסת – גדעון שרון

בפתח ישיבת הסיעה, התייחס נתניהו למשבר הקורונה. "יש לנו הצלחה גדולה, אך איתה יש גם בעיות. אנחנו רוצים לצאת מהסגר בצורה מודרגת ואחראית", אמר. "רבים בציבור החרדי שומרים על ההנחיות, ויש גם מי שלא, אבל נגביר אכיפה ונהדק את הסגרים. אם אין ברירה - זה מה שנעשה. אני מקווה שנעשה את זה בהידברות".

הוא הוסיף כי "אנחנו מבקשים את שיתופי הפעולה של כולם. אנחנו צריכים לפעול יחד כדי לצאת מהגל השני בהצלחה שיצאנו בגל הראשון. אני אומר את זה לאופוזיציה אבל גם לחלקים בתוך הממשלה - שימו את הפוליטיקה בצד, יהיה מספיק זמן לפוליטיקה".

בישיבה, תקף השר דודי אמסלם את כחול לבן. "כל עוד הם לא יתנהגו כמו שותפים - לא נהיה שק החבטות שלהם. אני מצפה שכולנו נצופף שורות. או שאנחנו הולכים לימין - או שאנחנו מתקדמים ישר".

עוד בוואלה!

סקר מנדטים: בנט מתחזק, תרחיש של ממשלה ללא נתניהו והחרדים

לכתבה המלאה

ח"כ זוהר: עשיתי דברים שלא הייתי צריך; אני הולך לשנות את השיח

בניגוד לאמסלם, יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, התוודה כי הגזים בתגובות שלו בכמה מאבקים בהם היה מעורב, ואמר כי בכוונתו לשנות את השיח. "כשאנחנו עוסקים במאבקים הפנימיים וחוצים קווים אדומים באמירות שלנו - הציבור שלנו פחות אוהב את זה. אני באופן אישי הולך לשנות את השיח", אמר בישיבה. "גם אני עשיתי דברים שלא הייתי צריך לעשות. מקווה שזה יוביל למשהו אחר ויחזק את התנועה שלנו בהנהגת ראש הממשלה".

לדבריו, "בחודשים הקרובים אני רוצה לחולל שינוי בגישה. יש הרבה דברים שמכעיסים גם אותי ובהרבה מאוד מקרים אתה רוצה להתפוצץ מזעם על מה שעושים לך, איך רומסים אותנו ואיך מנסים באמת לכתוש אותנו בלי שום סנטימנטים".

ח"כ מיקי זוהר ורה"מ נתניהו, 7 בדצמבר 2015. יונתן זינדל, פלאש 90
"התגובה הטבעית של חלק מהאנשים היא להבליג". זוהר עם נתניהו בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ זוהר הוסיף כי "התגובה הטבעית של חלק מהאנשים היא להבליג ויש כאלה שדווקא רוצים להילחם, אבל בסוף אם אנחנו לא ננקוט דווקא בשפה הממלכתית - עם כמה שזה קשה - אני חושב שהליכוד בסופו של דבר יכול לשלם על זה מחיר מסיבה אחת פשוטה: אנחנו נמצאים בתוך משבר קורונה וכל מה שמעניין את הציבור זה לטפל בקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully