וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר מבעלזא לחסידיו: להמשיך בחיי שגרה למרות ההנחיות והסגר

11.10.2020 / 8:35

הרבי ישכר דב רוקח קרא שלא להישמע לתקנות הקורונה ולהציב את התורה בראש סדר העדיפויות. "השם יעזור שלא יהיה שום נזק", אמר. החסידות נחשבת לאחת הגדולות והמשפיעות בישראל, והפגינה זלזול בהנחיות עוד בגל הראשון

בווידאו: אלפי חרדים משתתפים בחתונה בירושלים/צילום: יעקב מלמד (חדשות JDN), אהרן רבינוביץ (הארץ), שחר גליק (גלצ) עריכה: איתי עמרם

האדמו"ר מבעלזא, רבי ישכר דב רוקח, מנהיג אחת החסידויות הגדולות והמשפיעות בישראל, קרא אמש (שבת) לחסידיו להמשיך בשגרה בניגוד להנחיות והסגר הכללי. האדמו"ר אמר כי "אנחנו מצויים בתקופה קשה. יש החושבים שצריך לרצות את דרישת הרשויות כאילו רק זאת התורה. אנחנו צריכים להמשיך את החיים התורניים כרגיל".

הרבי חיזק את "הבחורים והאברכים שלומדים תורה" גם בתקופה שבה נהרסה השגרה, וציין כי "רק עם התורה נוכל להחזיק מעמד בכל מצב". הוא הביע בדבריו לחסידיו תקווה כי "השם יעזור שלא יהיה שום נזק בדבקותנו בתורה ובתפילה כמו בכל הדורות".

אלפי חסידים בחתונת נכד האדמו"ר מבעלז, 5 באוגוסט 2020. יעקב מלמד, חדשות JDN, צילום מסך
אלפי חסידים בחתונת נכד האדמו"ר מבעלזא, אוגוסט/צילום מסך, יעקב מלמד, חדשות JDN

חסידות בעלזא נחשבת לאחת החסידויות שהפגינו זלזול בהנחיות למניעת התפשטות הקורונה עוד בגל הראשון. למרות שהקהילה ספגה אבידות רבות בעקבות המגיפה, האדמו"ר קיים מנייני תפילה ואירועים אסורים נוספים כמו חתונה המונית בניגוד להנחיות או הגעה לתפילה ברחבת הכותל המערבי יחד עם חלק ממקורביו בלי לשמור על הוראות הסגר.

חסידות בעלזא נחשבת למיינסטרים במגזר החרדי, ומזוהות איתה אלפי משפחות. ח"כ ישראל אייכלר הוא נציגה במפלגת יהדות התורה בכנסת.

עוד בוואלה!

אלפי בחורי ישיבות ישובו לבתיהם, והחרדים חוששים מעלייה דרמטית בתחלואה

לכתבה המלאה

בכמה מהחסידויות הגדולות במאה שערים נחגגו אמש הקפות שמחת תורה בניגוד להנחיות. המשטרה הגיעה לבתי הכנסת ובתי המדרש בהם התקיימו האירועים, ובחלק מהמקומות התפתחו עימותים בין הנוכחים לשוטרים.

בבירה קיימו אלפי חסידים את ההקפות השניות בריקודים, בצפיפות וללא מסיכות, זאת תוך הפרת הנחיות משרד הבריאות והסגר. מדובר באירועים המתקיימים בתוך חללים סגורים, לרוב מבני בתי המדרש של החסידויות, שחלקן מגדירות עצמן כאנטי ציוניות. החסידים מצטופפים על טריבונות מיוחדות המכונות "פראנצ'ס", ורוקדים למשך שעות ארוכות עם ספרי תורה. החסידים המזוהים עמן הפרו הנחיות גם באירועים המוניים בימי החג, והמשטרה נמנעה מאכיפה נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully