וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים מתריעים: הלימודים יחזרו בשבוע הבא - גם ללא שינוי בהנחיות

12.10.2020 / 14:30

לפי הצעה של רבנים במגזר, המקודמת על ידי דרעי בממשלה, מוסדות החינוך החרדיים ייפתחו ביום ראשון הקרוב בתמורה לסגר בערים אדומות. ואולם, אם הממשלה תסרב, עשרות אלפים ישובו ללימודים: "לא נוכל לשלוט בסיטואציה". היום חודשו הלימודים במוסדות חרדים קיצוניים

בווידאו: עימותים עם המשטרה בבית כנסת במודיעין עילית/צילום: מחאות החרדים הקיצוניים, עריכה: שאול אדם

מוסדות החינוך החרדיים ייפתחו בתחילת השבוע הבא, ובתמורה הרשויות המקומיות בערים החרדיות שנחשבות אדומות יסכימו לסגר מקומי שיוטל עליהן - כך הציעו היום (שני) החרדים לממשלה. הדד-ליין שקבעו החרדים למענה להצעה הוא יום רביעי הקרוב. אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יסרב, רבים מהמוסדות שבהם לומדים עשרות אלפי נערים וילדים יחדשו את הלימודים, בניגוד להנחיות.

גודי סילמן, ראש לשכת ראש עיריית בני ברק ובנו של הרב יהודה סילמן, מחשובי הרבנים הליטאיים בעיר, הסביר כי "החברה הישראלית מתוסכלת מבחינתה מאחוזי ההידבקות הגבוהים במגזר החרדי. היא מרגישה כאילו אנחנו מתנהלים בהפקרות, והם מוטרדים שאנחנו מדביקים אותם. ההצעה שלנו אומרת שאנחנו נשתף פעולה עם סגר על הערים האדומות שהן ברובן ערים חרדיות, אבל תאפשרו לנו ללמוד. נעשה מאמץ להישמר ולהיזהר בתנאים שיידרשו מאיתנו. כך אנחנו לא נזיק לחברה בישראל".

תלמידי ישיבת קמניץ בירושלים עוטים מסיכות בצל התפשטות הקורונה. 2 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"נשתף פעולה עם סגר, אך תאפשרו לנו ללמוד". ישיבה בירושלים, ספטמבר/פלאש 90, יונתן זינדל

ההצעה הזו, שאביו של סילמן הוא אחד ממוביליה, קיבלה אמש את ההסכמה של בכירי האדמו"רים והרבנים במגזר החרדי. כדי למצות את הליך ההידברות עם הממשלה, הסכימו לדחות את חידוש הלימודים עד תחילת שבוע הבא. כך, הרב חיים קנייבסקי, הרב גרשון אדלשטיין והאדמו"רים מבעלזא וויז'ניץ הורו בינתיים לא לחדש את הלימודים.

עם זאת, מבחינת החרדים, הדד-ליין לממשלה הוא יום רביעי הקרוב, יממה אחרי שקבינט הקורונה יתכנס לדון בצעדים המתוכננים לתקופה הקרובה ברקע הירידה הכללית בתחלואה. "עד אז אנחנו רוצים לדעת לאן אנחנו מתקדמים", אמר סילמן. "בסיטואציה אחרת, אנחנו לא נוכל לשלוט על אי-פתיחת מוסדות התורה בישראל ונצטרך להביט בעיניים פעורות על מצב שבו מוסדות רבים ייפתחו לא בהכרח בתיאום עם הממשלה".

עוד בוואלה!

הרב קנייבסקי הורה לפתוח מוסדות חינוך חרדיים מחר, בלחץ דרעי הוקפאה ההנחיה

לכתבה המלאה
יו"ר ש"ס, אריה דרעי בדרכו לישיבת בלוק הימן בכנסת 3 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
יקיים שיחות עם נתניהו בנושא. דרעי/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

מי שדוחף את ההצעה בממשלה הוא שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שצפוי לקיים היום שיחות עם ראש הממשלה בנושא. הצעת החרדים מנוגדת לדרישת משרדי הממשלה לפיה החזרה ללימודים במוקדי התחלואה תידחה למועד אחר. "אנחנו נפעיל לחץ כבד על ראש הממשלה מתוך רצון להנמיך את להבות השנאה ולהבטיח את קיום התורה במדינת ישראל", הוסיף סילמן.

למרות ההידברות בין החרדים לממשלה, כפי שפורסם בוואלה! NEWS, חלק ממוסדות החינוך החרדיים לבנים בערים כמו ביתר עילית וירושלים חידשו היום את הלימודים בניגוד להנחיות. מדובר לרוב בתלמודי תורה לילדים בני 13-5 שמזוהים עם זרמים קיצוניים במגזר החרדי וחלקם נחשבים אנטי-ציוניים. אלה לא המתינו להחלטות, וחידשו את הלימודים באופן מידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully