וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגבלת המרחק הוסרה ועסקים שלא מקבלים קהל נפתחו: ההקלות נכנסו לתוקף

18.10.2020 / 6:00

בתום 4 שבועות מתחילת הסגר, החל השלב הראשון בריכוך המגבלות. מוסדות החינוך לגיל הרך שבים לפעילות גם בערים האדומות, וניתן לבקר בבתים של אחרים. כמו כן, יתאפשר שירות טייק אווי ממסעדות ובתי קפה, וחופי הים ושמורות הטבע נפתחו לקהל

בווידאו: הקלות בסגר - גני הילדים נפתחו, הוסרה מגבלת הקילומטר/צילום: רויטרס

השלב הראשון של ההקלות בסגר הכללי נכנס היום (ראשון) לתוקף, בעקבות הירידה בתחלואה בנגיף הקורונה. על פי אישור קבינט הקורונה, מהיום ישובו לפעילות מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש, כמו גם עסקים שאינם מקבלים קהל. בנוסף, הוסרה מגבלת התנועה עד אלף המטרים ממקום המגורים, וניתן לבקר בבתים של אנשים אחרים.

כמו כן, ניתן לרכוש מזון בטייק אווי כמו גם להמתין מחוץ למסעדות, חופי הים ושמורות הטבע נפתחו, ויתאפשרו התקהלויות של עד 20 איש בשטח פתוח, ועד עשרה בחלל סגור. בנוסף, הר הבית, רחבת הכותל המערבי וכנסיית הקבר ייפתחו לתפילות, וזאת בהתאם למתווה ייעודי שייקבע על ידי משרדי הבריאות וביטחון הפנים יחד עם המל"ל.

תל אביב בזמן הסגר, 10 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הוסרה מגבלת אלף המטרים ממקום המגורים. תל אביב בזמן הסגר/ראובן קסטרו

ההקלות שנכנסו היום לתוקף:

  • מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל ייפתחו
  • מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש ייפתחו
  • תתאפשר רכישת מזון ממסעדות בטייק אווי
  • תוסר מגבלת אלף המטרים מהבית
  • תוסר המגבלה שאוסרת ביקור בבתים של אנשים אחרים
  • חופי הים ושמורות הטבע ייפתחו
  • התקהלויות בשטח פתוח: עד 20 איש, בשטח סגור: עד 10
  • פתיחת הר הביתף רחבת הכותל המערבי וכנסיית הקבר לתפילות במתווה ייעודי

למרות הריכוך במגבלות הסגר הכללי, יישום ההקלות יכול להיעצר בכל שלב, בהתאם להתקדמותן. הקבינט קבע אם הממוצע השבועי של המאובחנים בנגיף יהיה גבוה מ-2,000 ומקדם ההדבקה יהיה מעל ל-0.8 - יינקטו צעדים להגבלה מחדש.

בסוף השבוע אישרה ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל את המשך מגבלות הסגר בערים אדומות עד ליום רביעי הקרוב. זאת, תוך החרגת מוסדות החינוך לגיל הרך שייפתחו גם ביישובים בהם התחלואה גבוהה. הערים האדומות שאושרו על ידי הוועדה הן בני ברק, ביתר עילית, אלעד, מודיעין עילית רכסים וכמה שכונות בירושלים.

ילדים חוזרים לשגרה בגן דפנה, גבעתיים, 10 במאי 2020. יותם רונן
מוסדות החינוך לגיל הרך שבים לפעילות. גן ילדים בגבעתיים, מאי/יותם רונן

רשימת הערים האדומות:

  • בני ברק
  • רכסים
  • אלעד
  • שכונות בירושלים
  • מודיעין עילית
  • ביתר עילית

כבר בשבוע שעבר נתב"ג שב לפעילות סדירה, וניתן לטוס לחו"ל בהתאם למדיניות אזורים אדומים וירוקים. ועדת הכלכלה בכנסת שדנה על הגבלות התעופה בתקופת הסגר אישרה את התקנות המבטלות את ההגבלות ליציאה מישראל, ואף ביטלה את הסמכת רשות שדות התעופה לבדוק את כרטיסי הטיסה ונסיבות היציאה של נוסעים לחו"ל.

כך, ניתן לטוס לכל יעד, בתנאי שהיעד אליה טסים מסכימה להכניס תיירים ישראלים. כמו כן, בחזרה ארצה ממדינות אדומות חובה להיכנס לבידוד למשך שבועיים, בעוד בחזרה ממדינות ירוקות אין צורך בבידוד.

נוסעים באוטובוס בירושלים עוטים מסיכות, 21 ביוני 2020. יוסי זמיר, פלאש 90, פלאש 90
אוטובוס בירושלים/פלאש 90, יוסי זמיר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי יפעל בכל כוחו כדי לשמור על הסגר בתוך הערים האדומות. את הדברים מסר ראש הממשלה בהצהרה שמסר לקראת כניסת ההקלות לסגר. "אנחנו יוצאים מהסגר בזהירות ועל פי המתווה של משרד הבריאות - גם בכל הקשור לערים האדומות או לציבור החרדי. לא הסכמתי לשום ויתור", ציין נתניהו.

לדבריו, "נשמור על כתר סביב הערים האדומות. אני רוצה שהן יהפכו לערים ירוקות. אני לא רוצה שהתחלואה מהערים האדומות תזלוג ליתר האוכלוסייה".

גם פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התייחס אתמול להחלת ההקלות והביע שביעות רצון מתפקוד האזרחים במהלך ארבעת השבועות האחרונים. עם זאת, הדגיש כי ההקלות לא מסמנות על חזרה לשגרה, וכי במדיה ויהיו התקהלויות - ישראל תקשה את המגבלות.

"אני מבקש לומר תודה לעם ישראל. תודה על כך שעמד במשך ארבע שבועות בהוראות לא פשטות של מגבלת קילומטר והימנעות של מפגשים, כל זאת בתקופה של חגים, תקופה של תפילות ונופש", אמר גמזו. "בעת הזו אני גאה להיות ישראלי. זאת אינה יציאה לשגרה, אני מבקש, תצמצמו מפגשים גם אם מותר, תמנעו ממפגשים עם חברים ותקפידו על מגבלת עשרה בפנים ועשרים בחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully