וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: נשקול שלילת תקציב למוסדות שנפתחו בניגוד לתקנות בערים אדומות

מירב כהן, כתבתנו לענייני בריאות ודנה ירקצי

עודכן לאחרונה: 18.10.2020 / 22:09

שר הבריאות גינה את תלמודי התורה ששבו לפעילות למרות האיסור, והבהיר כי הם צפויים לקנסות כבדים ואף לשלילת רשיונם. "הסגר והכתר הם לא עונש, אלא פעולה קריטית לבריאות כלל הציבור", הדגיש. לקראת השלב הבא בהקלות אמר: "אם נעמוד ביעדים נפתח את הלימודים בכיתות א'-ד'"

בווידאו: אדלשטיין אומר שתשקל שלילת תקציב למוסדות שנפתחו בניגוד לתקנות/צילום: לע"מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הערב (ראשון) כי ישקול שלילת תקציבים למוסדות חינוך שנפתחו בניגוד לתקנות בערים האדומות. זאת, בעקבות פתיחת תלמודי תורה הבוקר ביישובים אלה, למרות האיסור. "אין שום אישור, אף אחד לא אישר לפתוח שום מוסד חינוכי שהוא לא בגילאים 6-0", הדגיש אדלשטיין בתדרוך לתקשורת בתום סיור באוניברסיטת אריאל.

שר הבריאות הוסיף כי "מי שעושה את זה צפוי לקנסות כבדים, אולי גם לשלילת תקציבים ורשיונות מהמוסדות. אני קורא לכל אנשי הציבור ששלחו את הילדים שלהם למוסדות החינוך להימנע מלעשות זאת". הוא אף ציין כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבדיקת אפשרות של שלילת תקציבים ממוסדות שיפרו את ההנחיות.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין במהלך הצהרתו באריאל 18 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
"אף אחד לא נתן שום אישור לפתוח שום מוסד חינוכי שהוא לא בגילאים 6-0". אדלשטיין, הערב/אתר רשמי, -

לדברי אדלשטיין, "הסגר והכתר ואי-פתיחה של מוסדות חינוך מסוימים הם לא עונש, אלא פעולה קריטית לבריאות כלל האזרחים. פתחנו היום בסדרה של הקלות. אין לי ספק שהסגר לא עבר כלאחר יד להרבה משפחות".

אולם, הוא הסביר כי "צריך לראות את המספרים - משיא התחלואה הגענו לירידה בתחלואה, במאושפזים ובחולים הקשים". אדלשטיין הבהיר כי "אם עוד שבועיים נראה שהתחלואה עולה, נסגור את הגנים", אך הדגיש כי "אם נעמוד ביעדים, נפתח את בתי הספר בכיתות א'-ד'".

בעקבות הירידה בתחלואה בקורונה, הבוקר שבו לפעילות מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש. מנתוני משרד החינוך עולה כי כ-90% מגני הילדים נפתחו. כשהערב פרסם משרד החינוך את נתוני התחלואה בקרב הילדים בגילאי 3-6. מהנתונים עולה, כי 750 ילדים אובחנו כחיוביים לקורונה מתוך 592,000 ילדי הגנים. מדובר בכ-2.22%, בעוד שחלקם באוכלוסיה הכללית הוא 6.48%.

בית ספר חיידר של חסידות סלבודקה בסיום יום הלימודים בניגוד להנחיות,  ברחוב רשבי,אלעד, 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
תלמידים חוזרים מהלימודים באלעד, היום/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, נפתחו עסקים ללא קבלת קהל, הוסרה מגבלת התנועה עד אלף המטרים ממקום המגורים, וניתן לבקר בבתים של אנשים אחרים. ההקלות נכנסו לתוקף ברחבי הארץ, למעט בערים האדומות. עם זאת, תלמודי תורה בבני ברק, מודיעין עילית, ביתר עילית וירושלים נפתחו הבוקר בניגוד להנחיות הקורונה.

המוסדות נפתחו בהמשך להנחיית הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי והאדמו"רים המנהיגים את הזרם החסידי, אחרי שבשבוע האחרון ניסו לנהל משא ומתן עם הממשלה על פתיחה בהסכמה, אך לא הגיעו להבנות.

מוסדות החינוך החרדיים שנפתחו מזוהים בעיקר עם הזרם הליטאי והחסידי במגזר החרדי. לעומתם, רוב הציבור הספרדי מקפיד על שמירת ההנחיות, והתלמודים שמשתייכים לרשת החינוך של ש"ס נותרו הבוקר סגורים, בהמשך להנחיה של הרב שלום כהן, ראש מועצת חכמי התורה של התנועה. למרות זאת, ההערכה היא במוסדות שחידשו את הלימודים לומדים בסך הכול עשרות אלפי ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully