וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו על ההקלות: לא מדובר בחזרה לשגרה, התקהלויות יחזירו אותנו אחורה

עודכן לאחרונה: 17.10.2020 / 20:49

בהצהרה שמסר פרויקטור הקורונה לקראת כניסתן לתוקף של ההקלות בסגר הכללי הוא אמר כי מגמת הירידה בתחלואה בערים האדומות מרשימה, וכי היעד הוא המשך השמירה על מקדם הדבקה נמוך. "פתיחה כללית של מערכת החינוך מסוכנת"

בווידאו: פרופ' גמזו קורא להמנע מהתקהלויות למרות ההקלות בסגר/עריכה: איתי עמרם

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הביע הערב (שבת) שביעות רצון מתפקוד האזרחים בישראל במהלך 4 השבועות האחרונים, שעות לפני כניסתן לתוקף של ההקלות בסגר. עם זאת, גמזו הדגיש כי אין משמעות ההקלות חזרה לשגרה. בהצהרה שמסר לתקשורת הוסיף גמזו כי במידה ויהיו התקהלויות - מדינת ישראל תחזור אחורה.

גמזו הזהיר כי יש להמשיך ולשמור על הריחוק החברתי. "אני מבקש לומר תודה לעם ישראל, תודה על כך שעמד במשך ארבע שבועות בהוראות לא פשטות של מגבלת קילומטר והימנעות של מפגשים, כל זאת בתקופה של חגים, תקופה של תפילות ונופש. בעת הזו אני גאה להיות ישראלי. זאת אינה יציאה לשגרה, אני מבקש, תצמצמו מפגשים גם אם מותר, תמנעו ממפגשים עם חברים ותקפידו על מגבלת 10 בפנים ועשרים בחוץ".

גמזו על ההקלות: לא מדובר בחזרה לשגרה, התקהלויות יחזירו אותנו אחורה
17.10.20. תאגיד כאן
לקראת השלב הראשון בהקלות. גמזו בתדרוך קורונה/תאגיד כאן

פרויקטור הקורונה התייחס לקולות מצד הציבור החרדי הקוראים לפתיחת מוסדות הלימוד לבוגרים, והדגיש את הסכנה שבמהלך מסוג זה. הוא ציין כי חזרת הגנים לגיל הרך אינה שווה לפתיחת הישיבות. "פתיחת הגנים בערים אלו אינה חפה מסיכון, אישרנו אותה מראייה מפוקחת שלנו בהמלצת הדסק החרדי, "אני רוצה להדגיש ולומר דווקא הערב הזה, בפתיחה הזאת אין שום מסר לפתיחת יתר של מערכת החינוך. ההפך, המסר ברור - פתיחה של מערכת החינוך בגילים אחרים לא מאושרת, היא מסוכנת. היא מסוכנת יותר בגילים הבוגרים ובנערים", אמר.

עם זאת, הוא ציין לשבח חלקים בציבור החרדי על שיתוף הפעולה בזמן הסגר. "מגמת הירידה בערים האדומות מרשימה, במיוחד בשבוע האחרון. אני רוצה בהזדמנות הזאת לומר כל הכבוד לציבור החרדי. עדיין יש שיעור בדיקות חיוביות גבוהה, וזה אומר תחלואה משמעותית שחלקה נכפית וחלקה צריך לאתר. אבל אם תמשיך המגמה החיובית הזאת - הן יהפכו תוך ימים לכתומות", ציין גמזו.

עוד בוואלה!

ביישובים האדומים נערכים להמשך הסגר, ודורשים סיוע מהמדינה: "נטפלים אלינו"

לכתבה המלאה
חיילי פיקוד העורף בפעליות הסברתית בנושא נגיף הקורונה בבני ברק 30 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
הערים החרדיות יישארו בסגר. חיילי פיקוד העורף בבני ברק/ראובן קסטרו

קבינט הקורונה קבע כי החל מחצות, ישובו לפעילות עסקים שאינן מקבלי קהל, ומחר בבוקר מודות החינוך לילדים עד גיל שש יחזרו לפעול. בנוסף לכך, תוסר המגבלה לפיה מותר להתרחק רק עד אלף מטרים ממקום המגורים, וניתן יהיה לבקר בבתים של אנשים אחרים.

כמו כן, הקבינט החליט כי החל ממחר יתאפשרו שירותי טייק אווי במסעדות בנוסף למשלוחים, חופי הים ושמורות הטבע ייפתחו לקהל הרחב, התקהלויות יותרו עד 20 איש בשטח פתוח, ועד עשרה בחלל סגור. במסגרת ההקלות, הר הבית, רחבת הכותל המערבי, וכנסיית הקבר ייפתחו לתפילות בקפסולות ובהתאם למתווה שייקבע על ידי משרדי הבריאות וביטחון הפנים יחד עם המל"ל.

אמש אישרה ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל את המשך הסגר בערים האדומות עד ליום רביעי הקרוב, עם החרגת מוסדות החינוך לגיל הרך, שייפתחו מחר ביתר המדינה. הערים האדומות שאושרו על ידי הוועדה הן בני ברק, ביתר עילית, אלעד, מודיעין עילית רכסים וכמה שכונות בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully