וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להנחיות הקורונה: נפתחו תלמודי תורה בערים האדומות

עודכן לאחרונה: 18.10.2020 / 14:15

בערים האדומות בני ברק, מודיעין עילית, ירושלים וביתר עילית, עשרות אלפי תלמידים חזרו למוסדות החינוך. זאת בהמשך להוראת הרב קנייבסקי והמבוי הסתום במו"מ עם הממשלה. עיקר התלמודים שנפתחו שייכים לזרם הליטאי והחסידי, בעוד רוב הציבור הספרדי המשיך והקפיד על התקנות

בווידאו: בניגוד להנחיות נפתחו תלמודי התורה בערים האדומות/צילום: רוני כנפו, יותם רונן ויואב איתיאל

תלמודי תורה בבני ברק, מודיעין עילית, ביתר עילית ובירושלים נפתחו הבוקר (ראשון), זאת למרות שמדובר בערים אדומות עם תחלואה גבוהה ובניגוד להנחיות הקורונה. המוסדות נפתחו בהמשך להנחיית הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי והאדמו"רים המנהיגים את הזרם החסידי, אחרי שבשבוע האחרון ניסו לנהל משא ומתן עם הממשלה על פתיחה בהסכמה, אך לא הגיעו להבנות.

מוסדות החינוך החרדיים שנפתחו מזוהים בעיקר עם הזרם הליטאי והחסידי במגזר החרדי. לעומתם, רוב הציבור הספרדי מקפיד על שמירת ההנחיות, והתלמודים שמשתייכים לרשת החינוך של ש"ס נותרו הבוקר סגורים, זאת בהמשך להנחיה של הרב שלום כהן, ראש מועצת חכמי התורה של התנועה. למרות זאת, ההערכה היא במוסדות שחידשו את הלימודים לומדים בסך הכול עשרות אלפי ילדים.

מוסדות חרדיים נפתחו גם באזור הדר הכרמל שבחיפה, ללא פיקוח ואכיפה של העירייה. חיפה אמנם הפכה לאחרונה לעיר ירוקה, אך השכונות החרדיות באזור זה עדיין מוגדרות אדומות.

בניגוד להנחיות תלמידי ישיבת תלמוד תורה חכמת שלמה ,ירושלים, חוזרים ללימודים, 18 באוקטובר 2020. רוני כנפו
תלמוד תורה חכמת שלמה בירושלים, היום/רוני כנפו

מהמשטרה נמסר כי משעות הבוקר פועלים הכוחות לאכיפת ההנחיות בביתר עילית ובמודיעין עילית. במסגרת האכיפה פונים השוטרים למנהלי מוסדות החינוך ומורים להם לפזר את התלמידים לבתיהם. כמו כן, נרשמים דוחות למנהלי המוסדות והכוחות מזמנים אותם לתחנה. לצד זאת, מתנהל שיח עם ראשי העיריות ורבני הערים בו הם מתבקשים להורות למנהלים לסגור את מוסדות החינוך שנפתחו בניגוד לתקנות.

על פי המשטרה, נרשמו עד כה שלושה קנסות למנהלי תלמודי התורה בסך של 5,000 שקלים. בנוסף, שני מנהלים זומנו לתחנה לרישום דוח.

בתוך כך, התקבלה תלונה מצוותי כתבים כי במהלך סיקור בכניסה לאחד המוסדות הם הותקפו על ידי עשרות נערים שקיללו אותם, ונגרם נזק לרכביהם כתוצאה מזריקת אבנים וביצים לעברם. כוחות המשטרה הגיעו למקום, חילצו את הצוותים ופתחו בחקירה.

בניגוד להנחיות תלמידי ישיבת תלמוד תורה חכמת שלמה ,ירושלים, חוזרים ללימודים, 18 באוקטובר 2020. רוני כנפו
נפתח למרות האיסור. תלמוד תורה חכמת שלמה בירושלים, היום/רוני כנפו

הרב קנייבסקי הורה אמש לפתוח את מוסדות החינוך החרדיים, שמרבית התלמידים בהם הם מעל גיל שש. בסביבת הרב ציינו כי הוא קרא להקפיד על הכללים של ריחוק, מסיכות וחיטוי.

ההוראה של הרב ניתנה כבר בשבוע שעבר, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, אך בשל מאמצים של גורמים רבניים ופוליטיים, הוראת הרב הוקפאה בניסיון למצות הידברות עם הממשלה וגורמי מקצוע על פתיחה בהסכמה.

בניגוד להנחיות תלמידי ישיבת תלמוד תורה חכמת שלמה ,ירושלים, חוזרים ללימודים, 18 באוקטובר 2020. רוני כנפו
נפתח בעקבות הוראת הרב קנייבסקי. תלמוד תורה חכמת שלמה בירושלים, היום/רוני כנפו

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו תקף אמש את הוראתו של הרב קנייבסקי ואמר כי הפתיחה של מערכת החינוך מעל גיל שש "לא מאושרת, היא מסוכנת. במיוחד בגילים המבוגרים יותר - הבוגרים והנערים". בהצהרה שמסר גמזו הוא הוסיף כי "היא מנוגדת לחוק, ועלולה להחזיר אחורה חלק מהערים הללו להתפשטות התחלואה מחדש".

בניגוד להנחיות תלמידי ישיבת תלמוד תורה חכמת שלמה ,ירושלים, חוזרים ללימודים, 18 באוקטובר 2020. רוני כנפו
"הפתיחה של המוסדות - מסוכנת". תלמוד תורה חכמת שלמה בירושלים, היום/רוני כנפו

אלוף במיל' רוני נומה, פרויקטור החרדים בקורונה מטעם משרד הבריאות, נשאל בשבוע שעבר על כוונתם של גורמים חרדים לאפשר את פתיחת מוסדות החינוך היסודיים, בניגוד להנחיות, ואמר בתגובה כי גורמי המקצוע "לא רואים את תלמודי התורה נפתחים בימים הקרובים". נומה טען כי "מבקשים מאיתנו לפתוח - אבל אנחנו לא יכולים לאפשר את זה".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר כי קיום הלימודים בערים החרדיות שנחשבות ברובן לאדומות זו "סכנה", כלשונו. לדבריו, "נשמור על כתר סביב הערים האדומות. אני רוצה שהן יהפכו לערים ירוקות. אני לא רוצה שהתחלואה מהערים האדומות תזלוג ליתר האוכלוסייה".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לציבור החרדי שלא להפר את הנחיות הקורונה ולפתוח את מוסדות הלימוד בניגוד לתקנות. "התורה מקדשת את החיים", אמר. "אין לפתוח את הלימודים בתלמודי התורה. אני קורה למנהיגי הציבור החרדי לא לעשות זאת".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully